Τηλεκπαίδευση-Webex: Δεν λείπουν ούτε σήμερα τα προβλήματα – Τι ζητά το υπουργείο από τους καθηγητές

Τηλεκπαίδευση: Με καλύτερη εικόνα σε σχέση με το χθεσινό μπλακ άουτ αλλά με τα προβλήματα να μην έχουν εξαφανιστεί συνεχίζεται η τηλεκπαίδευση στην Ελλάδα.

Υπάρχουν αναφορές από όλη την Ελλάδα για προβλήματα και στην πλαταφόρμα Webex με το ζωντανό μάθημα αλλά πολλές περισσότερες για το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο όπου έχει αναρτηθεί υλικό από τους καθηγητές για τους μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου.

Το πρωί της Τρίτης το υπουργείο Παιδειας εξέδωσε νέα ανακοίνωση σχετικά με τις τις ενέργειες ενίσχυσης του συστήματος από τον πάροχο της πλατφόρμας προκειμένου να πραγματοποιηθούν οι προγραμματισμένες ψηφιακές τάξεις.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση «μετά το πέρας της σημερινής σχολικής ημέρας, ο πάροχος θα προβεί σε περαιτέρω ενέργειες για τη θωράκιση του συστήματος. Κατόπιν αυτών, ένα ποσοστό εκ των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης θα ενημερωθεί μετά το τέλος των σχετικών διαδικασιών για το νέο ατομικό τους σύνδεσμο ψηφιακής τάξης, ο οποίος θα πρέπει να αποσταλεί εν συνεχεία στους μαθητές τους. Οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί και μαθητές θα εξακολουθήσουν να χρησιμοποιούν το σύνδεσμο που είχαν μέχρι τώρα»

Όπως τονίζεται, «εξαιτίας διαπιστωμένης υπερχρήσης του συστήματος, επισημαίνεται ότι μόνο εκπαιδευτικοί που έχουν μάθημα καλούνται να συνδέονται στο σύστημα».

Από το υπουργείο επισημαίνεται ότι «η πανδημία έχει επιφέρει διεθνώς μια σειρά από επιπτώσεις και μας έχει υποχρεώσει να αλλάξουμε τον τρόπο ζωής και λειτουργίας μας συνολικά σε μικρό χρόνο. Οι συνθήκες είναι σαφώς πρωτόγνωρες για όλους, παρόλα αυτά από την πρώτη μέρα της υγειονομικής κρίσης, από κοινού Πολιτεία και εκπαιδευτική κοινότητα εργαζόμαστε για την όσο το δυνατόν πιο απρόσκοπτη συνέχιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Έτσι και σήμερα καλούμαστε να προσαρμοστούμε στις συνθήκες διαδικτυακής φόρτωσης που είναι πρωτοφανείς σε όλος τον κόσμο».

Τι έγινε χθες

Εντονος είναι ο προβληματισμός για τη λειτουργία της τηλεκπαίδευσης σε Γυμνάσια και Λύκεια, μετά τη χθεσινή αποτυχία της πλατφόρμας Webex να ανταποκριθεί.

Μαθητές και εκπαιδευτικοί ήταν στην ώρα τους μπροστά στον υπολογιστή για να γίνουν τα μαθήματα, όμως οι πιο «τυχεροί» ίσα που πρόλαβαν να κάνουν μέχρι τη δεύτερη ώρα. Γύρω στις 9.30 το πρωί ξεκίνησαν τα πρώτα μαζικά προβλήματα, με την πλατφόρμα να «πέφτει» και να μην υπάρχει πρόσβαση σε αυτήν ένα τέταρτο αργότερα, κατά τη διάρκεια της 3ης ώρας στα Λύκεια.

Η πλατφόρμα Webex κατέρρευσε για αρκετές ώρες, με αποτέλεσμα τελικά να «χαθεί» η πρώτη μέρα υποχρεωτικής τηλεκπαίδευσης σε Γυμνάσια και Λύκεια. Στο στόχαστρο βρέθηκε άμεσα η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, αν και η εταιρία που προσφέρει την πλατφόρμα, η Cisco, το απόγευμα της Δευτέρας, αποκατέστησε την αλήθεια λαμβάνοντας όλο το μερίδιο της ευθύνης για το «φιάσκο». Το πρόβλημα δεν ήταν ελληνικό, παρότι ακόμα υπάρχει η ανησυχία αν οι υποδομές του ελληνικού Διαδικτύου «αντέχουν» 600.000 μαθητές και περίπου 60.000 εκπαιδευτικούς ταυτόχρονα σε ψηφιακές τάξεις, αλλά διεθνές.

Σύμφωνα με την ανακοίνωση της εταιρίας Cisco, τα προβλήματα εντοπίστηκαν σε Ευρώπη, Μέση Ανατολή, Αφρική και Ασία, επηρεάζοντας συγκεκριμένες χώρες για κάποιο χρονικό διάστημα. Η εταιρία διαβεβαίωσε πως πλέον το πρόβλημα έχει λυθεί και εργάζεται προκειμένου να μετριαστεί η πιθανότητα παρόμοιων συμβάντων στο μέλλον.

Παρά τις εξηγήσεις που ήρθαν απευθείας από την εταιρία, οι αντιδράσεις συνέχιζαν να είναι έντονες από γονείς, εκπαιδευτικούς αλλά και την αντιπολίτευση, με την υπουργό Παιδείας Νίκη Κεραμέως να βρίσκεται στο επίκεντρο έντονης κριτικής σχετικά με την επιλογή της πλατφόρμας, ενώ δέχθηκε και κατηγορίες ότι το υπουργείο ήταν απροετοίμαστο για την τηλεκπαίδευση.

Για την ιστορία, το υπουργείο Παιδείας από τον περασμένο Μάρτιο δέχθηκε την προσφορά της Cisco για την παροχή της πλατφόρμας δωρεάν ώστε να εξυπηρετήσει τις έκτακτες ανάγκες που προκλήθηκαν από την ξαφνική αναστολή λειτουργίας των σχολείων. Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας είχε λάβει προτάσεις από τον ιδιωτικό τομέα, με τις προϋποθέσεις που έθετε (1,2 εκατομμύρια μαθητές και άνω των 100.000 εκπαιδευτικοί) να περιορίζουν τις επιλογές σε μεγάλες εταιρίες που θα μπορούσαν να σηκώσουν το «βάρος» του μεγάλου αριθμού των συμμετεχόντων. Το ότι η πλατφόρμα δεν είχε καμία οικονομική επιβάρυνση για το υπουργείο Παιδείας, σε συνδυασμό, όπως υποστήριξαν από την πρώτη στιγμή πηγές του υπουργείου Παιδείας, με το ότι προστατεύονται τα προσωπικά δεδομένα, οδήγησαν στην υλοποίηση της συνεργασίας.

Η εταιρία, σύμφωνα με πληροφορίες, έχει διαβεβαιώσει πως μπορεί να υποστηρίξει το τεράστιο έργο κάλυψης των ψηφιακών τάξεων πανελλαδικώς, και στη συνέχεια το υπουργείο Παιδείας προχώρησε στην εξ αποστάσεως επιμόρφωση εκπαιδευτικών στη νέα πλατφόρμα.

Λίγη ώρα μετά την «κατάρρευση» του συστήματος Webex, το υπουργείο Παιδείας σε διευκρινίσεις του ξεκαθάρισε ότι έχει λάβει διαβεβαιώσεις από την εταιρία πως θα επαναλειτουργήσει άμεσα η πλατφόρμα.

Παράλληλα, σημείωσε ότι οι μαθητές δεν θα λάβουν απουσίες, καθώς πρόκειται για λάθος του συστήματος, αν και ήδη είχε δοθεί «προφορική εντολή» στους εκπαιδευτικούς να είναι ελαστικοί, λόγω των προβλημάτων που είχαν ξεκινήσει να διαφαίνονται από νωρίς το πρωί.

Η σημερινή ημέρα, και εφόσον το πρόβλημα της πλατφόρμας έχει λυθεί, θα αναδείξει σε τι ποσοστό είναι αποδοτική η διαδικασία της τηλεκπαίδευσης και πιθανώς κι άλλα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν. Η υπερφόρτωση του συστήματος είναι πιθανή, και τόσο το υπουργείο Παιδείας όσο και οι εκπαιδευτικοί είναι προετοιμασμένοι για τυχόν προβλήματα, όπως το να «πετάξει» έξω το σύστημα κάποιον από τους συμμετέχοντες στην ψηφιακή τάξη για λίγα δευτερόλεπτα ή και λεπτά. Μαθητές και καθηγητές θα πρέπει να επιμείνουν και να ξανασυνδεθούν. Μάλιστα, για τους μαθητές, εφόσον δεν καταφέρουν να συνδεθούν μέσω του Διαδικτύου, έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν και μέσω του σταθερού τους τηλεφώνου στη διαδικτυακή τάξη.

Από σήμερα το πρωί μαθητές και καθηγητές θα πρέπει να συνδεθούν και πάλι στην πλατφόρμα. Το μάθημα για τους μαθητές Λυκείου ξεκινάει στις 8 το πρωί, ενώ στις 8.30 ξεκινάνε τα μαθήματα για το Γυμνάσιο. Οι μαθητές θα πρέπει να συνδεθούν ένα τέταρτο νωρίτερα, για να καταγράψει τις παρουσίες ο εκπαιδευτικός. Η πορεία κάλυψης της ύλης γίνεται κανονικά μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας και οι μαθητές είναι υποχρεωμένοι να συμμετέχουν, καθώς σε διαφορετική περίπτωση λαμβάνουν απουσία. Αντίστοιχα, και οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να τηρούν το εβδομαδιαίο ωρολόγιο πρόγραμμα και να ενημερώσουν το σύστημα myschool για την κάλυψη της ύλης που διδάσκουν.

Μεταξύ των μαθημάτων θα μεσολαβούν δέκα λεπτά διάλειμμα για να «μετακινηθούν» οι μαθητές από τη μία ψηφιακή τάξη στην άλλη.

Προβλήματα και στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο

Ενός κακού μύρια… έπονται, και μετά το «κρασάρισμα» του Webex, σειρά είχε το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο παρουσίασε επίσης προβλήματα, με τους χρήστες να μην μπορούν να μπουν στο σύστημα. Σύμφωνα με πληροφορίες, το σύστημα υπερφορτώθηκε, καθώς το μεγαλύτερο μέρος των χρηστών μετά την αδυναμία σύνδεσης με την πλατφόρμα Webex στράφηκε προς το Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο, το οποίο «έπεσε» κι αυτό για λίγη ώρα. Στη συνέχεια το πρόβλημα αποκαταστάθηκε και οι μαθητές κατάφεραν να συνδεθούν κανονικά, καθώς οι καθηγητές ενημερώνουν και αυτή την πλατφόρμα με ασκήσεις και σημειώσεις, στο πλαίσιο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας.

Αντιδράσεις

Εκτός από το υπουργείο Παιδείας και την εταιρία Cisco, θέση για την αδυναμία του συστήματος να λειτουργήσει πήρε και ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας, ο οποίος σημείωσε ότι δεν υπήρξε κανένα πρόβλημα υποδομών και κανένα πρόβλημα με το σύστημα του υπουργείου Παιδείας και πως το θέμα αφορούσε την εταιρία.

Οι αντιδράσεις από την αντιπολίτευση υπήρξαν σφοδρές, με τον ΣΥΡΙΖΑ να ζητάει μέχρι και την παραίτηση της υπουργού Παιδείας και να κατηγορεί την κυβέρνηση ότι καλύπτει την υπουργό. Το ΚΙΝ.ΑΛ. ζήτησε να κατατεθεί η σύμβαση μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου και της εταιρίας CiscoHellas A.E. για το σύστημα της τηλεκπαίδευσης, υποστηρίζοντας ότι το σύστημα δεν φέρει τα εχέγγυα της απαιτούμενης αξιοπιστίας και τις τεχνικές δυνατότητες και αντοχές. Το ΚΚΕ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι γνώριζε το πρόβλημα, το ΜέΡΑ25 χαρακτήρισε την κατάρρευση του συστήματος τηλεκπαίδευσης «χρονικό προαναγγελθέντος θανάτου» και η Ελληνική Λύση χαρακτήρισε κατώτερη των περιστάσεων την κυβέρνηση.

ΠΗΓΗ: eleftherostypos.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial