Περισσότερα από δύο με τρία χρόνια χρειάζεται ο τουρισμός για να βρει τον συγχρονισμό του και να επιστρέψει στην προ πανδημίας εποχή, ισχυρίζονται οι άνθρωποι που τον υπηρετούν. Μέχρι τότε, οι επιχειρηματίες, μικροί ή μεγάλοι, προσπαθούν να συνδυάσουν δράσεις για άμεσα αποτελέσματα αλλά και κινήσεις προεργασίας για μακροπρόθεσμες αλλαγές στην φιλοσοφία της δουλειάς τους.
Η τάση που υπερισχύει στις πρώτες μεθοδικές κινήσεις φανερώνει στροφή προς τον ποιοτικό και όχι ποσοτικό τουρισμό με έμφαση σε δυσκολότερους μέχρι σήμερα προορισμούς (την λεγόμενη «ελληνική Πολυνησία») αλλά και στον οικολογικό, περιβαλλοντικό τουρισμό.
«Αν μέσα σε όλα τα δεινά που έφερε η πανδημία, εντοπίζουμε κι ένα θετικό, αυτό είναι το γεγονός πως η πλήρης κατάρρευση του τουρισμού μας ανάγκασε να δούμε με άλλο μάτι τον υπερβολικά μεγάλο αριθμό πελατών που είχε επί χρόνια διαμορφωθεί στον τουρισμό και να στραφούμε πλέον σε καλύτερες και οικονομικότερες υπηρεσίες, διαφορετικές και εξίσου ποιοτικές προτάσεις», σημειώνει στην Parallaxi ο τουριστικός πράκτορας, Στέφανος Χατζημανώλης. «Φέτος κινηθήκαμε εξ ανάγκης κάπως διαφορετικά. Πήγαμε σε προορισμούς που ο Ελληνας δεν πήγαινε. Βρήκαμε λογικές τιμές και καλές υπηρεσίες σε μακρινά νησιά, στην Αστυπάλαια, την Κάσο, την Κάλυμνο, την Πάτμο, σε νησιά του νοτίου Αιγαίου», συμπληρώνει.
Στόχος των ανθρώπων του τουρισμού είναι το 8 με 12% του τζίρου που αποφέρει ο Ελληνας ταξιδιώτης να φτάσει το 20 με 25% τα επόμενα χρόνια κι αυτό σκοπεύουν να το πετύχουν με ενδιαφέρουσες δράσεις που ευελπιστούν ότι θα τις ενθαρρύνει και θα τις στηρίξει οικονομικά και το ελληνικό κράτος.
«Οι πληροφορίες που έχουμε για τον ξένο τουρισμό είναι πως οι πολίτες χωρών όπως η Μ. Βρετανία, η Ιταλία, η Γαλλία, θα μείνουν φέτος στην πατρίδα τους», αναφέρει ο Στέφανος Χατζημανώλης. «Αυτό σημαίνει άμεσα μία μείωση που φτάνει το 40% σε έναν απόλυτο αριθμό περίπου 5 με 6 εκατομμυρίων τουριστών ετησίως. Καταλαβαίνετε πως μιλάμε για τεράστια απώλεια», εξηγεί.
Η χρονιά του Κορονοϊού, από πέρσι τον Μάρτιο μέχρι και το τέλος της φετινής χρονιάς, έφερε μεγάλες ανακατατάξεις στον τουρισμό. Ετσι παρατηρούμε πολλές αναγκαστικές ή και αυτόβουλες συμπράξεις επιχειρηματιών. Ο χώρος δείχνει να κατανοεί πως ο άσκοπος ανταγωνισμός δεν ευνοεί κανέναν και στρέφει πια το βλέμμα σε συνενώσεις. «Χωρίς τα μεγάλα ξενοδοχεία, η χώρα διαθέτει 600.000 κλίνες. Είναι σημαντικό να τις αξιοποιήσουμε σωστά και ποιοτικά. Να επενδύσουμε στον Ελληνα, να του δώσουμε επιλογές», καταλήγει ο Στέφανος Χατζημανώλης.
Οι άνθρωποι του τουρισμού είναι σε αναμονή για ενδεχόμενο άνοιγμα, ευελπιστώντας πως το αργότερο τέλη Μαΐου τα επιδημιολογικά δεδομένα θα τους επιτρέψουν να κάνουν πράξη τον σχεδιασμό τον οποίο έχουν ξεκινήσει.
ΠΗΓΗ: parallaximag.gr