Οι αλυσίδες μέσω προσφορών καλούνται να διασφαλίσουν όσο το δυνατόν τη σταθερότητα των τιμών σε 51 προϊόντα
Ασκήσεις επί χάρτου ξεκινούν από σήμερα τα σούπερ μάρκετ προκειμένου να διαμορφώσουν το λεγόμενο «καλάθι του νοικοκυριού» με βάση τον καθορισμό των κατηγοριών και των προϊόντων που έκανε χθες το βράδυ το υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες η σχετική λίστα στάλθηκε αργά χθες το απόγευμα από το υπ. Ανάπτυξης σε όλες τις αλυσίδες σούπερ μάρκετ με ετήσιο τζίρο άνω των 90 εκατ. ευρώ.
Πρόκειται για 51 προϊόντα τα οποία ανήκουν σε 31 διαφορετικές κατηγορίες για τα οποία τώρα θα πρέπει οι αλυσίδες μέσω προσφορών να διασφαλίσουν όσο το δυνατόν τη σταθερότητα τους. Για να το πετύχουν αυτό βέβαια θα χρειαστούν και την συνεργασία του μεταποιητικού κλάδου, των προμηθευτών τους.
Γι’ αυτό και σύμφωνα με πληροφορίες του newmoney απομένει ένα κρίσιμο ραντεβού στο υπ. Ανάπτυξης μεταξύ του υπουργού κ. Άδωνι Γεωργιάδη και των εκπροσώπων της βιομηχανίας με στόχο την εξέταση τρόπων και προτάσεων με τις οποίες θα μπορούσαν να βοηθήσουν οι τελευταίοι τα σούπερ μάρκετ να συγκρατήσουν τις τιμές στα 51 προϊόντα που θα αποτελούν το «καλάθι».
Ένα ραντεβού το οποίο εκτός απροόπτου θα έχει γίνει ως το τέλος της τρέχουσας εβδομάδας.
Άνθρωποι της μεταποίησης και επιχειρηματίες πάντως μιλούν για περιορισμένα περιθώρια, αφού λόγω της μεγάλης αύξησης λειτουργικού κόστους και της προσπάθειας συγκράτησης των τιμών η κερδοφορία μειωθεί σημαντικά, και περιγράφουν μια κατάσταση κατά την οποία η πίεση προς την πλευρά τους εντείνεται έτι περαιτέρω από τους δικούς τους προμηθευτές αλλά και από την πληθώρα συντελεστών που παρεμβάλλονται για τη δημιουργία του τελικού προϊόντος: από την απαιτούμενη ενέργεια, τις διαφορετικές πρώτες ύλες, τις συσκευασίες, τα μεταφορικά κ.ο.κ.
«Μόνο οι παραγωγοί του πρωτογενούς τομέα ζητούν διπλάσια χρήματα σε σχέση με πέρυσι. Εμείς δηλαδή τι μπορούμε να κάνουμε μετά; Πόσο ακόμα να απορροφήσουμε; Ηδη κινούμαστε όλοι οριακά. Και, δυστυχώς, δεν βλέπω την προοπτική να σταματήσει αυτό το σπιράλ. Οπότε πολύ σωστή η πρωτοβουλία για ένα καλάθι βασικών προϊόντων, που αφορά εξάλλου και τα τμήματα του πληθυσμού με μεγαλύτερη ανάγκη, δεν βλέπω όμως έναν ρεαλιστικό στόχο να επιτευχθεί ένα μορατόριουμ απ’ όλους που θα κρατήσει. Οι παράγοντες είναι πολλοί και αστάθμητοι», αναφέρει στο newmoney επιχειρηματίας γνωστής εταιρείας στον χώρο των τροφίμων.
Πιέσεις
Η πίεση που ασκείται στη βιομηχανία αποτυπώνεται και στα τελευταία στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, σύμφωνα με τα οποία ο δείκτης τιμών παραγωγού στη βιομηχανία ήταν αυξημένος 39,5% τον περασμένο Αύγουστο σε σχέση με έναν χρόνο πριν, όταν δηλαδή υπήρχαν τα πρώτα ξεκάθαρα δείγματα του πληθωριστικού εφιάλτη που θα ακολουθούσε.
ΠΗΓΗ: protothema.gr