Παιχνίδια, λαμπάδες και σοκολατοειδή, για τις αγορές των νονών προς τα βαφτιστήρια τους την περίοδο του Πάσχα, περιλαμβάνει το «καλάθι των νονών» που κάνει πρεμιέρα στην αγορά.
Σήμερα το πρωί, πρώτη μέρα εφαρμογής του μέτρου, ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης θα επισκεφθεί καταστήματα μεγάλων αλυσίδων παιχνιδιών.
Η πρωτοβουλία του υπουργείου Ανάπτυξης που θα ισχύσει έως το Μεγάλο Σάββατο 15 Απρίλιου εφαρμόζεται στο ίδιο μοντέλο με το «καλάθι του Άη Βασίλη» της περιόδου των Χριστουγέννων. Συμμετέχουν δηλαδή υποχρεωτικά επιχειρήσεις με ετήσιο τζίρο άνω του 1.000.000 ευρώ και εθελοντικά όσες μικρότερες επιθυμούν.
Από τις κατηγορίες που έχει διαμορφώσει το αρμόδιο υπουργείο, οι επιχειρήσεις επιλέγουν ποια προϊόντα θα συμπεριλάβουν στις εβδομαδιαίες λίστες τους, οι οποίες θα αναρτώνται κάθε Τετάρτη μαζί με τις τιμές των προϊόντων, στην πλατφόρμα e-καταναλωτής. Μάλιστα οι επιχειρήσεις δεν είναι υποχρεωμένες να συμπεριλάβουν προϊόντα σε όλες τις κατηγορίες, παρά μόνο σε όσες διαθέτουν εμπόρευμα. Δίνεται έτσι η δυνατότητα να συμμετέχουν στην πρωτοβουλία και μικρότερες επιχειρήσεις, όπως άλλωστε είχε συμβεί και τα Χριστούγεννα στο αντίστοιχο «καλάθι».
Θα πρέπει ωστόσο να εξασφαλίζουν ότι έχουν επάρκεια στα προϊόντα που επιλέγουν, τα οποία θα φέρουν στο ράφι το ειδικό σήμα που έχει δημιουργηθεί, ώστε να γίνονται εμφανή στους καταναλωτές.
Αναλυτικά οι κατηγορίες:
- λαμπάδα με παιχνίδι
- πασχαλινά σοκολατειδή (αυγά κοκ)
- Επιτραπέζια/Παζλ
- Παιχνίδια με κούκλες, κουκλόσπιτα και άλλα αξεσουάρ (παιχνίδια μίμησης)
- Βρεφικά παιχνίδια
- Φιγούρες δράσης
- Παιχνίδια κατασκευών και δημιουργίας (π.χ. παιχνίδια με τουβλάκια)
- Οχήματα – Τηλεκατευθυνόμενα
- Ηλεκτρονικά παιχνίδια
- Αθλητικά παιχνίδια (π.χ. μπάλες, παιδικές μπασκέτες και τέρματα)
- Λούτρινα
- Μουσικά παιχνίδια
Την ίδια στιγμή το «καλάθι του νοικοκυριού» μπαίνει σήμερα στην 22η εβδομάδα εφαρμογής του με τα σούπερ μάρκετ να ανανεώνουν τις λίστες τους όπως κάθε Τετάρτη. Από τις 5 Απρίλιου αναμένεται και η εφαρμογή του «καλαθιού του Πάσχα» που σημαίνει ότι θα προστεθούν σε αυτό, προϊόντα με αυξημένη εποχική ζήτηση για τις ανάγκες των καταναλωτών στο πασχαλινό τραπέζι.
Πηγή: cnn.gr