Τι πληρώναμε, τι πληρώνουμε και τι αυξήσεις αναμένονται – Από τις προσφορές στα… καλάθια της νοικοκυράς με τα 50 βασικά προϊόντα

Το καρότσι δε γεμίζει, το πορτοφόλι αδειάζει

Καθημερινός ή εβδομαδιαίος (ανάλογα με τις συνήθειες του καθενός) βραχνάς έχει γίνει η επίσκεψη μας στα σούπερ μάρκετ για να προμηθευτούμε τα βασικά είδη που χρειαζόμαστε για τη διατροφή μας και το σπίτι μας.

Η… κρυάδα έρχεται την ώρα που βρίσκεσαι στο ταμείο και ακούς το ποσό που καλείσαι να πληρώσεις και μετά κοιτάζεις το καρότσι, αλλά βλέπεις ότι κάτι δεν «κολλάει».

Ειδικότερα, εάν τα προϊόντα που ψωνίζεις είναι συνήθως πάνω – κάτω τα ίδια, δεν είναι δύσκολο να διαπιστώσεις τη διαφορά στην τσέπη σου καθώς φεύγεις από το σούπερ μάρκετ.

Αδιάψευστος μάρτυρας και οι αριθμοί.

Μέσα σε έξι μήνες, η φέτα (το τυρί για εμάς τους Θεσσαλονικείς) πωλείται ακριβότερη, αφού από εκεί που την έβρισκες λίγο κάτω από τα 9 ευρώ, τώρα η τιμή της ξεπερνάει τα 11 ευρώ και σε κάποιες περιπτώσεις αγγίζει και τα 12.

Αύξηση που αγγίζει το 1 ευρώ σε γαλοπούλα και κασέρι, πράγματα απαραίτητα για ένα ψυγείο σπιτιού και για το κολατσιό των παιδιών στο σχολείο ή των γονιών στη δουλειά.

Αδιανόητο «καπέλο» +57,3% στα 2 κιλά ζάχαρη που πλέον πωλείται στα 2,58 ευρώ από 1,64 πριν από δύο μήνες.

Εντάξει, το καταλάβαμε, θα αρχίσουμε να πίνουμε τον καφέ μέτριο και θα κόψουμε τα γλυκά.

Την «ανηφόρα» έχει πάρει και η τιμή στο χαρτί υγείας που πλέον πωλείται κατά 23% ακριβότερο με την τιμή του να αγγίζει τα 3,40.

Ακόμα και σε πάγκους λαϊκής αγοράς το 2ευρω που έδινες για μια συσκευασία είναι πλέον παρελθόν.

Αισθητή αύξηση και στην τιμή του χαρτιού κουζίνας που από τα 2,80 πριν από έξι μήνες, φτάνει πλέον ένα ευρώ πάνω.

  • 1 kg φέτα 9,74€ 11,09€ (+13,8%)
  • 1/2 kg γαλοπούλα 5,43€ 6,35€ (+17%)
  • 750gr GOUDA 6,15€ 6,95€ (+13%)
  • ψωμί τοστ (700 gr) 1,82€ 2,07€ (+13,7%)
  • 1 κιλό αλεύρι 1,45€ 1,69€ (+16,5%)
  • 2 κιλά ζάχαρη 1,64€ 2,58€ (+57,3%)
  • 1 μουστάρδα 1,18€ 1,42€ (+20,3%)
  • 1/2 kg φασόλια 1,79€ 1,89€ (+5,5%)
  • 2 πακέτα μακαρόνια 1,70€ 1,76€ (+3,5%)

Απρίλιος 2022 Οκτώβριος 2022

Υγρό πιάτων 2,59€ 2,79€ (+7,7%)

Απορρυπαντικό σκόνη (10 μεζούρες) 4,30€ 4,65€ (8,1%)

Οδοντόκρεμα 2,04€ 2,18€ (+6,8%)

Χαρτί υγειάς (10άρι) 2,75€ 3,38€ (+23%)

Χαρτί κουζίνας 2,80€ 3,79€ (+35,3%)

Αυτό όμως που προβληματίζει είναι το γεγονός ότι οι αυξήσεις αυτές δε θα είναι και οι τελευταίες.

Από τον επόμενο μήνα οι εκτιμήσεις δείχνουν νέες αυξήσεις σε βασικά προϊόντα.

+10% στα οπωρηκευτικά, +6% στα απορρυπαντικά, +10% στα αλλαντικά, +10% στο λάδι, +20% σε καθαριστικά, απορρυπαντικά, +13% στα σαμπουάν, +15% στον καφέ.

Από τις προσφορές, στο… καλάθι της νοικοκυράς

Σύμφωνα με την Ημερησία, μέχρι το τέλος του τρέχοντος μήνα, κάθε επιχείρηση – σούπερ μάρκετ που έχει τζίρο μεγαλύτερο των 90 εκατ. ευρώ θα παρουσιάσει το δικό του «καλάθι της νοικοκυράς», το οποίο θα περιλαμβάνει 50 κωδικούς προϊόντων. 

Τα προϊόντα αυτά θα προέρχονται από 20 βασικές κατηγορίες που καταναλώνει καθημερινά ο μέσος καταναλωτής, όπως για παράδειγμα το γάλα, το ψωμί, τα ζυμαρικά, το ρύζι, τα όσπρια, τα απορρυπαντικά, και άλλα. Τελικός στόχος είναι να συγκρατηθούν οι τιμές τους παρά την τεράστια έκρηξη του πληθωρισμού.

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της Ημερησίας, τα καλάθια αυτά δεν θα συγκρίνονται ευθέως, καθώς, το κάθε σούπερ μάρκετ θα περιλαμβάνει μέσα στο εν λόγω καλάθι διαφορετικό μείγμα προϊόντων. 

Παρόλα αυτά, θα υπάρχει ανά τακτά χρονικά διαστήματα μια γενικότερη εξέταση των επιδόσεων των σούπερ μάρκετ στη μάχη κατά της ακρίβειας. Ακόμα δεν είναι ξεκάθαρο αν ο κάθε καταναλωτής θα μπορεί να παρακολουθεί ζωντανά τις τιμές στα προϊόντα του κάθε καλαθιού ή αν αυτή τη δυνατότητα θα την έχει μόνο το υπουργείο και οι ελεγκτικοί φορείς.

Κρυφές ανατιμήσεις – Ίδιο περιτύλιγμα, μειωμένες ποσότητες

Η πρακτική να μειώνεται το περιεχόμενο σε πολλά προϊόντα που φτάνουν στα ράφια των σούπερ μάρκετ (Shrinkflation) παρατηρείται από τους καταναλωτές όλο και πιο συχνά, το τελευταίο διάστημα.

Ο Γιάννης Πηλίδης, πρόεδρος του Συλλόγου Μικρών και Μεσαίων Σουπερ Μάρκετ Ελλάδα, μιλώντας στο Mega τόνισε ότι η πρακτική αυτή είναι νόμιμη, ωστόσο υπογράμμισε πως θα πρέπει να ερευνηθεί αν οι αυξήσεις που επιβάλλουν είναι σύμφωνες με όσα έχει θεσπίσει το υπουργείο Ανάπτυξης.

«Πρέπει να πάμε στην τιμή της μονάδας. Πόση ήταν η τιμή της μονάδας στην αρχή και πόση μετά την αλλαγή της συσκευασίας».

Εάν αυτή η διαφορά υπερβαίνει το ποσοστό κέρδους που είχε παλιότερα, τότε υπάρχει πρόβλημα, εάν δεν την υπερβαίνει δεν υπάρχει πρόβλημα, διευκρίνισε.

Ορισμένα από τα προϊόντα, στα οποία έχει παρατηρηθεί αυτή η πρακτική είναι τα εξής:

  • Μαργαρίνες
  • Πατατάκια
  • Σκόνες πλυντηρίου
  • Τυρί ημίσκληρο συσκευασμένο
  • Γκοφρέτες
  • Αφρόλουτρο
  • Κατεψυγμένα φασολάκια

Πηγή: prallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial