Τι σημαίνουν οι αλλαγές για την τσέπη μας; Μουρμούρα του κοινού-Καθησυχάζουν οι ιδιοκτήτες ότι τα ταξί θα παραμείνουν «λαϊκά»

Δικαιολογημένη ή όχι η αύξηση των κομίστρων στα ταξί;

Σε μία πόλη που είναι εγκλωβισμένη στο μονοπώλιο του ΟΑΣΘ ως προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς και η μοναδική εναλλακτική είναι το ταξί, η είδηση για την αύξηση στην τιμή των κομίστρων μόνο μούδιασμα μπορεί να προκαλεί στην ήδη επιβαρυμένη τσέπη των πολιτών

Είναι δικαιολογημένη ή όχι η απόφαση για την αύξηση των κομίστρων στα ταξί και πώς διαμορφώνονται πλέον οι τιμές;

Ας τα πάρουμε με τη σειρά.

Οι ιδιοκτήτες ταξί θεωρούν ότι η αύξηση στα κόμιστρα ήταν μονόδρομος. Όπως επισημαίνουν τα ταξί κυκλοφορούν με τιμές κομίστρου… 2008, καθώς τότε ήταν η χρονιά που είχε πραγματοποιηθεί η τελευταία αλλαγή.

«Από 1,45 ευρώ το λίτρο, το πετρέλαιο πλέον το βάζουμε 2,10 – 2,20 ευρώ το λίτρο. Μιλάμε για 500 με 600 ευρώ πάνω το μήνα. Πώς θα το πληρώσουμε εμείς αυτό το ποσό;» σημειώνει ιδιοκτήτης ταξί στην parallaxi και συμπληρώνει:

«Δεν έχουμε καμία έκπτωση στο φόρο, δεν μας δίνει η κυβέρνηση επίδομα για το καύσιμα».

Οι οδηγοί ταξί σημειώνουν ότι όπως σε όλες τις εκφάνσεις της καθημερινότητας μας, έτσι και στον δικό τους κλάδο, οι τιμές σε πολλά προϊόντα που είναι απαραίτητα για το όχημα τους, έχουν εκτοξευθεί, αφού σημειώνουν ότι παρατηρούν αυξήσεις έως 30% στα ελαστικά, τις μπαταρίες κ.α

Η επιδότηση που δόθηκε από πλευράς υπουργείου τους περασμένους μήνες, δεν ήταν ικανή όπως λένε για να καλύψει τα έξοδά τους.

«Εμείς σαν Συνδικάτο ζητήσαμε από την κυβέρνηση να μειώσει τους φόρους στα καύσιμα. Έχουμε να πάρουμε 13 χρόνια αύξηση. Η κυβέρνηση κρατάει μια στάση, δεν μειώνει τους φόρους στα καύσιμα αλλά μας δίνει αύξηση. Αυτό δεν λύνει το πρόβλημα αλλά μετακινεί το πρόβλημα στους πολίτες» δήλωσε πριν από λίγες ημέρες σε συνέντευξή του το μέλος του ΔΣ ΣΑΤΑ και ιδιοκτήτης ταξί, Κυριάκος Ψητόπουλος.

Τι σημαίνει πρακτικά για την τσέπη μας;

Τι είναι αυτό που τελικά αλλάζει για όσους από εμάς επιλέγουμε το ταξί για τη μετακίνησή μας εντός πόλης;

Το λεγόμενο «άνοιγμα σημαίας» από 1,20 ευρώ πηγαίνει πλέον στο 1,80 ευρώ, ενώ η χαμηλότερη χρέωση ορίζεται στα 4 ευρώ.

Εάν λοιπόν για μια διαδρομή πληρώναμε 5 με 6 ευρώ, τώρα το ποσό που θα πρέπει να δώσουμε μπορεί να αγγίξει και τα 7 ευρώ, ανάλογα φυσικά και με το αν υπάρχει καθυστέρηση λόγω κίνησης.

Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο: 25 ευρώ
Αεροδρόμιο – κέντρο Θεσσαλονίκης και το αντίστροφο (για τις ώρες 00.00 έως 05.00): 35 ευρώ

Το κόμιστρο για κάθε μία αποσκευή των επιβατών το βάρος της οποίας υπερβαίνει τα δέκα κιλά, παραμένει στα 0,39 ευρώ συμπεριλαμβανομένου Φ.Π.Α.

Μουρμούρες και καθησυχασμός

Αρκετοί πολίτες θεωρούν ότι είναι άστοχη η περίοδος που αποφασίστηκε η αύξηση στις τιμές των κομίστρων των ταξί.

Κατανοούν ότι υπάρχουν αιτήματα από πλευράς του κλάδου, όμως θεωρούν ότι το κράτος θα έπρεπε να τους επιδοτήσει απευθείας και όχι να επιβαρύνει και άλλο την τσέπη των πολιτών.

Θεωρούν, ότι μετά την πανδημία η δουλειά των ταξί έχει αρχίσει και πάλι να ανοίγει, ενώ σημειώνουν ότι με τις απεργίες/στάσεις εργασίας των εργαζόμενων του ΟΑΣΘ το τελευταίο διάστημα, αλλά και λόγω της αύξησης της τιμής της βενζίνης, πολλοί είναι εκείνοι που έχουν στραφεί στην επιλογή του ταξί για τις καθημερινές τους μετακινήσεις.

Οι ιδιοκτήτες ταξί πάντως καθησυχάζουν το επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης και σημειώνουν ότι οι αυξήσεις δεν είναι πολύ επιβαρυντικές για τους πελάτες και ότι το ταξί θα παραμείνει ένα «λαϊκό μέσο» και δεν θα γίνει «είδος πολυτελείας».

Κραυγή αγωνίας από νεφροπαθείς

Σοβαρό πρόβλημα αντιμετωπίζουν οι νεφροπαθείς από την αύξηση του κομίστρου στα ταξί καθώς αυτό έχει άμεση επίπτωση στην αύξηση των εξόδων για τις μετακινήσεις τους προκειμένου να κάνουν αιμοκάθαρση.

Αναλυτικά η δήλωση του προέδρου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Νεφροπαθών Γρηγόρη Λεοντόπουλου έχει ως εξής:

«Θα ήθελα να σας αναφέρω ένα μεγάλο πρόβλημα που έχει προκύψει με την αύξηση του κομίστρου στα ταξί. Αυτό έχει άμεση επίπτωση στη μετακίνηση των ανθρώπων που κάνουν αιμοκάθαρση και η μετακίνησή τους γίνεται με ταξί.

»Είναι άμεση η ανάγκη αναπροσαρμογής του ποσού που παίρνουν οι αιμοκαθαιρόμενοι ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν απρόσκοπτα τις μετακινήσεις τους για την απαραίτητη για τη ζωή τους αιμοκάθαρση».

Αύξηση και στην Beat

Πλέον, όσοι καλούν ταξί μέσω της εφαρμογής, καλούνται να πληρώνουν «κόστος προμίσθωσης» από 1,92 έως 2 ευρώ ανά διαδρομή από την Πέμπτη 16 Ιουνίου.

«Το υψηλό πλέον κόστος λειτουργίας ενός ταξί σε συνδυασμό με μια από τις χαμηλότερες τιμές ταξί στην Ευρώπη και τη συνειδητή επιλογή του Beat να αποδίδει φόρους στο ελληνικό κράτος και όχι στο εξωτερικό, καθιστούν αναγκαία μια αλλαγή» αναφέρει η εταιρεία.

Με μήνυμα που έστειλε στους χρήστες της εφαρμογής, η Beat γνωστοποιεί πως για πάνω από 11 χρόνια «απορροφούμε ένα κόστος προκειμένου να μπορείς να βρεις ποιοτικές υπηρεσίες με τη γνωστή ασφάλεια και αξιοπιστία» αλλά «δυστυχώς είναι αδύνατον σήμερα να συνεχίσουμε με το ίδιο μοντέλο λειτουργίας».

Σύμφωνα με την Beat, το κόστος προμίσθωσης «θα ενισχύσει το εισόδημα των οδηγών μας και θα μας επιτρέψει να εξυπηρετήσουμε περισσότερους πελάτες».

Παράδοση VS τεχνολογίας

Και μιας και αναφερθήκαμε στην περίπτωση της Beat, όπως είναι φυσικό πολλοί νέοι που το smartphone είναι «κολλημένο» στο χέρι τους, επιλέγουν τις διαθέσιμες εφαρμογές για να καλέσουν ταξί και να προγραμματίσουν το δρομολόγιο τους.

Ωστόσο φαίνεται ότι οι παραδοσιακές μέθοδοι με το… σήκωμα του χεριού, το τηλεφώνημα στα ραδιοταξί, αλλά και το «πάω στον τάδε προορισμό, βολεύει;», αντέχουν στο χρόνο, σύμφωνα με τους οδηγούς ταξί.

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial