Με μέντορα, συντονιστή και ρεκόρ προσλήψεων το πρώτο κουδούνι στα σχολεία

Χωρίς μάσκες και tests επιστρέφουν στα θρανία οι μαθητές

Με μέντορα, συντονιστή και ρεκόρ προσλήψεων το πρώτο κουδούνι στα σχολεία

Χτύπησε σήμερα το πρώτο κουδούνι για τους μαθητές πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και την Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας να διαμηνύουν ότι ζητήματα όπως η διανομή των βιβλίων αλλά και τα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία, αποτελούν παθογένειες που ανήκουν οριστικά στο παρελθόν. Βέβαια, αστάθμητο παράγοντα αποτελούν οι νόμιμες άδειες νεοδορισθέντων εκπαιδευτικών που ενδέχεται να εκτροχιάσουν, για σύντομο χρονικό διάστημα, τον προγραμματισμό.

«Τα σχολεία φέτος αρχίζουν με τις καλύτερες δυνατές προϋποθέσεις. Δημιουργούμε το νέο σχολείο και έχουμε ξεφύγει πλέον από τη φιλοσοφία του εάν είναι έτοιμα τα βιβλία ώστε να δοθούν στους μαθητές και αν οι εκπαιδευτικοί είναι στις θέσεις τους», τονίζει στη ΜτΚ ο γ.γ. Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και Ειδικής Αγωγής του Υπουργείου Παιδείας, Αλέξανδρος Κόπτσης. Εξηγεί ότι στόχος του Υπουργείου είναι να δημιουργηθεί μία πολυεπίπεδη, συνεργατική κουλτούρα στα σχολεία, που σε συνδυασμό με την αναβάθμιση του προγράμματος σπουδών θα παρέχει μία ποιοτικότερη εκπαίδευση στους μαθητές.

Ο κ. Κόπτσης περιγράφει ότι μόνον για φέτος διορίστηκαν 8.600 εκπαιδευτικοί και 25.000 διορίστηκαν τα δυόμιση τελευταία χρόνια, ενώ υπενθυμίζει πως για 12 χρόνια δεν είχε γίνει ούτε ένας διορισμός. «Ταυτόχρονα έχουμε προσλάβει 32.000 αναπληρωτές. Με την έναρξη της χρονιάς 40.000 εκπαιδευτικοί είναι στα σχολεία, κάτι που μας δίνει τη βεβαιότητα ότι φέτος δεν θα έχουμε κενά. Βέβαια, πρόκειται για μία δυναμική κατάσταση. Δηλαδή, ενώ μπορεί να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά, υπάρχει ένας πολύ σημαντικός αριθμός εκπαιδευτικών που ζητούν νομίμως άδειες αναρρωτικές, ανατροφής, κύησης κ.ο.κ.», εξηγεί. Ωστόσο, σύμφωνα με τον κ. Κόπτση ακόμα και αυτές οι περιπτώσεις δεν θα δημιουργήσουν πρόβλημα στην ομαλή λειτουργία των σχολείων.

Περισσότεροι εκπαιδευτικοί στα σχολεία της Κ. Μακεδονίας

«Είμαστε καλύτερα από κάθε άλλη χρονιά» λέει στη ΜτΚ ο Περιφερειακός Διευθυντής Εκπαίδευσης Κεντρικής Μακεδονίας, Θωμάς Μπαχαράκης σημειώνοντας ότι τον Αύγουστο για τα σχολεία της Κεντρικής Μακεδονίας έγιναν 717 μόνιμοι διορισμοί και προσελήφθησαν 4.656 αναπληρωτές. Στις διευθύνσεις της Θεσσαλονίκης διορίστηκαν 244 άτομα και προσελήφθησαν 2.325 αναπληρωτές. Αντίστοιχα, για την περσινή χρονιά, σε όλη την Κ. Μακεδονία είχαν προσληφθεί στην πρώτη φάση 3.548 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί και 1.663 αναπληρωτές στη Θεσσαλονίκη. «Ακολουθούμε τον προγραμματισμό του Υπουργείου σε κεντρικό επίπεδο, με σκοπό να μην έχουμε καθόλου κενά στα σχολεία. Αυτό όμως δεν μπορούμε να το πούμε από τώρα γιατί πρόκειται για μία δυναμικά εξελισσόμενη διαδικασία, γι’ αυτό άλλωστε υπάρχει η δεύτερη φάση πρόσληψης αναπληρωτών», τονίζει.

Τώρα, σε ότι αφορά τους νεοδιορισθέντες εκπαιδευτικούς στα σχολεία της Κ. Μακεδονίας, σύμφωνα με τα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της η Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης, το 18% (210 άτομα) έκανε χρήση νόμιμης άδειας και έχει ήδη τεθεί εκτός υπηρεσίας.

«Οφείλουμε να κάνουμε έγκαιρο προγραμματισμό»

Απαντώντας στις αιτιάσεις μελών των ΕΛΜΕ ότι οι διορισμοί έγιναν προτού συνεδριάσουν οι εκπαιδευτικοί στα σχολεία ώστε να γίνει καταγραφή των πραγματικών κενών, ο κ. Κόπτσης σημειώνει ότι για φέτος έχει γίνει ρεκόρ τοποθετήσεων εκπαιδευτικών. Τονίζει δε ότι «Δεν είναι δυνατόν να ανοίγουν τα σχολεία, να συνεδριάζουν οι εκπαιδευτικοί και μετά να δούμε εμείς σε πόσες προσλήψεις πρέπει να προχωρήσουμε. Από πρόπερσι έχουμε ζητήσει να γίνει σχετική προετοιμασία. Οφείλει να υπάρχει προγραμματισμός, η εκπαίδευση δεν είναι ξέφραγο αμπέλι». Ο ίδιος διαβεβαιώνει επίσης ότι οι εγκρίσεις για τα ολιγομελή τμήματα σε ΕΠΑΛ και ΓΕΛ έχουν δοθεί, ακόμα και σε τμήματα με πολύ μικρό αριθμό παιδιών. «Εμείς, στεγανά τους παρελθόντος που δημιουργούν παθογένειες θα τα εκλείψουμε, όσες αντιδράσεις κι αν έχουμε. Στόχος μας είναι το καλό της εκπαίδευσης και γι’ αυτό δουλεύουμε», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Κόπτσης.

Νέοι θεσμοί

Μιλώντας για τις αλλαγές που επίκεινται φέτος στα σχολεία, ο κ. Κόπτσης αναφέρεται στους νέους θεσμούς που θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη της οργανωσιακής κουλτούρας που προσδοκά το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων. Ο μέντορας, ο σχολικός συντονιστής αλλά και η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών κάνουν… ντεμπούτο για πρώτη χρονιά. Ο μέντορας είναι ο εκπαιδευτικός που υποστηρίζει και καθοδηγεί τους νεοδιοριζόμενους και τους αναπληρωτές, μέχρι πέντε χρόνια υπηρεσίας. Ο σχολικός συντονιστής είναι ένα όργανο συντονισμού του εκπαιδευτικού έργου που θα υποστηρίζει τους εκπαιδευτικούς.

Επίσης, για πρώτη χρονιά φέτος θα εφαρμοστεί η επέκταση του ολοήμερου, σε 5.000 τμήματα σε ολόκληρη την επικράτεια. «Στόχος είναι να αναβαθμίσουμε την εκπαίδευση με ένα ενισχυμένο πρόγραμμα που θα εμπεριέχει πολλές δημιουργικές δράσεις και παράλληλα τα παιδιά θα μελετούν στο σχολείο ώστε να έχουν εποικοδομητικό χρόνο, με την οικογένειά τους στο σπίτι. Επίσης, ξεκινάμε την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που κανείς δεν το τόλμησε μέχρι σήμερα, ως μία ανατροφοδοτική διαδικασία που δεν θα έχει καμία επίπτωση στους εκπαιδευτικούς μας», καταλήγει ο κ. Κόπτσης.

«Οξυμένα τα προβλήματα» λένε εκπαιδευτικοί

Για οξυμένα προβλήματα στα σχολεία κάνει λόγο από την πλευρά του ο Χρήστος Ζαγανίδης, πρόεδρος Ε΄ΕΛΜΕ Θεσσαλονίκης. Σύμφωνα με τον ίδιο, τα αριθμητικά στοιχεία των προσλήψεων αναπληρωτών «διαψεύδουν την πλειοδοσία δηλώσεων της κυβέρνησης για ομαλή έναρξη της χρονιάς και έγκαιρη κάλυψη των κενών». Αναφέρει ότι πέρσι προσλήφθηκαν 861 αναπληρωτές (γενική παιδεία, ειδική αγωγή), ενώ τώρα 509. «Αν υπολογίσουμε και τα κενά στις άλλες δομές, σε ενισχυτική διδασκαλία, ΕΠΑΛ, πρόσφυγες (πέρσι προσλήφθηκαν 170, κανείς φέτος) τότε είναι εκατοντάδες τα κενά στη Θεσσαλονίκη», σημειώνει. Επίσης, όπως υποστηρίζει δεν έχουν εγκριθεί όλα τα λεγόμενα ολιγομελή τμήματα. Αναφερόμενους στους νέους θεσμούς του μέντορα, των συντονιστών και των ομίλων λέει πως: «επιχειρείται η αντικατάσταση των συλλόγων διδασκόντων και κάθε συλλογικής διαδικασίας στα σχολεία. Δημιουργούν μηχανισμούς από στελέχη που θα εποπτεύουν την εφαρμογή της κυβερνητικής πολιτικής. Μετατρέπουν το σχολείο σε επιχείρηση. Οι εκπαιδευτικοί με τα σωματεία μας δεν θα επιτρέψουμε την αποδόμηση του δημόσιου σχολείου», τονίζει ο κ. Ζαγανίδης.

Χωρίς μάσκες και tests επιστρέφουν οι μαθητές

Με ηπιότερα μέτρα προστασίας για τον κορωνοϊό επιστρέφουν οι μαθητές στις σχολικές αίθουσες. Η χρήση μάσκας πλέον είναι προαιρετική, εάν κάποιος μαθητής εμφανίσει συμπτώματα παραμένει στο σπίτι του, υπάρχει σύσταση για τη διενέργεια self test και η καραντίνα σε περίπτωση νόσησης είναι πενθήμερη. Εφόσον δεν υπάρχουν συμπτώματα ή τα συμπτώματα βελτιώνονται με πλήρη υποχώρηση του πυρετού για ένα 24ωρο, προβλέπεται επιστροφή στο σχολείο με υποχρεωτική χρήση μάσκας, για τουλάχιστον άλλες πέντε ημέρες.

Πηγή: makthes.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial