Στον «αέρα» βρίσκεται η έναρξη των δρομολογίων του σιδηροδρόμου Αθήνα – Θεσσαλονίκη που είναι προγραμματισμένη για την 1η Απριλίου. Και αυτό γιατί οι μηχανοδηγοί ζητούν μεταξύ άλλων την αποκατάσταση της επικοινωνίας.
Σύμφωνα με το Star οι μηχανοδηγοί ζητούν να μπορούν να έχουν επικοινωνία με τους σταθμάρχες αλλά και μεταξύ τους -από τρένο σε τρένο- και να μην υπάρχουν τυφλά σημεία. Δηλαδή να λειτουργεί ένα σύστημα ραδιοκάλυψης ακόμα και στα τούνελ. Ένα ψηφιακό σύστημα επικοινωνίας, σε όλο το δίκτυο που θα επιτρέπει την άμεση επικοινωνία σταθμάρχη – μηχανοδηγών.
Κατά τις ίδιες πληροφορίες, «o ΟΣΕ λέει ότι το έχει τοποθετημένο στις περισσότερες υποδομές και μάλιστα ζητούσε από την Hellenic Τrain να προχωρήσει στην εγκατάσταση του συστήματος στα τρένα της, ώστε να γίνουν οι δοκιμαστικές λειτουργίες».
Η ΡΑΣ, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πληροφορίες, ζήτησε κάποιες τροποποιήσεις στο αίτημα πιστοποίησης. το οποίο υπεβλήθη την Πέμπτη.
Αναβάλλεται το σημερινό δρομολόγιο του προαστιακού από Αθήνα προς Κιάτο
Στο μεταξύ, σύμφωνα με τον ΑΝΤ1, η δεύτερη φάση επαναλειτουργίας του σιδηροδρόμου δεν είναι εφικτό να προχωρήσει όπως αρχικά είχε ανακοινωθεί. Κανονικά αύριο Δευτέρα θα έπρεπε να προστεθεί και το δρομολόγιο του Προαστιακού Αθήνα, ΣΚΑ, Κόρινθος, Κιάτο, Αίγιο, ωστόσο οι εργαζόμενοι έχουν θέσει εκ νέου ζητήματα ασφαλείας.
Σύμφωνα με πληροφορίες της ΕΡΤ, δεν θα προστεθεί το δρομολόγιο αλλά ούτε και τα τμήματα του υπεραστικού δικτύου στη Βόρεια Ελλάδα, για τα οποία είχε παραταθεί η ακινησία τους, δηλαδή τα δρομολόγια Θεσσαλονίκη- Φλώρινα, Θεσσαλονίκη – Δράμα, Αλεξανδρούπολη -Ξάνθη και Αλεξανδρούπολη – Ορμένιο.
Παράλληλα, όπως μετέδωσε το Open, δεν πληρούνται οι κατάλληλες προϋποθέσεις ασφάλειας στις σήραγγες όπως εκείνη της «Κακιάς Σκάλας». Στη σήραγγα υπάρχουν προβλήματα, συγκεκριμένα, στο κομμάτι του εξαερισμού και της πυρασφάλειας, γεγονός που καθιστά επικίνδυνη τη διάβαση των τρένων από το σημείο.
Aπό την «Κακιά Σκάλα» μέχρι και τις Αφίδνες δεν παρατηρήθηκε κανένα συνεργείο να εκτελεί τα έργα επιδιόρθωσης που προβλέπονται. Στο ίδιο ρεπορτάζ παρατηρήθηκε ένα συνεργείο του ΟΣΕ στον σταθμό «Κάτω Αχαρναί» να αλλάζει απλά μία λάμπα στην πεζογέφυρα, η οποία και είχε «καεί», αλλά να μην εκτελεί τις εργασίες σχετικά με τις ελλείψεις που υπάρχουν οι οποίες, όπως προαναφέρθηκε, βρίσκονται στο κομμάτι του εξαερισμού και της πυρασφάλειας.
Μέσα στις σήραγγες της «Κακιάς Σκάλας» που είναι προγραμματισμένα τα δρομολόγια για Κιάτο δεν εκτελείται καμία εργασία για τις επιδιορθώσεις, με αποτέλεσμα να μείνει η σήραγγα χωρίς εξαερισμό, αλλά και χωρίς πυρασφάλεια. Παρόλο που έχουν επισημανθεί οι ελλείψεις και τα «κενά σημεία», τα συνεργεία του ΟΣΕ τις έχουν καταγράψει, αλλά δεν έχουν θέσει ένα χρονοδιάγραμμα για το πότε θα ολοκληρωθούν.
Πηγή: real.gr