Η εταιρεία ανακοίνωσε τη νέα της στρατηγική που θα εφαρμόσει σταδιακά σε όλες τις χώρες
Μετά από φήμες μηνών, το Netflix ανακοίνωσε πως σκοπεύει να βάλει σταδιακά τέρμα στους δανεικούς κωδικούς πρόσβασης στην πλατφόρμα.
Περισσότερα από 100 εκατομμύρια σπίτια χρησιμοποιούν «κοινόχρηστους» κωδικούς πρόσβασης, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η εταιρεία την προηγούμενη Τρίτη. Τριάντα εκατομμύρια από αυτά βρίσκονται στις ΗΠΑ και τον Καναδά ενώ τα υπόλοιπα εντοπίζονται σε άλλες χώρες.
Θα στείλει ειδοποιήσεις στους συνδρομητές
Το σχέδιο του Netflix για να ανακτήσει αυτά τα χαμένα έσοδα, θα ξεκινήσει με την αποστολή μιας ειδοποίησης στους κατόχους λογαριασμών των οποίων οι κωδικοί πρόσβασης χρησιμοποιούνται από άλλα νοικοκυριά.
Η εταιρεία έχει ήδη ξεκινήσει μια δοκιμή αυτής της επιπλέον χρέωσης σε Περού, Κόστα Ρίκα και Χιλή. Για τους λογαριασμούς που μοιράζονται έναν κωδικό πρόσβασης σε διάφορες διευθύνσεις, το Netflix χρεώνει επιπλέον για την προσθήκη «υπο-λογαριασμών» για έως και δύο άτομα εκτός σπιτιού. Η τιμολόγηση είναι διαφορετική ανά χώρα – περίπου 2,13 δολάρια ανά μήνα στο Περού, 2,99 δολάρια στην Κόστα Ρίκα και 2,92 δολάρια στη Χιλή, με βάση τις τρέχουσες συναλλαγματικές ισοτιμίες.
Η εταιρεία επιτρέπει στα άτομα που χρησιμοποιούν «δανεικό» κωδικό πρόσβασης να μεταφέρουν τις εξατομικευμένες πληροφορίες του προφίλ τους είτε σε έναν νέο λογαριασμό, είτε σε έναν υπο-λογαριασμό, επιτρέποντάς τους να διατηρήσουν το ιστορικό προβολής και τις προτάσεις του αλγορίθμου ειδικά για τις προτιμήσεις τους.
«Αν έχετε μια αδελφή, ας πούμε, που ζει σε διαφορετική πόλη, και θέλετε να μοιραστείτε το Netflix μαζί της, αυτό είναι υπέροχο», δήλωσε ο COO Γκρέγκ Πίτερς κατά τη διάρκεια της τηλεδιάσκεψης για τα κέρδη της εταιρείας. «Δεν προσπαθούμε να σταματήσουμε αυτό το μοίρασμα, αλλά θα σας ζητήσουμε να πληρώσετε λίγο παραπάνω για να μπορείτε να μοιράζεστε μαζί της και έτσι να έχει εκείνη το όφελος και την αξία της υπηρεσίας, αλλά και εμείς να έχουμε τα έσοδα που σχετίζονται με αυτή την προβολή».
Πότε θα εφαρμοστούν οι χρεώσεις
Το Netflix δεν ανέφερε πόσα έσοδα αναμένει να αποφέρει το σχέδιο. Ο Πίτερς εκτίμησε πως θα χρειαστεί περίπου ένας χρόνος για να τεθεί σε εφαρμογή η τιμολόγηση των υπο-λογαριασμών του σε παγκόσμιο επίπεδο.
Μια έρευνα του ερευνητικού οργανισμού Time2Play κατέδειξε ότι περίπου το 80% των Αμερικανών που χρησιμοποιούν τον κωδικό πρόσβασης κάποιου άλλου δεν θα έφτιαχναν δικό τους, νέο λογαριασμό αν δεν μπορούσαν να μοιραστούν τον κωδικό πρόσβασης. Δεν διεξήγαγε έρευνα για το πόσοι από τους υπάρχοντες συνδρομητές θα ήταν διατεθειμένοι να πληρώσουν περισσότερα για να τον μοιράζονται με άλλους.
Ο Πίτερς είπε ότι η εταιρεία μπορεί να τροποποιήσει την τιμολόγηση ή να επανεξετάσει περαιτέρω τη στρατηγική δοκιμών της. «Θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να το επεξεργαστούμε και να βρούμε τη σωστή ισορροπία», δήλωσε. «Νομίζω ότι θα περάσουμε ένα χρόνο περίπου (…) ώστε να μπορέσουμε να λανσάρουμε αυτή τη λύση σε παγκόσμιο επίπεδο, συμπεριλαμβανομένων αγορών όπως οι Ηνωμένες Πολιτείες».
Αναπάντητα ερωτήματα
Το σχέδιο του Netflix είναι πρωτοφανές και καμία άλλη μεγάλη υπηρεσία streaming δεν έχει περιορίσει ποτέ στο παρελθόν την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης. Εταιρείες όπως η Disney, η Warner Bros. Discovery, η NBC Universal της Comcast και η Paramount Global, «πιθανότατα δεν θα προσδιορίσουν τα δικά τους σχέδια μέχρι να αξιολογήσουν τις μεταρρυθμίσεις του Netflix για την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης», σημειώνει το CNBC.
Παραμένει επίσης ασαφές για πόσο καιρό το Netflix θα επιτρέψει σε όσους μπαίνουν με δανεικό κωδικό, να συνεχίσουν να παρακολουθούν το περιεχόμενό του, σε περίπτωση που ο βασικός συνδρομητής του λογαριασμού αποφασίσει να χρεωθεί επιπλέον.
Επιπλέον, το Netflix θα πρέπει να είναι προσεκτικό στον ορισμό των προσώπων που μοιράζονται τον κωδικό πρόσβασης, ώστε να αποφύγει να χαρακτηρίσει λανθασμένα ως καταχραστές, τα μέλη της οικογένειας που ζουν προσωρινά μακριά από το σπίτι.
Ο ανταγωνισμός φαίνεται πως έχει οδηγήσει την εταιρεία σε στροφή 180 μοιρών, αφού πριν από πέντε χρόνια, το Netflix ενθάρρυνε την κοινή χρήση κωδικών πρόσβασης.
Η φιλοσοφία της εταιρείας εκείνη την εποχή ήταν ότι ήθελε απλώς περισσότερους θεατές περιεχόμενό της. Αυτή η στρατηγική τότε είχε αποδώσει. Οι συνδρομές του Netflix αυξάνονταν κάθε τρίμηνο για περισσότερα από 10 χρόνια.
Το 2017, ο εταιρικός λογαριασμός του Netflix έγραφε στο Twitter: «Η αγάπη είναι να μοιράζεσαι έναν κωδικό πρόσβασης.»
Πηγή: lifo.gr