10 θεάματα που θα δούμε τον Φεβρουάριο στη Θεσσαλονίκη

Ένας μήνας γεμάτος παραστάσεις και μουσικές θα είναι ο Φεβρουάριος!

Άλλος ένας μήνας έρχεται και η πόλη συνεχίζει να προσφέρει απολαύσεις για εκείνους που θέλουν να δουν ένα καλό θέατρο ή να ακούσοουν μία συναυλία.

Νέες παραστάσεις και δημοφιλείς καλλιτέχνες που έρχονται στη Θεσσαλονίκη ή δημιουργούν τις δικές τους παραγωγές εδώ, κάνουν πρεμιέρα μέσα στον Φεβρουάριο και μας περιμένουν να τους χειροκροτήσουμε.

Οι δικές μας επιλογές για τον μήνα, είναι παρακάτω!

“Μάγισσες” | Θέατρο Τ

Μετά από τη θερμή υποδοχή που γνώρισαν στο Φεστιβάλ του Δήμου Θεσσαλονίκης «Ανοιχτή Σκηνή της Πόλης» την άνοιξη του 2022, οι ΜΑΓΙΣΣΕΣ της ομάδας θεάτρου HEX παίρνουν τις σκούπες τους και ρίχνουν τα ξόρκια τους πάνω στο Θέατρο Τ, από τις 3 Φεβρουαρίου έως τις 5 Μαρτίου, κάθε Παρασκευή, Σάββατο και Κυριακή.

«ΜΑΓΙΣΣΕΣ: Αυτή η Ιστορία (δεν) είναι δική μας». Δύο αεικίνητες ηθοποιοί, η Άννα Ρίζου και η Υρώ Τσάμογλου, ζωντανεύουν επί σκηνής ιστορίες γυναικών από το χθες και το σήμερα, σε μια παράσταση θεάτρου της επινόησης (devised theatre) που εστιάζει στον παραλογισμό της πατριαρχίας ανά τους αιώνες, υπεύθυνο για τη βία που ασκούνταν και ασκείται στα γυναικεία σώματα.

Μέσα από αφηγήσεις για την Ιωάννα της Λωρραίνης, τις μάγισσες του Σάλεμ αλλά και του Σαίξπηρ, τη ριζοσπαστική φεμινιστική οργάνωση W.I.T.C.H. και τις γυναικοκτονίες των ημερών μας, η παράσταση αναζητά τη σημασία της έννοιας «μάγισσα» και επιχειρεί να προσεγγίσει με ευαισθησία και χιούμορ σημαντικά ζητήματα της εποχής μας: Γιατί όταν κάποια γυναίκα αποκλίνει, πρέπει να την κυνηγούν; Γιατί όταν κάτι πάει στραβά, κάποια πρέπει να τιμωρηθεί;

«Έχουμε σκούπες. Έχουμε ξόρκια. Έχουμε η μία την άλλη.»

Συντελεστές: Σκηνοθεσία: Λέλα Μεντεκίδου | Δραματουργία: Λέλα Μεντεκίδου, Άννα Ρίζου, Υρώ Τσάμογλου | Σκηνογραφία & ενδυματολογία: Μάγδα Δήμου | Μουσική σύνθεση: Αναστασία Γιαμούζη | Εκτέλεση τραγουδιού: Πηνελόπη Τσέλιου | Κινησιολογία: Δημήτρης Γαλανάκης | Σχεδιασμός φωτισμών: Λέλα Μεντεκίδου, Μαριλένα Ζαπουνίδη | Βοηθός σκηνοθέτιδας: Θανάσης Τζιντζιός

Επί σκηνής: Άννα Ρίζου, Υρώ Τσάμογλου

Πληροφορίες: Χώρος: Θέατρο Τ, Αλεξάνδρου Φλέμινγκ 16, Θεσσαλονίκη | Πρεμιέρα: Παρασκευή 3 Φεβρουαρίου 2023 στις 21:30 | Παραστάσεις: Έως 5 Μαρτίου 2023, κάθε Παρασκευή – Σάββατο στις 21:30 και Κυριακή στις 19:00 | Διάρκεια: 70’

Τιμές εισιτηρίων: 12€ κανονικό | 10€ φοιτητών, ανέργων, ΑμεΑ, πολυτέκνων & άνω των 65 | Ατέλειες κάθε Παρασκευή με σειρά προτεραιότητας και για περιορισμένο αριθμό θέσεων | Προπώληση εισιτηρίων: Viva.gr | Πληροφορίες / Κρατήσεις: 2310 854 333

Θάνος Μικρούτσικος “Κάτω από φώτα κόκκινα κοιμάται η Σαλονίκη” | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Η πόλη της Θεσσαλονίκης τιμά τη μνήμη του Θάνου Μικρούτσικου, που έφυγε από κοντά μας πριν τρία χρόνια, σε μια βραδιά στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης.

Τρεις βασικοί συνεργάτες του σπουδαίου συνθέτη, ο Γιάννης Κότσιρας η Ρίτα Αντωνοπούλου και ο Θύμιος Παπαδόπουλος ανατρέχουν στα πιο αγαπημένα τραγούδια του. Τραγούδια “κοινού αισθήματος” όπως έλεγε ο Θάνος, τραγούδια που πολλές γενιές περπάτησαν μαζί τους, καθιστώντας τα μ΄ αυτό τον τρόπο διαχρονικά.

Καραντί, Ένα μαχαίρι, Ελένη, Ερωτικό ( Με μια πιρόγα ), Θεσσαλονίκη, Μια πίστα από φώσφορο, Ο Άμλετ της σελήνης, Πάντα γελαστοί, Ρόζα και πολλά άλλα.

Ο Θάνος Μικρούτσικος, ένα μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της ελληνικής μουσικής, ένας δημιουργός με έντονη κοινωνική παρουσία, συναντήθηκε για πρώτη φορά με τον Γιάννη Κότσιρα, το 2005, σε μια συναυλία αφιέρωμα της εργασίας του συνθέτη πάνω στην ποίηση του Νίκου Καββαδία.  Η ζωντανή ηχογράφηση αυτής της συναυλίας ήταν η πρώτη τους δισκογραφική συνεργασία ενώ το 2014 κυκλοφορεί η κοινή τους δουλειά «Ό,τι θυμάσαι δεν πεθαίνει».

Ο Θάνος Μικρούτσικος είχε πει  για τον Γιάννη Κότσιρα: «Κατά τη γνώμη μου είναι αυτή τη στιγμή, ειλικρινά και μετά λόγου γνώσεως, ο πιο ολοκληρωμένος Έλληνας τραγουδιστής. Γιατί, ο ολοκληρωμένος τραγουδιστής κρίνεται από το φάσμα ρεπερτορίου που μπορεί να πει. Ε, αυτός είναι σχεδόν σε όλο το φάσμα! Με έναν απίστευτο τρόπο κι ένα απίστευτο ήθος, που μετράει»!

Η Ρίτα Αντωνοπούλου για πολλά χρόνια, υπήρξε σταθερή συνεργάτιδα του, ερμηνεύοντας μοναδικά τα τραγούδια του. Η πρώτη τους δισκογραφική συνεργασία ήταν στο «Για φωνή και ορχήστρα» ενώ ακολούθησαν το «Πάμε ξανά από την αρχή», η «Καντάτα για την Μακρόνησο» ως την τελευταία ζωντανή ηχογράφηση του κύκλου τραγουδιών σε στίχους του Νίκου Καββαδία «Χόρεψε πάνω στο φτερό του καρχαρία» που κυκλοφόρησε μετά τον θάνατο του συνθέτη.

«Η Ρίτα Αντωνοπούλου είναι μακράν η καλύτερη τραγουδίστρια της γενιάς της, με σπουδαία σκηνική παρουσία. Τραγουδά τις συλλαβές, τις λέξεις και τις φράσεις με τρόπο τέτοιο, που αποκτούν ζωή στην ερμηνεία της» έχει πει για εκείνη ο Θάνος Μικρούτσικος.

Τη συναυλία επιμελείται ο Θύμιος Παπαδόπουλος, βασικός συνεργάτης του Θάνου «ο πιο πολυσύνθετος Έλληνας μουσικός», όπως ο ίδιος τον χαρακτήριζε.

Τη συναυλία  πλαισιώνουν εξαίρετοι σολίστ.

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΘΑΝΟ ΜΙΚΡΟΥΤΣΙΚΟ “Κάτω από Φώτα Κόκκινα κοιμάται η Σαλονίκη” | ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 3 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2023 ΣΤΙΣ 21.00 | ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

VIP: 58 ΕΥΡΩ, Α ΖΩΝΗ: 48 ΕΥΡΩ, Β ΖΩΝΗ: 38 ΕΥΡΩ, Γ ΖΩΝΗ: 28 ΕΥΡΩ, ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ: 22 ΕΥΡΩ, Ισχύουν ειδικές τιμές για ομαδικά εισιτήρια,

πληροφορίες: 2310 895938-9, προπώληση: 211 7701700, 2310 895938-9, VIVA.GR, WWW.CT.GR, PUBLIC

“Σ’ εσάς που με ακούτε” | ΚΘΒΕ – Μικρό θέατρο Μονής Λαζαριστών

Πάντα επίκαιρη και με το ανήσυχο βλέμμα της στραμμένο στην πολιτική, η Λούλα Αναγνωστάκη, στο έργο της «Σ’ εσάς που με ακούτε» που θα παρουσιαστεί, σε σκηνοθεσία Χρήστου Θεοδωρίδη, από το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος στο Μικρό Θέατρο της Μονής Λαζαριστών, από τις 17 Φεβρουαρίου.

Αυτό το διάστημα, στις εντατικές συναντήσεις για την προετοιμασία της παράστασης, οι ηθοποιοί μελετούν το έργο επιχειρώντας να δανείσουν στα πρόσωπά του φωνή και σάρκα, λόγο και κίνηση.

Η παράσταση

Βερολίνο, 2001 ή 2023.

Βερολίνο, τώρα.

Σε μια πόλη σύμβολο του ταραγμένου παρελθόντος της Ευρώπης, επικρατεί πολιτική και κοινωνική αναστάτωση αλλά και η λήθη που “προσφέρει” η καθημερινότητα. Αύριο, θα γινεί μια τεράστια ειρηνική συγκέντρωση. Αύριο, όλοι θα πρέπει να μιλήσουν. Όλοι θα πρέπει να δηλώσουν τη θέση τους, στον νέο κόσμο. Μέσα στο σπίτι της Μαρίας και του Χανς, μαζί με αυτούς, η Σοφία, ο Άγης, η Τρούντελ, ο Νίκος, ο Τζίνο, η Έλσα, ο Ιβάν κι εμείς, οι θεατές, θα μετρήσουμε τα τραύματα μας. Τις αφόρητες συλλογικές ήττες, τις εφήμερες προσωπικές νίκες. Το ατομικό επίπεδο που διαμορφώνει το πανανθρώπινο, το πολιτικό επίπεδο που ορίζει τη ζωή του καθένα μας ξεχωριστά. Ίσως ανακαλύψουμε πως είμαστε της Γης οι χαμένοι, μα αυτό δεν θα μας σταματήσει από το να χορεύουμε, να τραγουδάμε, να ερωτευόμαστε, να γελάμε, να ελπίζουμε.

Να ελπίζουμε.

Να ελπίζουμε, πως μια μέρα κι εμείς θα νικήσουμε.

Η Λούλα Αναγνωστάκη έγραψε το «Σ’ εσάς που με ακούτε» το 2003. Για άλλη μια φορά, στο έργο αυτό -ίσως ένα από τα σημαντικότερα της- η συγγραφέας μάς προσκαλεί να βουτήξουμε στο παρελθόν και ν’ αναδυθούμε στο παρόν, γεμίζοντας τα πνευμόνια μας με τον αέρα του μέλλοντος. Να συνομιλήσουμε με το έργο και να αναρωτηθούμε τι φοβόμαστε, τι ελπίζουμε και πώς μοιάζει το αύριο που κοιμάται μέσα μας.

Συντελεστές: Σκηνοθεσία- Δραματουργική επεξεργασία- Μουσική επιμέλεια: Χρήστος Θεοδωρίδης, Δραματουργική επεξεργασία: Ιζαμπέλα Κωνσταντινίδου, Σκηνικά: Εδουάρδος Γεωργίου, Κοστούμια: Μαρίνα Κελίδου, Βοηθός Σκηνοθέτη και επιμέλεια κίνησης: Ξένια Θεμελή, Βοηθός Σκηνογράφου: Δανάη Πανά, Οργάνωση παραγωγής: Ηλίας Κοτόπουλος, Photos: under That long black cloud

Παίζουν: Πάρης Αλεξανδρόπουλος, Σεμίραμις Αμπατζόγλου, Νικόλας Δροσόπουλος, Ελένη Θυμιοπούλου, Γιώργος Κολοβός, Νίκος Μήλιας, Χρυσή Μπαχτσεβάνη, Δημήτρης Ναζίρης, Μπέτυ Νικολέση.

Πληροφορίες: Μικρό Θέατρο Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη), Πρεμιέρα: Παρασκευή 17 Φεβρουαρίου, 21.00, Τ.: 2315 200 200

Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19:00, Πέμπτη-Παρασκευή: 21:00, Σάββατο: 18:00 & 21:00, Κυριακή: 19:00

Ωράριο Λειτουργίας Ταμείων: Βασιλικό Θέατρο (Πλατεία Λευκού Πύργου):  Δευτέρα – Κυριακή, 08:30 – 21:30 | Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2): Τετάρτη – Κυριακή, 14:00 – 21:30 | Θέατρο της Μονής Λαζαριστών (Κολοκοτρώνη 25-27, Σταυρούπολη): Τετάρτη – Κυριακή, 14:00- 21:30 | Πλατεία Αριστοτέλους: Τρίτη – Σάββατο, 11:00 – 19:00

Goran Bregovic | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Μια μοναδική γιορτή συναισθημάτων μας περιμένει τον Φεβρουάριο στην Θεσσαλονίκη. Μια γιορτή γεμάτη με ήχους γνώριμους από τραγούδια των Βαλκανίων που έγιναν και δικά μας τραγούδια. Ο διάσημος συνθέτης Γκόραν Μπρέγκοβιτς έρχεται στην Αθήνα και γιορτάζει μαζί μας την δύναμη της μουσικής, μια πανανθρώπινη γλώσσα που ενώνει αντί να χωρίζει και καταφέρνει να χτίζει γέφυρες από την μια καρδιά στην άλλη.

Όπως εξηγεί: «Πριν από λίγο καιρό, βρήκαν στη Γερμανία μια φλογέρα 20.000 ετών. Οι άνθρωποι έφτιαχναν μουσική πριν καλά καλά διαμορφώσουν γλώσσα. Να γιατί η μουσική έρχεται από ένα βαθύτερο μέρος μέσα μας και είναι πολύ πιο δυνατή από τις λέξεις..»

Η συναυλία του στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης περιλαμβάνει τις πιο διάσημες στιγμές του από το παραδοσιακό «Ederlezi» και τον «Καιρό των Τσιγγάνων» μέχρι το «Mesecina» και το «Kalasnjikov» αλλά και το υπέροχο «Ausencia» από το «Undergound» και φυσικά μελωδίες που ντύθηκαν με ελληνικούς στίχους και έγιναν αγαπημένα τραγούδια όπως «Το Βενζινάδικο» ή το «Θεός αν είναι» και το «Παραδέχτηκα».

Παράλληλα ο Γκόραν Μπρέγκοβιτς θα παρουσιάσει και την αγαπημένη του δισκογραφική δουλειά που έχει τίτλο «Τρία Γράμματα από το Σεράγεβο» και περιέχει έναν ύμνο για την γενέθλια πόλη του συνθέτη. Μωσαϊκό από Χριστιανούς Εβραίους και Μουσουλμάνους πριν από τον πόλεμο του 90 το Σεράγεβο είχε την ποικιλία και την ανοιχτή ματιά μιας πολυπολιτισμικής κοινωνίας που είχε να δώσει πολλά στα πιο ανήσυχα παιδιά της. Αυτή είναι και η αφετηρία του Three Letters from Serajevo .

«Το Σεράγεβο είναι μια μεταφορά γι αυτό που ζούμε σήμερα στην Ευρώπη» είχε πει ο Μπρέγκοβιτς σε μια παλιότερη του συνέντευξη, «τη μια μέρα ζούμε αρμονικά σαν καλοί γείτονες Χριστιανοί Εβραίοι και Μουσουλμάνοι και την επόμενη μπορεί να σφαχτούμε γι αυτόν ακριβώς τον λόγο».

Η εισαγωγή στο νέο του άλμπουμ είναι μια όμορφη ιστορία.

Ένας παππούς Εβραίος στέκεται μπροστά από το Δυτικό τείχος ή Τείχος των Δακρύων στην Ιερουσαλήμ και προσεύχεται. Ο δημοσιογράφος του CNN τον πλησιάζει και τον ρωτάει: «Μάθαμε ότι προσεύχεστε κάθε μέρα εδώ και 40 χρόνια μπροστά στο τείχος, για ποιους προσεύχεστε;» Απαντά: “Προσεύχομαι για ειρήνη μεταξύ των χριστιανών, των Εβραίων και των Μουσουλμάνων. Προσεύχομαι ώστε το μίσος και ο πόλεμος να τελειώσουν. Προσεύχομαι τα παιδιά μας να μεγαλώσουν ως υπεύθυνα όντα και να αγαπήσουν τους γείτονές τους ” “Και πώς αισθάνεστε μετά από σαράντα χρόνια προσευχής;” “Νιώθω σαν να μιλάω σε έναν τοίχο.”

Όσο για τις φωνές του άλμπουμ, το casting είναι πραγματικά μοναδικό με τον Τυνήσιο σταρ Ρασίντ Αχά, τον Ισραηλινό φολκ Ασάφ Αβιντάν και την λάτιν/ποπ τραγουδίστρια από την Ισπανία, Bebe.

Η πρώτη επαγγελματική επαφή του Μπρέγκοβιτς με τη μουσική ήταν μέσω του συγκροτήματος Kodeksi, το οποίο αργότερα εμπλουτίστηκε με νέα μέλη και μετονομάστηκε σε Bijelo Dugme (Λευκό Κουμπί). Το συγκρότημα αυτό από το Σαράγιεβο έμελλε να γίνει ένα από τα πιο γνωστά της Γιουγκοσλαβίας. Όταν το συγκρότημα άρχισε να διαλύεται, εκείνος στράφηκε στη σύνθεση μουσικής για ταινίες. Το στυλ του επηρεάστηκε έντονα από τη μουσική τω Ρομά, ενώ διατήρησε και πολλά από τα στοιχεία της παραδοσιακής μουσικής των Βαλκανίων. Τις πιο γνωστές δουλειές του αποτελούν η μουσική για τις ταινίες του Εμίρ Κουστουρίτσα Ο Καιρός των Τσιγγάνων, Underground στο οποίο συνεργάστηκε και με την Σεζάρια Εβόρα και το Arizona Dream στην οποία συνεργάστηκε με τον Iggy Pop καθώς και για την ταινία Βασίλισσα Μαργκό του Πατρίκ Σερό, ωστόσο έχει γράψει μουσική για πάνω από 30 ταινίες.

Ο Μπρέγκοβιτς συνεργάστηκε με διάφορους γνωστούς καλλιτέχνες των Βαλκανίων, ανάμεσα στους οποίους η Άλκηστις Πρωτοψάλτη ο Γιώργος Νταλάρας αλλά και η μεγάλη Τουρκάλα τραγουδίστρια Σεζέν Ακσού.

Ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς εκπροσώπους του βαλκανικού ήχου έχει δηλώσει γι’ αυτό τα εξής: «Η βαλκανική μουσική συνεχίζει να αρέσει και να παράγεται για τον ίδιο λόγο με το πανκ. Φέρνει την τρέλα, δεν είναι απλά μουσική. Και όλοι χρειαζόμαστε λίγη τρέλα…»

Η μουσική των Βαλκανίων έρχεται στην Θεσσαλονίκη. Ο Γκόραν Μπρέγκοβιτς λατρεύει την Ελλάδα και ετοιμάζεται για την επιστροφή του στη χώρα μας ετοιμάζοντας μια γιορτή γεμάτη αγάπη. Όπως λέει: «Θα ήθελα να σας πω κάτι. Είστε τόσο τυχεροί που έχετε γεννηθεί σε μία από τις ομορφότερες χώρες του κόσμου. Καταλαβαίνω ότι υπάρχουν εκατομμύρια πράγματα για να παραπονεθεί κανείς, αλλά σκεφτείτε λίγο την ιστορία σας, το φως, τη θάλασσα. Και μόνο το άκουσμα της λέξης «Ελλάδα» σε κάνει να χαμογελάς από όποιο μέρος του κόσμου και αν είσαι..»

Μαζί του θα έχει όπως πάντα τη μπάντα του, The Wedding and Funeral Band, καθώς και ένα σύνολο 10 εγχόρδων και χορωδών.

GORAN BREGOVIC, ΔΕΥΤΕΡΑ 6 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ ΣΤΙΣ 21.00, ΜΕΓΑΡΟ ΜΟΥΣΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

VIP: 70 ΕΥΡΩ, Α ΖΩΝΗ: 58 ΕΥΡΩ, Β ΖΩΝΗ: 48 ΕΥΡΩ, Γ ΖΩΝΗ: 35 ΕΥΡΩ

ΦΟΙΤΗΤΙΚΟ – ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΕΝΗΣ ΟΡΑΤΟΤΗΤΑΣ: 25 ΕΥΡΩ

“Το όνειρο ενός γελοίου” | Αριστοτέλειον Θέατρο

Άραγε, τι είναι όνειρο και τι πραγματικότητα, τι είναι ορατό και τι αόρατο;

«Το όνειρο ενός γελοίου» του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι, η γεμάτη πνευματική ενέργεια και συμβολισμούς παράσταση των  Έφη Μπίρμπα και  Άρη Σερβετάλη, που ενθουσίασε  χιλιάδες θεατές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, συνεχίζει την πορεία της στην Αθήνα και ολοκληρώνει τον κύκλο των παραστάσεων στην Θεσσαλονίκη, στο Θέατρο ΑΡΙΣΤΟΤΕΛΕΙΟΝ στις 19 Φεβρουαρίου.

Όπως λένε και οι ίδιοι:

«Το όνειρο ενός γελοίου… Το τελευταίο έργο του Φιόντορ Ντοστογιέφσκι ήταν η αφορμή για να εμπλακούμε με την πραγματικότητα ενός ονείρου και την κρισιμότητα του γελοίου.

Ξεκινήσαμε αυτή την όμορφη διαδρομή μέσα στο καλοκαίρι από το ανοιχτό θέατρο του Βύρωνα και συνεχίζουμε μέσα στον χειμώνα στο κλειστό θέατρο Κιβωτός.  Το ορατό είναι το τσόφλι του αόρατου. Όνειρο και πραγματικότητα συμφύονται με ευχή το ασυνείδητο να γίνει συνειδητό. Το σκοτάδι να φωτιστεί. Το τραύμα να θεραπευτεί. Η αγάπη να γίνει δρόμος.

Προχωράμε μέχρι να βρεθούμε στο κέντρο. Λίγο αριστερά, λίγο δεξιά ψάχνοντας και προσπαθώντας συνεχώς να βρούμε την θέση μας…

Καλή μας αντάμωση.»

«Το όνειρο ενός γελοίου»: Μια ποιητική προσέγγιση στο ασυμφιλίωτο και παράδοξο με τη ζωή, στην έλλειψη αγάπης, τη μοναξιά, το φόβο, το μίσος, τον πόλεμο, το θάνατο. Μια θεατρική φιλοσοφική συζήτηση γύρω από το νόημα της ύπαρξης, της ματαιότητας, της γνώσης, της φιλοδοξίας.

Ο Άρης Σερβετάλης υπό την καθοδήγηση της Έφης Μπίρμπα μας ξεναγεί στον κόσμο του Γελοίου του Ντοστογέφσκι, – του Ρώσου δασκάλου της ανθρώπινης ψυχολογίας – οδηγώντας μας στα μύχια των σκέψεών του, μεταξύ πραγματικού και φανταστικού, αλήθειας και ψευδαίσθησης, ορατού και αόρατου, κωμικού και τραγικού, γελοιότητας και σαλότητας.

Ο ήρωάς μας δεν βρίσκει ενδιαφέρον σε τίποτα, δεν πιστεύεισε τίποτα, δεν προσδοκά τίποτα. Το βλέμμα του καρφώνεται σ’ ένα αστεράκι. Ήξερε πως εκείνη τη νύχτα η πράξη θα εκτελεστεί. Και σίγουρα θα είχε σκοτωθεί αν δεν υπήρχε εκείνο το κοριτσάκι… Τη νύχτα εκείνη είδε το όνειρο που του αποκάλυψε την αλήθεια, το όνειρο που έγινε ο προάγγελος για μια νέα ζωή, ανακαινισμένη… είναι σε σύγχυση;

Συντελεστές: Σκηνοθεσία-εικαστική εγκατάσταση-σχεδιασμός κοστουμιών: Έφη Μπίρμπα | Απόδοση-δραματουργία:  Άρης Σερβετάλης – Έφη Μπίρμπα | Ερμηνεύουν: Άρης Σερβετάλης, Έφη Μπίρμπα | Μουσική: Vangelino Currentzis | Σχεδιασμός Φωτισμού: Γιώργος Καρβέλας | Καλλιτεχνική συνεργάτις: Βάσια Λύρη | Sounddesign: Κώστας Μιχόπουλος | Κινηματογράφιση-trailer: MakeYourOwnFilms-Γρηγόρης Πανόπουλος

Μέρες και ώρες παραστάσεων: Παρασκευή  –  Σάββατο : 9.00 μμ & Κυριακή :  8.00 μμ

Εισιτήρια: 20 € & 15 € (φοιτητικό, άνεργοι, ΑΜΕΑ)​, Προπώληση Εισιτηρίων: Viva.gr & Ταμείο Θεάτρου, Τηλέφωνο κρατήσεων: 2310 262 051

“Σέρρα – Η Ψυχή του Πόντου” | Θέατρο Αυλαία

«Θα σας διηγηθώ την ιστορία του πατέρα μου…γιατί άραγε;»

Μετά τις sold out παραστάσεις του Οκτωβρίου, η παράσταση-μονόλογος «Σέρρα», βασισμένη στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Γιάννη Καλπούζου, επιστρέφει στην Θεσσαλονίκη για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων, σε ερμηνεία της Χρύσας Παπά.

Μια θεατρική εμπειρία που συνεπαίρνει τον θεατή σε ένα μοναδικό ταξίδι, απ’ όπου και αν κατάγεται.

Μία ηθοποιός. 12 ρόλοι.

Η Λεμονιά παρουσιάζεται στο κοινό για να αφηγηθεί την ιστορία του πατέρα της, του Γαληνού Φιλονίδη. Μια ιστορία που ξεκινάει το 1915 και ολοκληρώνεται το 1962, στην Τραπεζούντα και άλλες περιοχές του Πόντου, στην Αμπχαζία και στο Καζακστάν.

Ο Γαληνός διχάζεται ανάμεσα σε δυο γυναίκες, δοκιμάζονται οι ηθικές του αρχές κι έρχεται αντιμέτωπος με την αγριότητα και τις τρικυμίες της ψυχής, ενώ στο πρόσωπο του και στην πορεία του αντανακλούν τα δεινά των Ελλήνων του Πόντου και των Αρμενίων.

Ένα έργο γεμάτο έρωτα, αγάπη, μυστήριο, ραδιουργίες, τρυφερότητα, εξαθλίωση και αξιοπρέπεια. Ένα ταξίδι που γράφει η ζωή, που φαντάζει με τις φλόγες του χορού της φωτιάς, του χορού Σέρρα.

Συντελεστές: Συγγραφέας και θεατρική διασκευή: Γιάννης Καλπούζος | Σκηνοθεσία: Σωτήρης Χατζάκης | Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος | Σύνθεση-Μουσική Επιμέλεια: Ματθαίος Τσαχουρίδης | Σκηνικά-Κοστούμια: Έρση Δρίνη | Χοροδιδασκαλία: Στέφανος Σιδηρόπουλος

Ερμηνεύει η Χρύσα Παπά

Πληροφορίες: Θέατρο ΑΥΛΑΙΑ: Τσιμισκή 136, (Πλατεία ΧΑΝΘ) | Τηλέφωνο: 2310 230013

Παραστάσεις: 3, 4, 5 – 10, 11, 12 – 24, 25, 26 Φεβρουαρίου 2023 | Ημέρες & ώρες παραστάσεων: Παρασκευή, Σάββατο 21:00 & Κυριακή 19:00 | Διάρκεια: 90 λεπτά

Εισιτήρια: 16€ κανονικό, 14€ φοιτητικό, ανέργων, ΑμεΑ | Προπώληση: Ταμείο θεάτρου ΑΥΛΑΙΑ & viva.gr

“Ερωτόκριτος” | ΚΘΒΕ – Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών

H νέα παραγωγή του ΚΘΒΕ «Ερωτόκριτος», μια σύγχρονη ανάγνωση του γνωστού έργου, με την Αργυρώ Χιώτη να υπογράφει τη σύλληψη- σκηνοθεσία της παράστασης και τον Ευθύμη Θέου την δραματουργική επεξεργασία -διασκευή, θα κάνει πρεμιέρα την Παρασκευή 27 Ιανουαρίου 2023 στο Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών.

Ο «Ερωτόκριτος» αποτελεί ένα αυτόνομο ποιητικό σύμπαν απίστευτου πλούτου και αφηγηματικής δύναμης. Η παράσταση βουτά σ’ αυτό με ελευθερία, φωτίζοντας κομμάτια που εκφράζουν καίρια ζητήματα σε σχέση με τα όρια της ανθρώπινης θέλησης απέναντι στις εκάστοτε κοινωνικές νόρμες και την υπέρβαση τους. Ακολουθώντας τη βασική δομή της συναρπαστικής ιστορίας του Κορνάρου, η παράσταση επικεντρώνεται στη μορφή της Αρετούσας, μιας γυναίκας που δεν αφήνεται παθητικά στου «κύκλου τα γυρίσματα», αλλά διεκδικεί την αυτοδιάθεσή της με γενναιότητα, πάθος και ελπίδα.

Δύο αφηγητές – ποιητές μας οδηγούν στην ιστορία, η μορφή της Αρετούσας και του Ερωτόκριτου ξεπηδούν μέσα από το σύνολο των ερμηνευτών παίρνοντας τη σκυτάλη ο ένας από τον άλλο, οι κονταρομαχίες γίνονται χορευτικοί αγώνες και οι καντάδες ένα κράμα ηλεκτρικού μπάσου με πιάνο και τσέλο, σαν αυτοσχεδιαστική μουσική με μπαρόκ νότες.

Η παράσταση ακολουθεί έναν οικείο για το σύγχρονο θέατρο κώδικα που δίνει έμφαση στη δύναμη της αφήγησης και, κυρίως, της μουσικής: όλα γεννιούνται και εξελίσσονται μέσα στη μουσική, αυτή που αντηχεί συνεχώς από τις λέξεις και που αποτελεί, ταυτόχρονα, και ουσιαστικό μέσο της ίδιας της πλοκής του έργου. Η μουσική είναι η πρώτη ύλη της παράστασης, η οποία αντλεί από τη μουσικότητα του λόγου και των σωμάτων και συνθέτει μια συνολική εμπειρία που στοχεύει καταρχάς στις αισθήσεις.

Στο έργο ενσωματώθηκε ένα ποίημα που γράφτηκε ειδικά για την παράσταση από την συγγραφέα Rahil Fallahfar που ζει στην Τεχεράνη και αγωνίζεται αυτή τη στιγμή για στοιχειώδη ζητήματα που αφορούν τις γυναίκες και όχι μόνο.

Λίγα λόγια για το έργο

Ο Ερωτόκριτος, το έμμετρο ερωτικό μυθιστόρημα της Κρητικής Αναγέννησης, γραμμένο από τον Βιτσέντζο Κορνάρο, κυκλοφόρησε αρχικά σε χειρόγραφα και διασώθηκε σε μεγάλο βαθμό, μέσω της προφορικής του παράδοσης. Αποτελείται περίπου από δέκα χιλιάδες στίχους και εκδόθηκε για πρώτη φορά στη Βενετία το 1713. Στο θέατρο ανεβαίνει από τη Μαρίκα Κοτοπούλη το 1929, σε διασκευή του Θεόδωρου Συναδινού και σκηνοθεσία Σπύρου Μελά. Η ιστορία του Ερωτόκριτου είναι γραμμένη σε μια γλώσσα που, όπως την περιγράφει ο Γιώργος Σεφέρης «εκφράζει με σταθερό χαρακτήρα, την ευαισθησία του κόσμου που τη μιλούσε». Μια γλώσσα που έρχεται από το παρελθόν και μας συνδέει με τη λαϊκή μας παράδοση∙ μας συγκινεί και μας ταξιδεύει.

Ο Κορνάρος φαίνεται πως επηρεάστηκε από το γαλλικό μυθιστόρημα Paris et Vienne του 15ου αιώνα, το οποίο κυκλοφόρησε ευρέως σε ιταλικές μεταφράσεις και διασκευές. Ωστόσο, ο ποιητής αξιοποίησε τις πηγές του με δημιουργικό τρόπο, παραδίδοντας ένα από τα κορυφαία έργα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, που μας μιλάει για την αγάπη, την αφοσίωση, την επιμονή και την πίστη στη ζωή.

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ: Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Αργυρώ Χιώτη | Διασκευή-Δραματουργική επεξεργασία: Ευθύμης Θέου | Συγγραφή ποιήματος: Rahil Fallahfar | Σκηνικός Χώρος: Εύα Μανιδάκη | Κοστούμια: Άγγελος Μέντης | Μουσική Σύνθεση- coaching μουσικών: Λόλα Τότσιου | Κίνηση: Σοφία Παπανικάνδρου, Δημήτρης Σωτηρίου | Φωτισμοί: Τάσος Παλαιορούτας | Βοηθός σκηνοθέτριας: Βίκη Κίτσιου | Βοηθός σκηνογράφου / ενδυματολόγου: Έλλη Ναλμπάντη | Μουσική διδασκαλία: Χρύσα Τουμανίδου | Καλλιτεχνικός συνεργάτης: Τζωρτζίνα Χρυσκιώτη | Οργάνωση παραγωγής: Μαριλύ Βεντούρη

Διανομή:

Ποιήτρια – Φροσύνη: Θεοδώρα Λούκας

Ποιητής – Πεζόστρατος: Γιάννης Χαρίσης

Αρετούσα: Αίγλη Κατσίκη, Άννα Κόπακα,  Ιωάννα Δεμερτζίδου, Χαρά Γιώτα

Ερωτόκριτος: Κωστής Καπελλίδης (ηλεκτρικό μπάσο / κρουστά)

Ερωτόκριτος: Κωνσταντίνος Χειλάς(πιάνο)

Ερωτόκριτος: Ιωάννης Μπάστας (σαξόφωνο)

Βασιλιάς: Παναγιώτης Παπαϊωάννου

Μουσικοί: Ναταλία Γιαννάκη (πιάνο), Αλίκη Μάρδα (βιολοντσέλο)

Πληροφορίες: Θέατρο Εταιρείας Μακεδονικών Σπουδών (Εθνικής Αμύνης 2) | Διάρκεια παράστασης: 1 ώρα και 30 λεπτά.

Ώρες παραστάσεων: Τετάρτη: 19.00, Πέμπτη-Παρασκευή: 21.00, Σάββατο: 18.00 & 21.00, Κυριακή: 19.00

Προπώληση: ntng.gr |viva.gr | 11876 |

Πληροφορίες – κρατήσεις στο Τ. 2315 200 200 και στα εκδοτήρια του ΚΘΒΕ

«Καταραμένοι ποιητές – ανεκπλήρωτοι έρωτες» | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Το Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας παρουσιάζει την μεγάλη επιτυχία του Φεστιβάλ Επταπυργίου 2022 «Καταραμένοι ποιητές-ανεκπλήρωτοι έρωτες», βραδιά ποίησης και μουσικής, στο Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης (αίθουσα φίλων μουσικής Μ1).

Μπωντλαίρ, Ρεμπώ, Βερλαίν, Πόε, Καρυωτάκη, Λαπαθιώτης, Πολυδούρη: τα ακατέργαστα «διαμάντια» που συνηθίζουμε να αποκαλούμε «καταραμένους ποιητές». Έζησαν στο ημίφως, πήγαν μέχρι το τέρμα της άρνησης, αναζήτησαν την χαμένη αθωότητα μέσα από τις σκοτεινές διαδρομές της ποίησης. Οι «καταραμένοι» εναντιώνονται σε κοινωνικά «πρότυπα», και πολεμούν με το μόνο όπλο που έχουν..…γράφουν ποίηση και προκαλούν με την πολύπαθη και πολυτάραχη ζωή τους.

Μέσα από αποσπάσματα ποιημάτων, αφηγηματικά κείμενα, μελοποιημένα ποιήματα και οπτικό υλικό θα επιχειρήσουμε μια περιπλάνηση στο γοητευτικό και τόσο ατμοσφαιρικό ποιητικό τους σύμπαν! Θα αφουγκραστούμε τις σιωπές τους, θα μοιραστούμε τα σκοτάδια τους, θα προσπαθήσουμε να κατανοήσουμε γιατί τόσος πόνος στην τέχνη τους και ίσως να αποκωδικοποιήσουμε την κατάρα τους.

Μια ατμοσφαιρική βραδιά ποίησης, μια παράσταση μουσικής και λόγου, που θα απογειωθεί από τις ερμηνείες του Αλκίνοου Ιωαννίδη και τις αφηγήσεις του Οδυσσέα Παπασπηλιόπουλου.

Στη βραδιά θα ακουστούν περίπου 20 ποιήματα, σε μελοποιήσεις Μάνου Χατζιδάκη, Λένας Πλάτωνος, Dj Mestre & Γιώργου Αβραμίδη, Νίκου Ξυδάκη, Λουκά Θάνου, Γιάννη Γλέζου, Αλκίνοου Ιωαννίδη, Δημήτρη Μαραμή, Δημήτρη Παπαδημητρίου, Σταύρου Κουγιουμτζή, Κώστα Λειβαδά, Χρίστου Θεοδώρου, Ηδύλης Τσαλίκη

Συντελεστές: Κείμενα και λογοτεχνική μελέτη Άννα Μυκωνίου | Σκηνοθετική επιμέλεια Αθανάσιος Κολαλάς | Ενορχηστρώσεις Παναγιώτης Κοσμίδης, Dj Mestre, Γιώργος Αβραμίδης | Βίντεο art Σωτήρης Τσολάκης Τραγούδι: Αλκίνοος Ιωαννίδης, Nalyssa Green, Μέλα Γεροφώτη Αφήγηση, απαγγελία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Μουσικοί: Τρομπέτα: Γιώργος Αβραμίδης | Βιολί: Αναστασιάδης Τίμος | Κρουστά: Μπάμπης Πετσίνης | Κοντραμπάσο: Γουμπερίτσης Δημήτρης | Programming, synths, scratches: Dj Mestre | Κιθάρα: Ζιάκας Ανδρέας | Πνευστά: Μιχάλης Πιπέρκος | Βιολοντσέλο: Τουλής Γιάννης | Ακορντεόν: Τσούγκρας Κώστας Παραγωγή-διοργάνωση: Κέντρο Πολιτισμού Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας Σε συνεργασία με τον ΟΜΜΘ

Όνειρο Θερινής Νυκτός, από τους Χορευτές του Βορρά | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Ένα  χορευτικό σύμπαν εμπνευσμένο από το ομώνυμο ρομαντικό σαιξπηρικό δράμα. Ερωτικά τρίγωνα, μαγικές παρεμβάσεις, πάθη, ξόρκια, ξωτικά και ανεκπλήρωτοι πόθοι συνθέτουν μία ονειρική νύχτα μαγείας. Οι Χορευτές του Βορρά για δεύτερη φορά χορογραφούν κλασικό σαιξπηρικό έργο, δεδομένου ότι έχει προηγηθεί ο Ρωμαίος και Ιουλιέτα το 2019.

Η τωρινή επιλογή του Ονείρου Θερινής Νυκτός έχει μία συμβολική συνδεσιμότητα: Ο Ρωμαίος και η Ιουλιέτα γνωρίστηκαν σε έναν χορό. Ο Όμπερον και η Τιτάνια συμφιλιώθηκαν με έναν χορό. Ο κόσμος του χορού είναι απόλυτα συνδεδεμένος με το σαιξπηρικό σύμπαν. Πρώτη ύλη για τη χορογραφική σύνθεση αποτέλεσε η παράδοση γύρω από τη νύχτα του θερινού ηλιοστασίου, η οποία θεωρείται ορόσημο στην ευρωπαϊκή κουλτούρα, ως η νύχτα όπου τα υπερφυσικά όντα αλληλοεπιδρούν με τον πραγματικό κόσμο, νύχτα τελετών γονιμότητας και ερωτικού παροξυσμού.

Από όλες τις παραστατικές τέχνες μόνο ο χορός μπορεί να αποδώσει τη μεταμορφωτική δύναμη του έρωτα, την ερωτική φλόγα, τις ανεξέλεγκτες επιθυμίες, αλλά και τα μάταια καμώματα των θνητών. Μία σύγχρονη αισθητική επικαιροποίηση θα φέρει τη σαιξπηρική αφήγηση στο παρόν της σεξουαλικής υπερκατανάλωσης του tinder, του chatting sex και του swinging, των ερωτικών παραισθησιογόνων και της επαναφοράς στον καθωσπρεπισμό με ένα αίσθημα ματαίωσης. Και ένα ερώτημα αιωρείται: Η σεξουαλική αδηφαγία, υφίσταται ή τελικά είναι μία ψευδαίσθηση ως “όνειρο θερινής νυκτός”;

Σκηνή 1 – Η μετάβαση στο δάσος

Σκηνή 2 – Η Βαλπουργιανή Νύχτα

Σκηνή 3 – Το παραισθησιογόνο λουλούδι

Σκηνή 4 – Μια οργιαστική τυχαία συνεύρεση

Σκηνή 5 – Επέλθη η λήθη

Σκηνή 6 – Ή μήπως όχι;

Η παράσταση απευθύνεται σε ανήλικους άνω των 12 ετών.

Συντελεστές: Καλλιτεχνική διεύθυνση: Τατιάνα Παπαδοπούλου | Χορογραφία-Σκηνοθεσία: Τατιάνα Παπαδοπούλου Δραματουργία: Κατερίνα Διακουμοπούλου | Σκηνογραφία -Κοστούμια: Τατιάνα Παπαδοπούλου Βοηθός Χορογράφου & Επιμέλεια Κίνησης: Eυγενία Ψωμιάδου

Πρωτότυπη μουσική σύνθεση: Αλέξανδρος Ραΐδης | Σύνθεση μουσικής για 3η σκηνή: Νίκος Κανελάκης | Μίξη ήχου: Γιάννης Παρζιάλης | Video Art-Promo Trailer: Μάριος Σπύρογλου | Video Μapping: Σωτήρης Τσολάκης | Σχεδιασμός Φωτισμών: Τατιάνα Παπαδοπούλου

Χορευτές: Απόστολος Κουσίνας, Ειρήνη Κυζίρογλου, Ολίνα Οικονομίδου, Αλεξία Παπαδοπούλου, Στάθης Σαββίδης, Ευγενία Ψωμιάδου

Oι Χορευτές του Βορρά επιχορηγούνται από το Υπουργείο Πολιτισμού για την καλλιτεχνική περίοδο 2022-2023.

Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης- Αίθουσα Αιμίλιος Ριάδης Μ2 | 25ης Μαρτίου και Παραλία

Παράσταση Χορού: Όνειρο Καλοκαιρινής Νύχτας- Χορευτές του Βορρά | Σάββατο 11 και Κυριακή 12 Φεβρουαρίου 2023 στις 20:30

Εισιτήρια: Τιμές εισιτηρίων: 15€, 12€, 10€ (μειωμένο)

Μπετόβεν – Κονσέρτο για πιάνο αρ. 4 σε εκδοχή δωματίου | Μέγαρο Μουσικής Θεσσαλονίκης

Άγνωστη μέχρι πρόσφατα, η εκδοχή δωματίου του Κοντσέρτου αρ. 4 του Beethoven, χρονολογείται στα τέλη της άνοιξης του 1807, λίγο μετά τη δημιουργία της αρχικής εκδοχής του έργου, κατά τη διάρκεια μιας παράστασης στο βιεννέζικο παλάτι του πρίγκιπα Franz Joseph Maximilian Lobkovicz, προστάτη και ευεργέτη του Beethoven. Πιθανότατα ήταν κατόπιν εντολής του τελευταίου, του οποίου η μουσική βιβλιοθήκη αντανακλά το πάθος για τα κουιντέτα εγχόρδων, η ορχηστρική παρτιτούρα αντικαταστάθηκε και μειώθηκε σε δύο βιολιά, δύο βιόλες και ένα τσέλο, προκειμένου να επιτραπεί στον πρίγκιπα να εκτελέσει τα αποσπάσματα στο βιολί ο ίδιος. Αυτή η “μετάφραση”, όπως την ονόμασε ο Beethoven, που προορίζεται για μουσικές παραστάσεις σε πριγκιπικά παρεκκλήσια, είναι ένα από εκείνα τα πολύτιμα έργα που το ευρύ κοινό έχει στερηθεί. Έτσι δεν τυπώθηκε ποτέ, αφού δεν προοριζόταν για δημοσίευση και επομένως έχουμε μόνο χειρόγραφες πηγές. Ήταν ο ίδιος ο Beethoven που φρόντισε να ικανοποιήσει το αίτημα του Lobkovicz. Εμπιστεύτηκε τη μεταγραφή της συνοδείας της ορχήστρας στον γνωστό Franz Alexander Pössinger (1767-1827), Βιεννέζο ενορχηστρωτή, πρώτο βιολί της αυλικής ορχήστρας, ενώ ο ίδιος αναθεώρησε 131 μέτρα που απαιτούσαν τη μεγαλύτερη δεξιοτεχνία. Στη συνέχεια, 80 από τα πιο τεχνικά σημεία αλλαγής προσαρμόστηκαν στη διαφάνεια που απαιτεί η μουσική δωματίου, χωρίς ωστόσο να επισκιάζεται η δομή της αρχικής έκδοσης.

Η συναυλία συμπληρώνεται επίσης με το Κουαρτέτο έργο 16, σε πρωτότυπη μεταγραφή του συνθέτη. Αρχικά συντέθηκε για πιάνο, κλαρινέτο, όμποε, κόρνο και φαγκότο, όμως διασκευάστηκε αμέσως από τον Beethoven σε ένα κουαρτέτο με πιάνο και έγχορδα, ένα πιο δημοφιλές μουσικό σχήμα την εποχή εκείνη.

Συντελεστές: Αντώνης Σουσάμογλου – βιολί, Μικέλ Μιχαηλίδης – Βιολί, Θανάσης Σουργκούνης – Βιόλα,  David Alexander Bogorad – Βιόλα, Βασίλης Σαϊτης – Βιολοντσέλο, Στέφανος Θωμόπουλος – Πιάνο

Τιμές εισιτηρίων: 10€, 5€ (μειωμένο)

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial