Πώς εξηγείται η αύξηση της αισιοδοξίας καταναλωτών και επιχειρήσεων της Θεσσαλονίκης που καταγράφει το βαρόμετρο του ΕΒΕΘ και γιατί οι κρεοπώλες χρησιμοποιούν μάρκες αυτοκινήτων για να χαρακτηρίσουν την ποιότητα των κρεάτων

Όταν η Δικαιοσύνη αντί να λύνει προβλήματα και να δίνει διεξόδους με βάση το Σύνταγμα και τους νόμους του κράτους μετατρέπεται η ίδια σε μέρος του προβλήματος, τότε τα πράγματα δεν πάνε καλά. Σε αυτό το σημείο βρισκόμαστε τώρα εξαιτίας αφενός ενός πρώην αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου, που ηγείται του κόμματος Κασιδιάρη και ενός παραιτηθέντος χθες αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου, ο οποίος το Σαββατοκύριακο ξεκίνησε δημόσιο διάλογο –στην πραγματικότητα καβγά- με το υπουργείο Εσωτερικών. Σε μία χώρα με χαλαρούς θεσμικούς αρμούς τα πρόσωπα παίζουν –ευτυχώς ή δυστυχώς- μεγάλο ρόλο. Κάπως έτσι, χάρη σε δύο ανώτατους δικαστικούς λειτουργούς, ένας Νεοναζί, κατά δήλωσιν του, και ταυτόχρονα μέλος εγκληματικής οργάνωσης, με δικαστική απόφαση, αναστατώνει τη χώρα. Στο όνομα –και κυρίως χάρη στους θεσμούς- της αστικής δημοκρατίας, την οποία με τόσο μένος λοιδορεί και μάχεται. Φυσικά το πρόβλημα δεν είναι νομικό, απλώς τα νομικά θέματα εργαλειοποιούνται για την επίτευξη πολιτικών στόχων. Το πρόβλημα είναι πολιτικό. Σε μια χώρα που υπέφερε τόσα πολλά από τους εγκληματίες Ναζί κατά τη Γερμανική Κατοχή υπάρχουν σήμερα αρκετοί που ψηφίζουν τους Νεοναζί, ως δήθεν αντισυστημική δύναμη. Λες και δεν είδαμε τα καλόπαιδα της Χρυσής Αυγής στη Βουλή τα τελευταία δέκα χρόνια. Άλλαξε κάτι στο… σύστημα με την παρουσία τους;

Γιατί είναι αισιόδοξοι καταναλωτές και επιχειρήσεις  της Θεσσαλονίκης

Ελαφρώς πιο αισιόδοξοι  έναντι του περασμένου Σεπτεμβρίου είναι οι καταναλωτές και οι επιχειρηματίες στη Θεσσαλονίκη, σύμφωνα με το εξαμηνιαίο Βαρόμετρο του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Θεσσαλονίκης. Παρά το ότι οι διαθέσεις δεν έχουν εισέλθει ακόμη σε θετικό έδαφος, φαίνεται ότι η κοινωνία έχει απορροφήσει το σοκ από την ενεργειακή κρίση και την ακρίβεια, ίσως επειδή οι χειρότεροι φόβοι για υπέρμετρη άνοδο τιμών και ελλείψεις δεν επιβεβαιώθηκαν. Από την άλλη η προεκλογική συγκυρία πάντα βοηθάει στο να εκφράζονται πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις για το μέλλον, αφού οι Έλληνες εξακολουθούν να πιστεύουν ότι τα προβλήματα λύνονται με τις εκλογές. Μέχρι να πάνε στις κάλπες, να βγουν τα αποτελέσματα, να αναλάβει η κυβέρνηση και οι ελπίδες που τρέφουν συνήθως για ταχύτατη βελτίωση των πραγμάτων να διαψευστούν. Με αποτέλεσμα -όπως καταγράφεται στο Βαρόμετρο- μετά από εκλογές η απαισιοδοξία να επιστρέφει. Βέβαια, όπως υπογράμμισε χθες κατά την παρουσίαση των ευρημάτων του Βαρόμετρου του Μαρτίου 2023, ο πολύπειρος διευθυντής ερευνών της Palmos Analysis, Πασχάλης Τεμεκενίδης, η φετινή εικόνα περισσότερης αισιοδοξίας δείχνει να είναι αποσυνδεδεμένη από τις εκλογές, τουλάχιστον εν μέρει. Από τη μια –λέμε εμείς- το γεγονός ότι έχουν να γίνουν εκλογές τέσσερα χρόνια κι επομένως τα πολιτικά αντανακλαστικά έχουν κάπως ατονήσει και από την άλλη η διάψευση των προσδοκιών από το σύνολο των πολιτικών δυνάμεων που κυβέρνησαν τα τελευταία χρόνια –πρακτικά όλες οι πτέρυγες της Βουλής- έχουν βοηθήσει την ελληνική κοινωνία και το οικονομικό σύστημα καταναλωτών και επιχειρήσεων να ωριμάσουν. Κάπως έτσι η βελτίωση του αισθήματος αισιοδοξίας μάλλον βασίζεται περισσότερο στις οικονομικές εξελίξεις και κυρίως στο γεγονός ότι όλοι συνειδητοποιούν πως μέσα από μια σειρά μεγάλων κρίσεων η ελληνική οικονομία στάθηκε όρθια και μπορεί να ποντάρει στις προοπτικές της, ανεξαρτήτως του εκλογικού αποτελέσματος. Είναι σαφές ότι οι Έλληνες αναζητούν πλέον διαχειριστή, καθώς έχουν συνειδητοποιήσει πέραν πάσης αμφιβολίας ότι για τα μεγάλα και τα βασικά αποφασίζει η Ευρωπαϊκή Ένωση ή –προς αποφυγήν παρεξηγήσεων- οι ελληνικές κυβερνήσεις σε υποχρεωτική συνεννόηση με τις Βρυξέλλες.  

15 χρόνια Βαρόμετρο στη Θεσσαλονίκη

Το εξαμηνιαίο Βαρόμετρο του ΕΒΕΘ –χθες παρουσιάστηκε η 29η εκδοχή του- ξεκίνησε πριν από 15 χρόνια με απόφαση της διοίκησης του τότε προέδρου, Δημήτρη Μπακατσέλου, με στόχο να γίνει αυτό ακριβώς στο οποίο εξελίχθηκε. Ένα σταθερό, μακροχρόνιο εργαλείο αποτύπωσης των τάσεων και των εκτιμήσεων που έχουν οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις της Θεσσαλονίκης. Γι’ αυτό όσο περνάει ο καιρός και τα στοιχεία αυξάνονται, ενώ η εμπειρία της μελέτης τους βαθαίνει (μπορεί να) είναι πιο χρήσιμο. Διότι αν δεν υπάρχει τεκμηρίωση κανείς δεν μπορεί να γνωρίζει τη μεγάλη εικόνα, οπότε παραμένει αντιπαραγωγικός, αφού περιορίζεται στις περιπτωσιολογίες και την προσωπική εμπειρία, που στα σημαντικά θέματα λίγη σημασία έχει και ελάχιστα μετράει. Αντίθετα σήμερα, μέσω των στοιχείων της 15ετίας του Βαρόμετρου του ΕΒΕΘ η εικόνα της αγοράς και των εξελίξεών της στη Θεσσαλονίκη είναι εξαιρετικά αξιόπιστη, για όποιον φυσικά θέλει να την αξιοποιήσει.

Τα Porche αρνιά και τα Fiat κατσίκια

Η φρασεολογία για αρνιά Porsche που πωλούνται στα χασάπικα, διαχωρίζοντάς τα από τα άλλα κατώτερης ποιότητας, τύπου –ας πούμε- Fiat, που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, την οποία χρησιμοποίησε σε τηλεοπτική του εμφάνιση ο υπουργός Ανάπτυξης Άδωνις Γεωργιάδης δεν είναι… δική του. Τη χρησιμοποιούν οι ίδιοι οι  κρεοπώλες για να διαχωρίσουν την ποιότητα των κρεάτων που οι ίδιοι πωλούν –στη συγκεκριμένη εποχή το αρνάκι και το κατσικάκι- ακριβότερα, με αυτά που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ, συχνά σε οικονομικότερες τιμές. Ανεξάρτητα από το πόσο επιτυχημένος είναι ο παραλληλισμός με τις μάρκες των αυτοκινήτων η αλήθεια είναι ότι όπως συμβαίνει στα πάντα, έτσι και στα κρέατα, υπάρχουν υψηλότερες και χαμηλότερες κατηγορίες, δηλαδή διαφορετικές ποιότητες, που πωλούνται σε διαφορετικές τιμές. Ειδικά για το Πάσχα η διαφορά έγκειται στο πόσο… γάλακτος είναι το αρνάκι και το κατσικάκι, αλλά και να έχει γεννηθεί στην Ελλάδα ή κάποια γειτονική χώρα, ανεξαρτήτως πού έχει σφαχτεί. Γι’ αυτό πέρα από τη λίγο πολύ γνωστή σε όλους μπλε σφραγίδα, κανονικά στο μπούτι του σφάγιου πρέπει να υπάρχει αυτοκόλλητο, στο οποίο να αναγράφεται η χώρα όπου έχει γεννηθεί το ζώο. Ψιλά γράμματα, θα σκεφτεί κάποιος. Αν για να αγοράσει δύο, τρία ή πέντε κιλά κρέας χρειάζεται μεταπτυχιακό χαθήκαμε, θα πει κάποιος άλλος. Και οι δύο έχουν δίκιο. Μόνο που –ας μη το ξεχνάμε-είμαστε ό,τι τρώμε. Τουλάχιστον αυτό ισχυρίζονται οι διατροφολόγοι, που έχουν σπουδάσει και στο κάτω κάτω αυτή είναι η δουλειά τους.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial