Μπαράζ προσφορών και στο διαδίκτυο από τις πολυεθνικές εταιρείες ένδυσης και υπόδυσης
Με ρυθμούς προσφορών κινείται η αγορά της Θεσσαλονίκης λίγες ημέρες πριν ξεκινήσουν οι εκπτώσεις, οι οποίες κάνουν πρεμιέρα τη Δευτέρα 9 Ιανουαρίου και θα διαρκέσουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου.
Αν και οι έμποροι της Θεσσαλονίκης, με τους οποίους συνομίλησε η Voria.gr, δεν τρέφουν ιδιαίτερες προσδοκίες για τον τζίρο των προσφορών, ωστόσο από τις 3 Ιανουαρίου έχουν προχωρήσει σε γενναίες μειώσεις τιμών που αγγίζουν το 50% σε μία προσπάθεια για κεντρίσουν το ενδιαφέρον των καταναλωτών, οι οποίοι επιδίδονται σε βόλτες στα καταστήματα προκειμένου να κάνουν έρευνα αγοράς.
Είναι χαρακτηριστικό πως στα ενδύματα οι προσφορές κυμαίνονται από 30 έως 50%, στα υποδήματα φτάνουν το 40%, στα καλλυντικά ξεκινούν από 10% και φτάνουν στο 50%, ενώ σε κινητά τηλέφωνα, gadgets, ταμπλέτες κλπ οι προσφορές φτάνουν έως 50%.
Η φετινή χειμερινή εκπτωτική περίοδος είναι η πρώτη μετά από χρόνια που διεξάγεται χωρίς να έχουν προηγηθεί οι ενδιάμεσες εκπτώσεις του Νοεμβρίου, μετά την κατάργησή τους, κάτι που ζητούσε επιτακτικά ο εμπορικός κόσμος.
«Οι πληθωριστικές πιέσεις και η ανασφάλεια του κόσμου είναι δεδομένη. Κατά συνέπεια δεν τρέφουμε σημαντικές ελπίδες για τόνωση των ταμείων μας τουλάχιστον όχι κατά τη διάρκεια των προσφορών. Θέλουμε να είμαστε ρεαλιστές. Ας μην ξεχνάμε πως οι υποχρεώσεις τρέχουν και προερχόμαστε από την εορταστική περίοδο που όλα τα νοικοκυριά δαπάνησαν χρήματα για το εορταστικό τραπέζι, πιθανόν για κάποιες εξόδους», σημειώνει έμπορος ενδυμάτων που δραστηριοποιείται στο κέντρο της Θεσσαλονίκης, το οποίο όπως λέει κατακλύζεται από διερχόμενους, οι οποίοι ωστόσο σε ελάχιστες περιπτώσεις περνούν το κατώφλι των εμπορικών καταστημάτων.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί, όπως προκύπτει από σχετικές έρευνες, πως εν μέσω πληθωριστικών πιέσεων και διαρκών ανατιμήσεων οι πολίτες κυνηγούν τις προσφορές και τα μεγάλα εκπτωτικά γεγονότα, όπως πχ η Black Friday, για να προχωρήσουν σε αγορές καταναλωτικών αγαθών.
Μπαράζ online προσφορών
Πρώτες των χορό των προσφορών με μειωμένες τιμές έως και 50%, έσυραν από το βράδυ της Δευτέρας, πολυεθνικές εταιρείες ένδυσης και υπόδησης, όπως: η H&M και ο όμιλος Inditex (Zara, Stradivarius, Pull & Bear, Zara Home, Bershka, Massimo Dutti) αλλά και οι ελληνικές αλυσίδες Attrativo, BSB, Toi&Moi, Pink Woman, Funky Buddha, Πλαίσιο, Κωτσόβολος, Public – Media Markt κ.ά., που διαθέτουν οργανωμένη και ισχυρή παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Σημειώνεται πως οι προσφορές αφορούν επιλεγμένα είδη.
Οδηγίες προς … ναυτιλομένους
Στους 5 κανόνες που διασφαλίζουν ότι οι καταναλωτές δεν θα πέσουν θύματα «προσφορών» αναφέρεται η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδος. Συγκεκριμένα οι καταναλωτές θα πρέπει να:
–Κάνουν έρευνα αγοράς και να ελέγχουν όχι μόνο την τιμή (αρχική και νέα) αλλά και την ποιότητα των προϊόντων. Επίσης, να αναζητούν στο διαδίκτυο την τιμή του προϊόντος που πρόκειται να επιλέξουν, βάσει κωδικού ή αριθμού μοντέλου, ώστε να είναι βέβαιοι ότι η τιμή που έχουν εντοπίσει είναι η πιο συμφέρουσα.
-Οριοθετήσουν τις ανάγκες τους και να προγραμματίσουν με λίστα τις αγορές που πρόκειται να κάνουν, οι οποίες θα συμβαδίζουν με τον προσωπικό ή οικογενειακό τους προϋπολογισμό, αποφεύγοντας αλόγιστες δαπάνες.
-Ενημερωθούν για τις λεπτομέρειες και τους όρους της συναλλαγής τους όταν αγοράζουν προϊόντα με δόσεις. Ιδίως για αγορές με πιστωτική κάρτα, να είναι πάντα ενημερωμένοι για τους όρους και τις προϋποθέσεις της συγκεκριμένης αγοράς.
-Τα προϊόντα πρέπει να φέρουν την αρχική τιμή και την τιμή προσφοράς (όχι το ποσοστό έκπτωσης).
-Στις προσφορές συχνά αναγράφεται ότι δεν γίνονται αλλαγές. Ωστόσο δεν πρέπει να λησμονούμε πως είναι απαραίτητη πάντα η έκδοση απόδειξης.
-Σε περίπτωση που το προϊόν είναι ελαττωματικό και οι καταναλωτές θελήσουν να το επιστρέψουν ή να το αλλάξουν, η επίδειξη της απόδειξης είναι απαραίτητη.
Πηγή: voria.gr