Κάθε ημέρα 12.000 επιβάτες διακινούνται μέσω του Σταθμού Μακεδονία- Tι δήλωσε ο κ. Γιάννης Λάμπρου

Το μεγάλο τέρμιναλ των υπεραστικών ΚΤΕΛ, ο Σταθμός Μακεδονίας, ως και αυτή τη στιγμή είναι αποκομμένος από τα μέσα σταθερής τροχιάς που σχεδιάζονται για τη μητροπολιτική Θεσσαλονίκη, παρότι από τον συγκεκριμένο κόμβο διακινούνται ημερήσια άνω των 12.000 επιβατών, ενώ στην πέριξ περιοχή υπάρχει σημαντική ιδιωτική οικονομική δραστηριότητα, υπηρεσίες, ως και τουριστικές υποδομές.

Την αντίδραση του προέδρου του Σταθμού Μακεδονία κ. Γιάννη Λάμπρου, προκάλεσε η πρόσφατη υπογραφή της σύμβασης για τις πρόδρομες εργασίες της Δυτικής Επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης, καθώς περίπου ένα χρόνο μετά την ημερίδα που είχε πραγματοποιηθεί με θέμα τη διασύνδεση του hub των ΚΤΕΛ με μέσο σταθερής τροχιάς, φάνηκε πως τουλάχιστον σε ό,τι αφορά στο Μετρό, δεν έχει υπάρξει κάποια θετική εξέλιξη. Άλλωστε όπως από την Αττικό Μετρό Α.Ε., δήλωσαν στο makthes.gr, «δεν υπάρχει ενεργή χάραξη για το σταθμό των ΚΤΕΛ», αν και είχαν γίνει κάποιες αρχικές σκέψεις.

«Είναι τυχαίο που στην Αθήνα, το νέο Κεντρικό Σταθμό των ΚΤΕΛ , που θέλουν να κατασκευάσουν στον Ελαιώνα, σχεδιάζουν να τον συνδέσουν με τον σταθμό του μετρό «Ελαιώνας»; Ο Σταθμός Μακεδονία, στη Θεσσαλονίκη, λειτουργεί 22 χρόνια και παρ΄όλα αυτά, δεν έχει σχεδιαστεί η σύνδεσή του με μέσο σταθερής τροχιάς», τόνισε ο κ. Λάμπρου θέτοντας ένα αυτονόητο ερώτημα

Υπάρχει όμως ανάγκη σύνδεσης του Σταθμού Μακεδονία με το Μετρό; Ενδεχομένως την απάντηση σε αυτό το ερώτημα να δώσει η περίφημη Μ.Α.Μ.Θ. – η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό Θεσσαλονίκης- όταν επιτέλους παρουσιαστεί, μετά τις δυσκολίες που υπήρξαν στο στάδιο των ερωτηματολογίων, λόγω των μέτρων κατά του covid 19.

Παρότι δεν έχει υπάρξει ξεκάθαρη απάντηση από το αρμόδιο Υπουργείο και τις εταιρείες και τους φορείς του δημοσίου που εμπλέκονται- Αττικό Μετρό Α.Ε. , ΕΡΓΟΣΕ, ΟΣΕΘ- φαίνεται πως η σύνδεση του Σταθμού Μακεδονία, μάλλον θα κουμπώσει σε μία από τις δύο γραμμές του Δυτικού Προαστιακού, έργο που ήδη έχει δημοπρατηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ και εξελίσσεται διαγωνιστικά, «πακέτο» με το έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης του 6ου προβλήτα του ΟΛΘ. Άλλωστε, όπως εκτιμάται, από τη στάση Μενεμένη του Προαστιακού, θα είναι σχετικά εύκολο να ….τραβηχτεί μία γραμμή μέχρι το τέρμιναλ των ΚΤΕΛ.

Στη σύνδεση Σταθμού Μακεδονία και Δυτικού Προαστιακού, «έδειξε» και η σχετικά πρόσφατη (17/2/2023) ομιλία του υφυπουργού Υποδομών κ. Γιώργου Καραγιάννη, από την Ημερίδα της ΜτΚ και του makthes.gr, για την ανάπτυξη της Δυτικής Θεσσαλονίκης. Τότε ο υφυπουργός είχε αναφερθεί στις γραμμές του Προαστιακού για να προσθέσει ότι «έτσι οι φοιτητές ( σ.σ. Διεθνές Πανεπιστήμιο στη Σίνδο) θα έχουν πρόσβαση στο κέντρο της πόλης αλλά και στο αεροδρόμιο».

Κάθε ημέρα 800 λεωφορεία και 12.000 επιβάτες

Όμως με τη σύνδεση του Σταθμού Μακεδονία με τον Δυτικό Προαστιακό, δεν θα γίνει μόνο η ζωή των φοιτητών ευκολότερη. Ο Σταθμός δέχεται, σε καθημερινή βάση, περίπου 800 λεωφορεία ( αφιξοαναχωρήσεις), με τα οποία διακινούνται ως και 12.000 επιβάτες από όλη την Ελλάδα, αλλά και κάποιοι από το εξωτερικό. Από τους επιβάτες που αποβιβάζονται στο Σταθμό Μακεδονία, ορισμένοι μπορεί να παίρνουν λεωφορεία για άλλα μέρη της χώρας, αλλά πάρα πολλοί έχουν προορισμό τη Θεσσαλονίκη.

«Πρέπει να μελετηθούν οι κινήσεις των ατόμων που διακινούνται μέσω του Σταθμού, αλλά το βέβαιο είναι ότι μεγαλύτερο μέρος των επιβατών έχει ως προορισμό τη Θεσσαλονίκη καθώς όλα τα αστικά λεωφορεία που φεύγουν από το τέρμιναλ των ΚΤΕΛ, έχουν μεγάλες πληρότητες. Εκτιμώ ότι το 80% των επιβατών που αποβιβάζονται στο Σταθμό, διασπείρεται στη συνέχεια στο μητροπολιτικό συγκρότημα της Θεσσαλονίκης», είπε ο κ. Λάμπρου και πρόσθεσε:

«Αυτό το επιβατικό κοινό, επόμενο είναι να διεκδικεί πρόσβαση σε όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς, κάτι που σε επίπεδο σχεδιασμού και μελέτης θα πρέπει να δει ο ΟΣΕΘ, ο Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης.

«Έχουμε υποστηρίξει τη σύνδεση του Σταθμού Μακεδονία με μέσο σταθερής τροχιάς, παρότι στα ΚΤΕΛ δεν θα προσθέσει επιβάτες, καθώς στις περιοχές που εξυπηρετούνται από τα ΚΤΕΛ, ο σιδηρόδρομος είναι απών, είτε κυριολεκτικά, είτε ουσιαστικά. Εμείς ίσως δείχνουμε υπερβολικό ζήλο, αλλά η θέση μας είναι σύμφωνη με τη λογική των συνδυασμένων μεταφορών. Έχουμε θέσει στο δημόσιο διάλογο τον προβληματισμό μας και θεωρώ, ότι στο ζήτημα αυτό πρέπει να τοποθετηθούν και οι τοπικές αυτοδιοικήσεις».

Η σύνδεση με μέσο σταθερής τροχιάς, θεωρείται σχετικά εύκολη υπόθεση αφού στην περιοχή του Σταθμού Μακεδονία υπάρχει ήδη δίκτυο σιδηροδρομικών γραμμών που συνδέει με τον Εμπορευματικό σταθμό του ΟΣΕ και με το Λιμάνι.

Μετεπιβίβαση και συχνότητα δρομολογίων

Υπάρχουν καίρια ζητήματα που θα πρέπει να επιλυθούν, εφ’ όσον τελικώς η καλή διάθεση σύνδεσης του ΚΤΕΛ Μακεδονία με μέσο σταθερής τροχιάς, αρχίσει να παίρνει τη μορφή μελέτης, επισήμανε ο κ. Λάμπρου.

Ένα θέμα αφορά την μετεπιβίβαση από το ένα μέσο στο άλλο και, ένα δεύτερο αφορά στη συχνότητα των δρομολογίων του προαστιακού ή του μετρό, με τα οποία θα εξυπηρετούνται οι επιβάτες των ΚΤΕΛ αφού κάθε 10’λεπτά της ώρας, καταφθάνει λεωφορείο στο hub του Σταθμού Μακεδονία.

Η πρόταση των ΚΤΕΛ

«Θα πρέπει, όπως γίνεται με το αστικό λεωφορείο που πηγαίνει από το Σταθμό, στο αεροδρόμιο, το τέρμιναλ των ΚΤΕΛ να λειτουργεί ως κέντρο ανταπόκρισης για το μέσο σταθερής τροχιάς, κάτι αντίστοιχο με το Σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας στο δίκτυο της Αθήνας. Δηλαδή η γραμμή του ΚΤΕΛ, με τη γραμμή που ενδεχομένως θα έρχεται από τη Μενεμένη π.χ. του Προαστιακού, να συναντιούνται στο hub των ΚΤΕΛ», επισήμανε ο κ. Λάμπρου.

Συνεπώς, όπως υποστήριξε, είναι λογικό και αναγκαίο, στο Σταθμό να διαμορφωθεί ένας συγκοινωνιακός κόμβος, κάτι το οποίο ζητούν οι συνεταιριστές των 23 ΚΤΕΛ που έχουν δημιουργήσει τον Σταθμό των Υπεραστικών ΚΤΕΛ, σε κομβικό σημείο στην επέκταση της οδού Γιαννιτσών και μεταξύ της οδού Μοναστηρίου, της Λεωφόρου Δενδροποτάμου αλλά και του συνδετηρίου κόμβου με την ΠΑΘΕ. 

Πηγή: makthes.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial