Θεσσαλονίκη: Ανάσταση μετ’ εμποδίων-Οι τιμές στις φετινές λαμπάδες και τα δημοφιλέστερα σχέδια

Με… νύχια και με δόντια προσπαθούν να διατηρήσουν ανταγωνιστικές τιμές οι επαγγελματίες που εμπορεύονται πασχαλινά είδη, εν μέσω του ραγδαίου κύματος ακριβείας που επηρεάζει ολόκληρη την αγορά. Οι λαμπάδες για το βράδυ της ανάστασης ήδη κοσμούν τις βιτρίνες των παιχνιδάδικων και των καταστημάτων με εποχιακά είδη, ωστόσο η μεγάλη κίνηση αναμένεται να σημειωθεί την Μεγάλη Εβδομάδα, με τους επαγγελματίες του κλάδου να εκφράζουν τις ανησυχίες τους για τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους.

ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΕΛΙΝΑ ΤΟΥΚΟΥΣΜΠΑΛΙΔΟΥ

«Όλες οι μεγάλες εταιρείες ανέβασαν τις τιμές τους. Πριν από λίγους κιόλας μήνες ήταν διαφορετικές οι τιμές. Δηλαδή μια επώνυμη λαμπάδα που πέρυσι κόστιζε 20 ευρώ, φέτος κοστίζει γύρω στα 23», αναφέρει στο ThessToday.gr η κα. Κλειώ Ατσαλάκη, που διατηρεί επιχείρηση παιχνιδιών στους Αμπελόκηπους τα τελευταία 15 χρόνια. Από ένα έως πέντε ευρώ ανέβηκε η τιμή στις λαμπάδες των εταιρειών, όπως εξήγησε, ωστόσο οι χειροποίητες λαμπάδες που φτιάχνει η ίδια στο κατάστημά της διατηρούν τις περσινές τιμές, μολονότι έχουν αυξηθεί τα λειτουργικά έξοδα. «Στις χειροποίητες λαμπάδες κρατάμε όσο μπορούμε ανταγωνιστικές τιμές. Είναι πολύ δύσκολο. Στην τιμή δεν βάζουμε ούτε τον μόχθο μας, ούτε την εργασία μας. Προσπαθούμε να παρουσιάσουμε λαμπάδες πληθωρικές, εντυπωσιακές σε μια ανταγωνιστική τιμή που θα μπορέσει ο μέσος καταναλωτής να αγοράσει». Οι τιμές για τις χειροποίητες λαμπάδες ξεκινούν από επτά ευρώ και φτάνουν στα 15.

Ερωτηθείσα για τα σχέδια που «φεύγουν» περισσότερο, αναφέρθηκε στις βρεφικές λαμπάδες, αλλά και στις νεανικές, τις λαμπάδες ενηλίκων καθώς και τις θρησκευτικές λαμπάδες που αποκτούν ολοένα και μεγαλύτερη ζήτηση. Τα παιδιά προτιμούν λαμπάδες με φιγούρες που εμφανίζονται στην τηλεόραση και ήρωες κινουμένων σχεδίων. «Η τηλεόραση παίζει πολύ μεγάλο ρόλο στις προτιμήσεις», σημειώνει η κα. Ατσαλάκη.

Μιλώντας παράλληλα για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο κλάδος των παιχνιδιών, συμπαρασυρόμενος από το ραγδαίο κύμα αυξήσεων, τόνισε πως κάποιοι κωδικοί δεν έρχονται καν πλέον στην Ελλάδα από την Κίνα, καθώς η τιμή τους έχει τριπλασιαστεί. «Μιλάμε με άτομα της χονδρικής και λένε πως είναι πολύ πεσμένα τα πράγματα. Ανέβηκαν πολύ οι τιμές των κοντέινερ για να έρθουν παιχνίδια από Κίνα. Αυτό που ξέραμε μέχρι πρότινος άλλαξεΥπάρχουν κωδικοί παιχνιδιών οι οποίοι έπαψαν να έρχονται γιατί αυξήθηκαν πολύ οι τιμές τους από κάτω. Αν είναι να φέρει ένας έμπορος της χονδρικής κάτι που έχει τριπλασιαστεί η αξία του, δεν το φέρνει καν. Ποιος πελάτης της λιανικής θα το πάρει; Θα πουληθεί; Είναι περίπλοκο το ζήτημα. Πλέον προσέχουμε τα πάντα. Δεν υπάρχει αυτή η πιο χαλαρή στάση των προηγούμενων ετών».

Αισιοδοξία, παρά τις δυσμενείς για την αγορά συνθήκες, εκφράζει η κα. Κατερίνα Ρίζου, ιδιοκτήτρια επιχείρησης εποχιακών στην Άνω Τούμπα, η οποία τόνισε πως «τα εποχιακά είδη δε θα χαθούν».

Η ίδια επίσης φτιάχνει χειροποίητες λαμπάδες, προσπαθώντας να κρατήσει χαμηλά το κόστος, καθώς οι καταναλωτές δυσκολεύονται να ανταπεξέρθουν στα έξοδα των λογαριασμών και των βασικών ειδών. «Οι τιμές μας ξεκινούν από 3.99 ευρώ και φτάνουν στην παιχνιδολαμπάδα 50 ευρώ. Οι περισσότεροι προτιμούν λαμπάδες γύρω στα 7 – 8 ευρώ οπότε προσαρμοζόμαστε στην καθημερινότητα και έχουμε πολλές προτάσεις. Οι λαμπάδες βέβαια με τα παιχνίδια δεν φεύγουν τόσο γιατί ο νονός προτιμάει να παίρνει μια όμορφη λαμπάδα, συνδυάζοντας έξτρα κάποιο παιχνίδι και ρούχο, γιατί το Πάσχα πιο πολύ ρούχα και παπούτσια προτιμούν. Για αυτό προσπαθούμε η λαμπάδα να είναι όσο το δυνατόν πιο όμορφη με χαμηλή τιμή», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Όπως παρατηρεί από τα σχέδια που επιλέγει ο κόσμος, το squid game και οι σούπερ ήρωες έχουν την τιμητική τους. «Τα παιδιά προτιμούν σχέδια από πράγματα που είναι στη μόδα», επισημαίνει.

Ωστόσο για να υπάρχει κίνηση στο κατάστημα και να πωλούνται οι χειροποίητες λαμπάδες, μπαίνει σε «δεύτερη μοίρα» η πληρωμή του χειροποίητου και της εργασίας που απαιτεί. «Στα σχέδια που φτιάχνουμε μόνοι μας προσπαθούμε να κοστολογούμε μόνο τα υλικά και όχι τον κόπο. Θέλουμε να έχει ροή το μαγαζί και να φεύγουν γρήγορα τα κομμάτια».

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial