Κεντρική, παρατημένη και βρώμικη, το σήμα κατατεθέν του κέντρου παρακμάζει.

AYTOΨΙΑ: Έτσι απαξιώνεις τον κεντρικό πεζόδρομο και πλατεία της πόλης

Η πιο κεντρική περιοχή της Θεσσαλονίκης σε μία εποχή που σφύζει από τουριστική ζωή βρίσκεται αφημένη στην μοίρα της. Σπασμένα πλακάκια, σκουπίδια, παρατημένες καρέκλες, ούρα, παρκαρισμένα αυτοκίνητα, παρεμπόριο, αποτελούν το φόντο φωτογραφίσεων των τουριστών αυτή την εποχή.

Εν αναμονή της ανάπλασης της, βρίσκεται στην χειρότερη φάση της, σε εκείνη της παρακμής, της απόλυτης εγκατάλειψης. Εικόνα που αντικρίζουμε όλοι όσοι εργαζόμαστε στο κέντρο καθημερινά. Και άραγε, οι επισκέπτες θα λένε στα εξωτερικά πόσο βρώμικοι είμαστε; Θα επιστρέψουνε μετά από την τόση αδιαφορία προς την πολιτιστική κληρονομιά και τα μέρη που θα έπρεπε να τους κάνουν να επιστρέφουν;

Είναι σίγουρο πως η Πλατεία Αριστοτέλους θα καθαριστεί λίγο πριν την ΔΕΘ, μετά όμως θα εγκαταλειφθεί και πάλι ο τόπος των πολιτικών συγκεντρώσεων, των ραντεβού, των πλανόδιων πωλητών, του κουλουριού Θεσσαλονίκης, του σαλεπιού, στα χειρότερα του. 

299850291-639820530724425-1927086748067144451-n.jpg

Στερούμενη των βασικών αναγκών της, καμία βρύση, καμία δημόσια τουαλέτα αποτέλεσμα αυτού να γίνεται δημόσιο ουρητήριο, να την διασχίζεις και να σου μπουκώνουν το πνευμόνι οι ακκαθαρσίες. Να σκοντάφτεις πάνω στα αυτοκίνητα και στα τραπεζοκαθίσματα. Και το βράδυ να φοβάσαι να την αντικρίσεις. Ένα σκηνικό τριτοκοσμικό. 

299509409-1730021894031329-5411424027928084000-n.jpg
299950407-633786438110295-9103879791697923099-n.jpg
300011259-1214695449381053-6721840599667107989-n.jpg
300440424-2984296001845501-6099705377835000400-n.jpg
299432262-510203444134089-4039126453469448225-n.jpg

Για την ιστορία

Ο Γάλλος αρχιτέκτονας Ερνέστ Εμπράρ, σχεδίασε την πλατεία, αμέσως μετά την πυρκαγιά του 1917. Σύμφωνα με τα τότε σχέδια, που δεν ολοκληρώθηκαν ποτέ, η ονομασία της πλατείας θα έφερε το όνομα του στρατηλάτη Μεγάλου Αλεξάνδρου. Μια πύλη στα πρότυπα Ευρωπαϊκών πόλεων (Παρίσι, Βερολίνο, Βαρκελώνη) στην αρχή της πλατείας, ένα σιντριβάνι και ένα μεγάλο άγαλμα του Αλέξανδρου θα ολοκλήρωναν την εικόνα.

 Πάνω από την Εγνατία θα χτιζόταν το Δικαστικό Μέγαρο. Με την ανακάλυψη σημαντικών αρχαιοτήτων και της αρχαίας αγοράς το σημείο, διαμορφώθηκε ως αρχαιολογικός χώρος, το Δικαστικό μέγαρο δεν έγινε ποτέ, παρόλα αυτά έμεινε η ονομασία πλατεία Δικαστηρίων. Μέχρι την μεταφορά των τερματικών σταθμών προς τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και τα ΚΤΕΛ για την αποσυμφόρηση του κέντρου, τα λεωφορεία από τα δυτικά είχαν ως τέρμα τους την πλατεία Δικαστηρίων. Σήμερα κάποια από τα λεωφορεία των δυτικών συνοικιών συνεχίζουν να έχουν ως τερματικό σταθμό την οδό Αριστοτέλους, στο πέταλο κάτω από την Εγνατία, εκεί όπου από τα αριστερά ξεκινά η Άθωνος και από τα δεξιά το Καπάνι.

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial