Ενώ μέχρι τον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι θα έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο για το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα
Δυναμική ανάπτυξη παρουσιάζει η κρουαζιέρα στη Θεσσαλονίκη. Για το 2022, η ΟΛΘ Α.Ε. έχει έως τώρα 62 επιβεβαιωμένες αφίξεις κρουαζιερόπλοιων, έναντι 17 το 2021, ενώ το ξεκίνημα της νέας σεζόν έγινε νωρίτερα από κάθε άλλη χρονιά, στις αρχές Φεβρουαρίου.
Αυξάνεται και δικαίως η κρουαζιέρα, όπως τόνισε ο Εκτελεστικός Πρόεδρος Δ.Σ. της ΟΛΘ Α.Ε. κ. Αθανάσιος Λιάγκος, σε συνάντηση που είχε χθες με δημοσιογράφους, σημειώνοντας ότι είναι η ίδια η πόλη, ο προορισμός, που προσελκύει το ενδιαφέρον.
Υπενθυμίζεται ότι μετά από 15 χρόνια, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, συμπεριλήφθηκε στον κατάλογο των λιμένων home port, γεγονός που σημαίνει ότι είναι λιμάνι έναρξης και τερματισμού κρουαζιέρας, με δυνατότητα επιβίβασης ή/και αποβίβασης επιβατών. Πολλές από τις φετινές αφίξεις θα είναι τύπου «home port».
Ο κ. Λιάγκος υπογράμμισε τη διαρκή δέσμευση της ΟΛΘ Α.Ε. για αναβάθμιση του φάσματος και της ποιότητας των υπηρεσιών της στους πελάτες κρουαζιέρας. Όπως επισημάνθηκε, τα κρουαζιερόπλοια που «πιάνουν» στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης μεταφέρουν χιλιάδες τουρίστες που ταξιδεύουν αποκλειστικά για αναψυχή και προκειμένου να επισκεφθούν ξανά τον προορισμό θα πρέπει να φύγουν με τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι ενδεικτικό ότι έξι στους δέκα τουρίστες που κάνουν διακοπές σε κάποια περιοχή την έχουν επισκεφθεί νωρίτερα με κρουαζιερόπλοιο.
Στο πλαίσιο αυτό, αναμένεται η οριστικοποίηση της μελέτης που εκτελείται από Ολλανδική εταιρεία, για το εμβληματικό διατηρητέο κτίριο του Παλιού Τελωνείου που στεγάζει τον επιβατικό σταθμό. Στόχος είναι το κτίριο που θα συνεχίσει να στεγάζει και τον επιβατικό σταθμό να αξιοποιηθεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να γίνει ένα ολοκληρωμένο έργο που θα προσφέρει υπηρεσίες που θα εξυπηρετούν τον επιβάτη της κρουαζιέρας. Σύμφωνα με τον κ. Λιάγκο, η «κόκκινη γραμμή» που έχει τεθεί είναι να μη δημιουργηθεί «μια πόλη μέσα στο λιμάνι» με χρήσεις ανταγωνιστικές προς την τοπική επιχειρηματικότητα. Σημειώνεται ότι μόνο το κόστος για την στατική αποκατάσταση του κτιρίου εκτιμάται στα 9 εκατ. ευρώ.
6ος Προβλήτας και νέες γερανογέφυρες
Εξάλλου, μέσα στους επόμενους 3-5 μήνες, δηλαδή μέχρι τον Σεπτέμβριο εκτιμάται ότι θα έχει υπογραφεί η σύμβαση με τον ανάδοχο για το έργο της επέκτασης του 6ου Προβλήτα, με συμβατικό χρόνο υλοποίησης τους 32 μήνες. Μέσα στο 2022 θα πρέπει να ξεκινήσει η κατασκευή του έργου.
Υπενθυμίζεται ότι η κοινοπραξία «MYTILINEOS SA – ROVER MARITIME SL – HDK SA» αναδείχθηκε ανάδοχος του έργου προϋπολογισμού 150 εκατ. ευρώ. Το συγκεκριμένο έργο αποτελεί το σημαντικότερο μέρος των Υποχρεωτικών Επενδύσεων που έχει αναλάβει η ΟΛΘ Α.Ε. βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης με το Ελληνικό Δημόσιο και πρόκειται να αναβαθμίσει τη θέση του Λιμανιού της Θεσσαλονίκης στη λιμενική βιομηχανία παρέχοντας τη δυνατότητα απευθείας εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών (Ultra Large Container Vessels), χωρητικότητας έως 24.000 TEU.
Για το έργο πραγματοποιούνται ήδη κάποιες πρόδρομες εργασίες, όπως εκβάθυνσης και διαμόρφωσης της προβλήτας, ενώ έχουν αλλάξει και οι προκρουστήρες. Παράλληλα, η ΟΛΘ ΑΕ εκσυγχρονίζει τον μηχανολογικό της εξοπλισμό. Την πρώτη εβδομάδα του Μαΐου αναμένεται να αφιχθούν οι δυο ειδικά σχεδιασμένες γερανογέφυρες (Ship To Shore Cranes) για το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης, οι οποίες εκτιμάται ότι θα τεθούν σε λειτουργία τον Ιούλιο και αναμένεται να μειώσουν στο μισό το χρόνο φορτοεκφόρτωσης πλοίων. Το κόστος της επένδυσης ανέρχεται στα 17,5 εκατ. ευρώ.
Πηγή: thestival.gr