Πώς διαμορφώνεται το τοπίο μετά την έναρξη της πολεμικής σύρραξης – Tι λένε μεσίτες στο makthes.gr

Θεσσαλονίκη – κτηματαγορά: O πόλεμος «γεννά» ευκαιρίες για…αντιπαροχή

Σε τολμηρούς και πιο…διστακτικούς «χωρίζεται» η κτηματαγορά στη Θεσσαλονίκη μετά την ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, με την αντιπαροχή να ξαναζεί μέρες δόξας.

Η αντιπαροχή είχε αρχίσει να ξαναμπαίνει το λεξιλόγιο της κτηματαγοράς δειλά – δειλά, ενώ ώθηση της έδωσε και η σταθερή πορεία ανάκαμψης της αγοράς ακινήτων.

Μάλιστα σε κεντρική και ανατολική Θεσσαλονίκη εδώ και περίπου έναν χρόνο παρατηρούνταν αυξητικές τάσεις στις ζητούμενες από τους ιδιοκτήτες τιμές των οικοπέδων και στα ποσοστά αντιπαροχής (κοντά στο 40% στην κεντρική και ανατολική Θεσσαλονίκη).

«Η ανοικοδόμηση που τρέχει πολύ γρήγορα μετά από 10 και πλέον χρόνια πλήρους ανομβρίας στην αγορά, είχε δώσει μεγάλη ώθηση στην αντιπαροχή. Ο πόλεμος δημιούργησε δύο κατηγορίες, κάποιοι αισθάνονται μία αβεβαιότητα τηρώντας στάση αναμονής ενώ άλλοι βλέπουν την όλη κατάσταση σαν μία ευκαιρία και κλείνουν όσο το δυνατόν περισσότερα οικόπεδα είτε για αντιπαροχή είτε για αγορά», σημειώνει ο πρόεδρος του Παρατηρητηρίου Τιμών και Εκτίμησης Ακινήτων, Κώστας Γεωργάκος.

«Η δεύτερη κατηγορία υπερισχύει, η ανοικοδόμηση διαγράφει ανοδική τροχιά, ό,τι συμβαίνει τώρα με τον πόλεμο είναι πρόσκαιρο. Τα ποσοστά αντιπαροχής κυμαίνονται από 38-45% με το ενδιαφέρον να αφορά Κεντρική, Ανατολική αλλά και Δυτική Θεσσαλονίκη», καταλήγει.

Η αντιπαροχή ήταν η συνήθης πρακτική στην Ελλάδα κατά την μεταπολεμική περίοδο. Άνθισε τις δεκαετίες του 1960, 70 και 80 φτάνοντας στο αποκορύφωμα το 90 και το 2000 μέχρι και το 2006, όταν επιβλήθηκε ο ΦΠΑ στις νέες οικοδομές. Οι εργολάβοι προτιμούν αντί να αγοράσουν το οικόπεδο για να χτίσουν μία οικοδομή, να παραχωρήσουν στον οικοπεδούχο διαμερίσματα ή καταστήματα στην οικοδομή που θα ανεγερθεί.

Η οικονομική κρίση και η έλλειψη ανοικοδόμησης την περίοδο των μνημονίων… εξαφάνισαν την αντιπαροχή στα χρόνια που ακολούθησαν.

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial