“Πρωταγωνιστούν” επίσης και τα vegan παπούτσια – Τα χαρακτηριστικά των κυρίαρχων τάσεων
Μια κουζίνα – φάντασμα στη Θεσσαλονίκη, όπου μαγειρεύονται φαγητά μόνο για πακέτο, τρόφιμα που χάρη στα βότανα που περιέχουν καταπολεμούν το στρες και αυξάνουν το αίσθημα της ευεξίας αλλά και vegan παπούτσια, φτιαγμένα από ίνες φύλλων βρίσκονται πίσω από τις κορυφαίες τάσεις της αγοράς στον τομέα της αγροδιατροφής, όπως αυτές καταγράφονται από την πλατφόρμα Horizon Scanning (https://horizonscanning.gr) που ανέπτυξε η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας και ανιχνεύει τις πιο σύγχρονες τάσεις στην επιχειρηματικότητα, με σκοπό να δώσει ώθηση σε συγκεκριμένους κλάδους της τοπικής παραγωγής.
Φυτικά προϊόντα και καλλυντικά
Σε παρόμοια συμπεράσματα, που επιβεβαιώνουν τον δυναμισμό του κλάδου της αγροδιατροφής, κατέληξε, άλλωστε, το εργαστήριο επιχειρηματικής ανακάλυψης που διοργάνωσε πριν λίγο καιρό το One Stop Liaison Office που λειτουργεί στην Περιφέρεια, στο πλαίσιο του Μηχανισμού Υποστήριξης Οικοσυστήματος Καινοτομίας και Επιχειρηματικότητας. Είκοσι τρεις επιχειρηματίες από την Κεντρική Μακεδονία που συμμετείχαν στο εργαστήριο αποκάλυψαν τα δυνατά σημεία του πρωτογενή κλάδου και προσδιόρισαν τι είναι αυτό που θέλει η αγορά. «Μέσα από αυτή τη διαδικασία καταλήξαμε στις επικρατέστερες τάσεις στον αγροδιατροφικό τομέα, ο οποίος είναι τομέας- πρωταθλητής στην Περιφέρεια, πρώτος σε συμμετοχή στο ΑΕΠ και σε εξαγωγές, αν δεν υπολογίσουμε τα πετρελαιοειδή» εξηγεί στο ΑΠΕ – ΜΠΕ η Χριστίνα Λαγκάνη, στέλεχος του One Stop Liaison Office. Η ίδια σημειώνει ότι «οι κορυφαίες αυτές τάσεις είναι η κατανάλωση φυτικών προϊόντων, η παραγωγή καλλυντικών με βάση αυτά τα φυτικά προϊόντα και η εξατομικευμένη παρασκευή προϊόντων κοσμετολογίας με βότανα».
Σπιρουλίνα, μέλι και αρωματικά φυτά
Τα χαρακτηριστικά των κυρίαρχων τάσεων
Σε ό,τι αφορά τα χαρακτηριστικά των κυρίαρχων τάσεων της αγοράς, η κ. Λαγκάνη επισημαίνει ότι αυτά είναι η φιλοπεριβαλλοντική διατροφή, η ηθική κατανάλωση υγιεινών τροφών, αλλά και η εξατομικευμένη διατροφή με προσωποποιημένα προϊόντα που παρασκευάζονται για να καλύψουν τις ανάγκες συγκεκριμένων ομάδων καταναλωτών, όπως εκείνοι που ακολουθούν μια διατροφή χωρίς λιπαρά, εκείνοι που είναι vegan ή vegetarian ή εκείνοι που χρησιμοποιούν καλλυντικά για συγκεκριμένους τύπους επιδερμίδας.
Στο ίδιο μήκος κύματος, μια κατηγορία ανθρώπων μπορεί να προτιμά, για παράδειγμα, το κρέας του μαύρου χοίρου που δεν αυξάνει τη χοληστερίνη στον οργανισμό και μια άλλη τα καλλυντικά και τα σαμπουάν για κατοικίδια που περιέχουν πρωτεϊνη μαγιάς που δυναμώνει το τρίχωμά τους.
Προωθούνται συνέργειες και κοινές δράσεις
Από την πλευρά του, ο τεχνικός υπεύθυνος του One Stop Liaison Office, Σταύρος Μαντζανάκης υπογραμμίζει στο ΑΠΕ – ΜΠΕ ότι αξιοποιώντας το υψηλό δυναμικό και την τεχνογνωσία των ΑΕΙ του τόπου, τις δυνατότητες της τεράστιας βιοποικιλότητας που αριθμεί πάνω από 2000 είδη αρωματικών φυτών και την πιστοποίηση της πρώτης ύλης, μπορούν να προωθηθούν συνέργειες και κοινές δράσεις που θα συμπαρασύρουν θετικά και άλλους τομείς και θα επηρεάσουν τη διαμόρφωση των προγραμμάτων που θα χρηματοδοτηθούν στη συνέχεια από ευρωπαϊκά κονδύλια, αξιοποιώντας τις δυνατότητες που παρέχουν.
Πηγή: parallaximag.gr