Για χαμένο Ιανουάριο κάνουν λόγο οι έμποροι της Θεσσαλονίκης ακόμη και στα εμπορικότερα σημεία της πόλης – Τι περιμένουν για το επόμενο διάστημα
Σε τεντωμένο σχοινί ακροβατεί η αγορά της Θεσσαλονίκης που, παρά τις συνεχείς προσφορές και τις γενναίες εκπτώσεις, που είναι σε εξέλιξη, δεν έχει κατορθώσει να δελεάσει τους καταναλωτές.
Οι έμποροι της Θεσσαλονίκης ακόμη και στα εμπορικότερα σημεία της πόλης μετρούν τις πληγές τους και κάνουν λόγο για χαμένο Ιανουάριο, τον οποίον, όπως λένε χαρακτηριστικά, θέλουν να τον… ξεχάσουν. Την ίδια ώρα ζητούν μέτρα ενίσχυσης τονίζοντας πως η αγορά της Θεσσαλονίκης είναι κάτι σαν ανοιχτή… κλειστή, ενώ ακόμη και πιο τα δημοφιλή εμπορικά καταστήματα δεν μοιάζουν ικανοποιημένα από την αγοραστική κίνηση.
Δεν είναι λίγοι εκείνοι που λένε ότι πρόκειται για έναν Ιανουάριο από τους χειρότερους ιστορικά, με εξαίρεση βέβαια της προηγούμενης χρονιάς, οπότε η αγορά ήταν σε lockdown. Οι αιτίες της καταναλωτικής ανομβρίας είναι προφανείς. Η επεκτατική πορεία της Όμικρον, τα μειωμένα εισοδήματα εξαιτίας της γενικότερης ακρίβειας -με το ράλι της ενέργειας να έχει εξουθενώσει τα νοικοκυριά- σε συνδυασμό με τη βαρυχειμωνιά των τελευταίων ημερών δημιουργούν ένα εκρηκτικό κοκτέιλ για το λιανεμπόριο.
Κλειδί για την αγορά χαρακτηρίζει τους καταναλωτές ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης, Παντελής Φιλιππίδης επισημαίνοντας πως αν ο καταναλωτής δεν έχει χρήματα να ξοδέψει δεν μπορεί να κινηθεί η αγορά ούτε την περίοδο των εκπτώσεων. Σπεύδει μάλιστα να υπογραμμίσει πως «αν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα από την κυβέρνηση θα υπάρξουν πολλά λουκέτα με την κατάσταση να γίνεται τραγική για το εμπόριο».
«Η αγορά έχει γονατίσει. Οι χαμηλές θερμοκρασίες των τελευταίων ημερών ήταν το κερασάκι στην τούρτα. Ο κόσμος απλά κοιτά τις βιτρίνες και συνεχίζει τη διαδρομή του» αναφέρει έμπορος στην οδό Τσιμισκή.
Για χαμένο Ιανουάριο κάνει λόγο άλλος έμπορος, ο οποίος όπως σημειώνει ευελπιστεί να είναι καλύτερος ο Φεβρουάριος αν και, όπως σημειώνει, «πολύ φοβάμαι, αν και το απεύχομαι, πως και ο επόμενος μήνας θα είναι εξίσου κακός».
Παγωμένα και τα ηλεκτρονικά καταστήματα
Ενδεικτικό της αρνητικής κατάστασης που επικρατεί στην αγορά είναι πως και οι εκπτώσεις που διενεργούνται μέσω των e-shops δεν φαίνεται να αποδίδουν ιδιαίτερους καρπούς. Είναι χαρακτηριστικό πως ακόμη και τα ηλεκτρονικά καταστήματα πολυεθνικών συνεχώς προσθέτουν καινούργιους κωδικούς μειώνοντας, παράλληλα, περαιτέρω τις τιμές.
Πηγή: voria.gr