Χτύπησε «κόκκινο» η διασκέδαση – Τα δώρα που κάναμε και πήραμε μέσα από την «εικόνα» της αγοράς

Με κέφι, πυροτεχνήματα, φαγητό, διασκέδαση μέχρι πρωίας και αρκετές αγορές δώρων για τους αγαπημένους τους, γιόρτασαν οι Θεσσαλονικείς την έλευση του 2023.

Η πόλη επιστρέφει σταδιακά στους ρυθμούς της καθημερινότητας, καθώς πολλοί είναι εκείνοι που εκμεταλλεύονται και το τριήμερο των Θεοφανίων που έρχονται για να επεκτείνουν τις χειμερινές τους «ανάσες», πριν επιστρέψουν και πάλι στις δραστηριότητές τους.

Μετά από δύο χρονιές που οι εορτασμοί για τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά έγιναν υπό τη σκιά των περιοριστικών μέτρων λόγω της πανδημίας, όλοι περίμεναν πώς και πώς τις φετινές γιορτές.

Όταν το ρολόι έδειξε 00:00 και το 2023 παρέλαβε τη σκυτάλη από το 2022, ο ουρανός της πόλης γέμισε από άκρη σε άκρη με πυροτεχνήματα.

Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι τις προηγούμενες ημέρες τόσο τα φυσικά καταστήματα, όσο και τα διαδικτυακά είδαν μεγάλη ζήτηση στα αποθέματα πυροτεχνημάτων και πυρσών που διαθέτουν στις αποθήκες τους.

Είτε οργανωμένα, είτε κατά μόνας, οι παραγγελίες κινήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, καθώς πολλοί ήταν εκείνοι που ήθελαν να υποδεχτούν με… εκρηκτικό τόνο το νέο έτος και να δημιουργήσουν μια εντυπωσιακή ατμόσφαιρα στον ουρανό της πόλης.

Αρκετοί ήταν οι επαγγελματίες του κλάδου που προχώρησαν μάλιστα και σε προσφορές τις προηγούμενες ημέρες, με μειώσεις τιμών σε συγκεκριμένα πακέτα.

Σε όλες τις αγορές, οι επιχειρηματίες σημειώνουν ότι τόνιζαν στους καταναλωτές τι να προσέξουν κατά τη χρήση των πυροτεχνημάτων και τους καλούσαν να συμβουλευτούν τις οδηγίες χρήσης κάθε προϊόντος, καθώς και να αποφεύγουν τη λύση αυτοσχέδιων πυροτεχνημάτων, που δε φέρουν την ειδική έγκριση με το σήμα CE.

Γλέντι μέχρι πρωίας

Σε κέντρα διασκέδασης και μπαρ βρήκε τους Θεσσαλονικείς το 2023. Τόσο στο κέντρο της πόλης, όσο και στους περιφερειακούς δήμους, τα μαγαζιά ήταν ασφυκτικά γεμάτα από κόσμο που ήθελε να υποδεχτεί με κέφι το νέο έτος.

Ήδη άλλωστε η πρώτη «γεύση» υπήρχε από την κινητικότητα που σημειώθηκε τα Χριστούγεννα, γι’ αυτό το λόγο και πολλοί ήταν εκείνοι που είχαν φροντίσει να κάνουν κράτηση για το ρεβεγιόν της Πρωτοχρονιάς, ώστε να εξασφαλίσουν τραπέζι και να αποφύγουν την αναζήτηση της τελευταίας στιγμής.

Ακόμα και τα καφέ της πόλης από νωρίς το πρωί την παραμονή Πρωτοχρονιάς, σέρβιραν μαζί με τον καφέ και από ένα… σουβλάκι, αφού ως είθισται οι ψησταριές είχαν την τιμητική τους στους εξωτερικούς χώρους.

Μπορεί βέβαια στα μαγαζιά να μην έπεφτε καρφίτσα τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά, ωστόσο δεν υπήρχε ανάλογη εικόνα και στις υπόλοιπες ημέρες της εορταστικής περιόδου, με την κίνηση, αλλά και την κατανάλωση να είναι μειωμένη σε σχέση με τα προ πανδημίας χρόνια.

Οι επιχειρηματίες μπορεί να πήραν μια προσωρινή «ανάσα», αλλά δεν θεωρούν ότι η περίοδος που προηγήθηκε θα μπορέσει να καλύψει τις «τρύπες» που δημιούργησε η πανδημία, αλλά και η οικονομική ανασφάλεια του 2022 λόγω της ενεργειακής κρίσης.

Αυτό άλλωστε είναι και το μεγάλο ερωτηματικό για τα καταστήματα εστίασης τους πρώτους μήνες του 2023, καθώς περιμένουν να δουν και οι ίδιοι τους λογαριασμούς που θα πάρουν στα χέρια τους, αφού το ενεργειακό κόστος σε σύγκριση με την αύξηση των πρώτων υλών δημιουργεί «πονοκέφαλο» στους επαγγελματίες του χώρου.

Σταθερή αξία παιχνίδια, βιβλία και Gadgets

Τα παιχνιδάδικα είχαν φυσικά για μια ακόμα φορά την τιμητική τους τις φετινές γιορτές. Μπορεί η περιρρέουσα οικονομική κατάσταση να έκανε τους γονείς πιο προσεκτικούς και «μαζεμένους» στις αγορές τους, όμως κανείς δεν ήθελε και φέτος να χαλάσει τα χατίρια των μικρών παιδιών που περίμεναν τα δώρα τους κάτω από το χριστουγεννιάτικο δέντρο.

Οι υπάλληλοι των καταστημάτων αυτών δέχονταν διαρκώς ερωτήσεις από γονείς που ήθελαν να βεβαιωθούν ότι η επιλογή που κάνουν ήταν το παιχνίδι που είδε το παιδί τους στην τηλεόραση και τους άρεσε.

Αρκετοί ήταν επίσης εκείνοι που για να γλιτώσουν τις ουρές στα μαγαζιά και την ταλαιπωρία επέλεξαν να κάνουν τις αγορές παιχνιδιών διαδικτυακά, αφού όλες πλέον οι γνωστές αλυσίδες, αλλά ακόμα και συνοικιακά καταστήματα, δίνουν αυτή τη δυνατότητα μέσω των e-shop τους.

Ουρές και στα μεγάλα βιβλιοπωλεία του κέντρου της πόλης. Ελληνική λογοτεχνία, μυθιστορήματα, αλλά και ατζέντες για τη νέα χρονιά δεν έλειπαν από τα χέρια των καταναλωτών που περίμεναν στα ταμεία για να πληρώσουν για τα δώρα που προορίζονταν για αγαπημένα τους πρόσωπα.

Οι εγκλεισμοί στη διάρκεια της πανδημίας δημιούργησαν μια νέα σχέση ανάμεσα στους Θεσσαλονικείς και το βιβλίο που φαίνεται να άντεξε και το 2022 παρά το γεγονός ότι τα δεδομένα πλέον ήταν διαφορετικά και επιστρέψαμε σε μια μορφή κανονικότητας.

Σταθερή αξία για μια ακόμα χρονιά οι… ψαγμένες επιλογές σε διάφορα Gadgets. Η τεχνολογία αποτελεί πλέον αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητας μας και αυτό αποτυπώθηκε και στην επιλογή δώρων τις φετινές χρονιές.

Ηλεκτρονικά παιχνίδια, οικιακές μικροσυσκεύες, smartwatches, προστέθηκαν στα καλάθια των αγορών μας.

Περιμένοντας τις εκπτώσεις

Μπορεί οι καταναλωτές να ήταν πιο «μαζεμένοι» σε σχέση με προηγούμενες χρονιές, όμως δεν έλειψαν και οι αγορές στην εορταστική περίοδο σε ρούχα και παπούτσια.

Μπορεί για τους περισσότερους να μην αποτελούν πλέον τη νούμερο ένα επιλογή για χριστουγεννιάτικο ή πρωτοχρονιάτικο δώρο, ωστόσο πολλοί ήταν εκείνοι που πήγαν στα καταστήματα ένδυσης και υπόδυσης του κέντρου για να ανανεώσουν την γκαρνταρόμπα τους.

Η πλειοψηφία πάντως του αγοραστικού κοινού περιμένει τις χειμερινές εκπτώσεις προκειμένου να προβεί σε αγορές ρούχων ή παπουτσιών, με τους καταστηματάρχες να ελπίζουν ότι οι καταναλωτές έχουν κρατήσει περίσσευμα από τις γιορτές και δε θα επηρεαστεί ο τζίρος της συγκεκριμένης περιόδου για μια ακόμα χρονιά, μετά την χαμένη διετία που προηγήθηκε λόγω κορονοϊού.

Και το παράδοξο με τα σταφύλια

Κάθε εορταστική περίοδος έχει τα παράδοξά της. Γι’ αυτήν που μας πέρασε πριν λίγες ημέρες ήταν τα σταφύλια. Η ισπανική παράδοση που θέλει τους ανθρώπους να κάθονται κάτω από το εορταστικό τραπέζι πριν την έλευση του νέου χρόνου και να τρώνε σταφύλια για να βρουν τον έρωτα, έγινε viral μέσω του TikTok και στην Ελλάδα.

Έτσι, αρκετοί ήταν εκείνοι που αναζητούσαν σταφύλια σε μανάβικα, αλλά και σε σούπερ μάρκετ για να ακολουθήσουν και στη χώρα μας την… παράδοση, με τους επαγγελματίες μάλιστα του κλάδου να επιβεβαιώνουν το έντονο ενδιαφέρον που υπήρξε για το συγκεκριμένο καρπό, χωρίς αρχικά να γνωρίζουν για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό.

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial