Τα τρία σενάρια για τη μεγάλη έκρηξη στο τρένο -Προχωρούν οι ταυτοποιήσεις, θα μεταφερθούν σήμερα τα βαγόνια

Στην τελική ευθεία βρίσκεται η μεγάλη επιχείρηση της Πυροσβεστικής στο σημείο της φονικής σύγκρουσης της εμπορικής και της επιβατικής αμαξοστοιχίας το βράδυ της περασμένης Τρίτης στα Τέμπη, καθώς αναμένεται η εκκαθάριση του χώρου.

Σήμερα, συνεργεία αναμένεται να στρώσουν χαλίκι λόγω της λάσπης που έχει δημιουργηθεί από τη βροχή, έτσι ώστε οι γερανοί να απομακρύνουν τα συντρίμμια.

Η διαδικασία αυτή θα γίνει με ιδιαίτερη προσοχή για τυχόν ανεύρεση σορών και ανθρώπινων μελών επιβατών που βρήκαν τραγικό θάνατο.

Στη συνέχεια θα τα μεταφέρουν σε ειδικό χώρο, εκεί όπου αρμόδια επιτροπή που θα προχωρήσει στη διερεύνηση της υπόθεσης θα μπορέσει να τα εξετάσει.

Αντικείμενο της έρευνας θα αποτελέσει η μεγάλη έκρηξη που προκλήθηκε μετά τη μετωπική σύγκρουση των δύο αμαξοστοιχιών και έχει καταγραφεί σε βίντεο ντοκουμέντο.

Πού επικεντρώνονται οι έρευνες -Οι πιθανοί παράγοντες που προκάλεσαν την έκρηξη

Σύμφωνα με πηγές της Πυροσβεστικής, μεταξύ άλλων, θα εξεταστούν δύο παράγοντες που θα ήταν ικανοί να προκαλέσουν τέτοια ζημιά.

Ο πρώτος παράγοντας αφορά στις πολύ μεγάλες ποσότητες λαδιού μέσα σε μεγάλα δοχεία που βρίσκονται στις ψήκτρες, τα οποία δοχεία είναι υπό πίεση και χρησιμοποιούνται για το σύστημα πέδησης των τρένων, ενώ ο δεύτερος παράγοντας αφορά στους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας που τροφοδοτούν το τρένα με ρεύμα.

Αυτό που θα ερευνηθεί, ωστόσο, είναι και η ύπαρξη φιαλών υγραερίου, που θα μπορούσαν να προκαλέσουν τη μεγάλη έκρηξη και λόγω των θερμοκρασιών που αναπτύχθηκαν να εξαϋλώθηκαν. Αυτό το σενάριο μπαίνει στο κάδρο μετά τον εντοπισμό δύο ακέραιων φιαλών.

Όπως αναφέρουν αρμόδιες πηγές ενημέρωσης, με βάση συγκεκριμένη ΚΥΑ, μπορούν να φορτωθούν φιάλες, όμως υπό προϋποθέσεις.

Οι ίδιες πηγές εξηγούν πως μεταξύ αυτών των προϋποθέσεων είναι να βρίσκονται στους αποθηκευτικούς χώρους και όχι σε βαγόνια με επιβάτες.

Έρευνα ταυτοποίησης των επιβατών -Στους 57 ο αριθμός των νεκρών

Σημαντικότατη χαρακτηρίζεται η έρευνα που γίνεται από τη Διεύθυνση Εγκληματολογικών Ερευνών ως προς την ταυτοποίηση των επιβατών που έχασαν τη ζωή τους, ο αριθμός των οποίων ανέρχεται μέχρι στιγμής στους 57.

Από αυτούς εντοπίστηκαν οι 56 που είχαν δηλωθεί στην Αστυνομία ως αγνοούμενοι.

Η διαφορά αυτή στον αριθμό (με τον εντοπισμό δηλαδή ακόμα ενός νεκρού) υπάρχει γιατί δεν αποκλείεται κάποιος να επέβαινε στο τρένο και να μη δηλώθηκε από συγγενή του.

Ο αριθμός των ταυτοποιημένων σορών από τους συνολικά 57 νεκρούς έχει ξεπεράσει τις 30, με την ενημέρωση των συγγενών να γίνεται διά ζώσης.

Ωστόσο, από εδώ και πέρα όποιος από τους επιβάτες δεν ταυτοποιείται με κάποια σορό θα θεωρείται αγνοούμενος.

Μετά την επίσημη ταυτοποίηση, οι σοροί θα παραδίδονται στις οικογένειες έπειτα από την απαιτούμενη διοικητική διαδικασία – π.χ. έκδοση πιστοποιητικών θανάτων.

Τα δείγματα DNA

Πενήντα δύο συγγενείς επιβατών έδωσαν δείγμα DNA, ενώ ελήφθησαν 55 δείγματα από σορούς. Οι διασώστες περισυνέλεξαν περίπου 18 σακούλες με ανθρώπινα μέλη, από τα οποία οι επιστήμονες έλαβαν 26 δείγματα. Σύμφωνα με αστυνομικές πηγές, ακόμα και αν κάποια σορός ήταν αναγνωρίσιμη, η ταυτοποίηση έπρεπε να γίνει με τη μέθοδο DNA.

Κακουργηματική δίωξη στον σταθμάρχη -Aπολογείται το Σάββατο

Την ίδια ώρα, αντιμέτωπος με βαρύτατες κατηγορίες βρίσκεται ο 59χρονος σταθμάρχης της Λάρισας, μετά τη χθεσινή δίωξη που του ασκήθηκε από την Εισαγγελία για διατάραξη ασφάλειας συγκοινωνιών, που επισύρει ποινές από δέκα χρόνια κάθειρξη μέχρι ισόβια.

Παράλληλα, του αποδόθηκαν κατηγορίες για ανθρωποκτονίες και σωματικές βλάβες κατά συρροήν και εξ αμελείας.

Το Σάββατο αναμένεται η απολογία του ενώπιον του ανακριτή, μετά την προθεσμία που έλαβε, ενώ μέχρι τότε θα παραμείνει κρατούμενος.

Οι ευθύνες για ανύπαρκτες δικλίδες ασφαλείας

Η έρευνα ωστόσο επεκτείνεται προς πάσα κατεύθυνση, μετά τη νέα παραγγελία του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου κ. Ντογιάκου για ευθύνες και άλλων προσώπων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναζητηθούν τυχόν παραλείψεις τελευταίων ετών για δικλίδες ασφαλείας που έπρεπε να υπάρχουν, αλλά και για τον τρόπο επιλογής και τοποθέτησης του σταθμάρχη στη συγκεκριμένη θέση.

Πηγή: iefimerida.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial