Το Νέο Δελχί αναζητά ήδη συνεργασίες με ελληνικά λιμάνια και η Θεσσαλονίκη είναι προτεραιότητα

Ωρες – ώρες ο «Τειρεσίας» αισθάνεται μια ανακούφιση, μέσα στον γενικό χαμό των ημερών. Πώς; Όταν ακούει για τις στρατηγικές προσεγγίσεις που εξακολουθούν να κυοφορούνται, σε διακρατικό επίπεδο. Για έναν λόγο: Υπό όρους, μπορεί να οδηγήσουν την χώρα μακριά από τη σημερινή μιζέρια της. Για παράδειγμα, αυτή η ιστορία με τους Ινδούς, έχει πολύ «ψωμί». Και αν δουλευτεί σωστά, μπορεί να αποδειχθεί σωτήρια για την χώρα και την επόμενη μέρα της.

Προσέξτε: Η Ινδία είναι σήμερα, ήδη, η πολυπληθέστερη χώρα του κόσμου. Ξεκινώντας απ’ αυτή την αφετηρία, δεν είναι λίγοι εκείνοι που θεωρούν ότι θα καταφέρει να ξεπεράσει την Κίνα στη στροφή κι ότι θα είναι εκείνη που θα απειλήσει πραγματικά την μονοκρατορία των ΗΠΑ σε βάθος χρόνου. Το γεγονός ότι ο Κινέζος πρόεδρος Σι Τζινπίνγκ σνόμπαρε τη Σύνοδο των G-20, που έγινε πρόσφατα στο Νέο Δελχί, αυτό ακριβώς μαρτυρά: την κινεζική νευρικότητα, απέναντι στον ινδικό κίνδυνο.

Την ίδια ώρα κι ενώ συμβαίνουν όλα αυτά, η Ελλάδα φαίνεται να ανεβαίνει πολύ στο ranking των ινδικών προτεραιοτήτων στην Ευρώπη. Τόσο αμυντικά, με την στρατηγική συνεργασία των δυο χωρών, όσο και οικονομικά. Η χώρα μας φιγουράρει ως η πιθανότερη ευρωπαική είσοδος για τις ινδικές εξαγωγές προς την ΕΕ, προσεχώς. Το Νέο Δελχί αναζητά ήδη συνεργασίες με ελληνικά λιμάνια. Ο «Τειρεσίας» μαθαίνει ότι αυτό της Θεσσαλονίκης είναι στις προτεραιότητες του. Μόλις τον Αύγουστο που μας πέρασε, ο Ινδός πρεσβευτής στην Ελλάδα ήρθε στη Θεσσαλονίκη, για να επισκεφθεί τον ΟΛΘ. Τυχαίο; Δεν νομίζω. Τι διεμήφθη; Θα το μάθουμε σύντομα.

Παράλληλα, ξεκινούν οι ουσιαστικές συνομιλίες για κοινές επενδύσεις. Ο …προπομπός τους βρίσκεται ήδη εδώ. Για παράδειγμα, Ινδικός όμιλος ενδιαφέρεται και μάλιστα ενεργά για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας. Πρόκειται για το GMR Group, το οποίο «κατεβαίνει» στον σχετικό διαγωνισμό από κοινού με έναν πολύ ισχυρό ελληνικό partner και συγκεκριμένα την ΓΕΚ-Τέρνα. Οπερ σημαίνει – αν κρίνει κανείς από την επιλογή – ότι δεν ήρθε απλώς για να δηλώσει συμμετοχή, αλλά για να διεκδικήσει, στα ίσα, το συγκεκριμένο project.

Πολύ μεγάλο ενδιαφέρον έχουν και οι κινήσεις που ετοιμάζει ένας άλλος ινδικός γίγαντας στα μέρη μας. Ο λόγος αφορά στον όμιλο Adani. Πρόκειται για το μεγαλύτερο «μαγαζί» στο κομμάτι υποδομές, στην Ινδία. Με πολύ ισχυρούς δεσμούς στο Νέο Δελχί, αλλά και με κάποιες δικαστικές περιπέτειες, τώρα τελευταία, εκεί.

Για να έχετε πλήρη την εικόνα, ο «Τειρεσίας» θα προσθέσει κλείνοντας ότι οι Ινδοί ενδιαφέρονται κυρίως για τις υποδομές, όταν βγαίνουν εκτός συνόρων (γι΄ αυτό και στο εξής να παρακολουθείτε στενά τους διαγωνισμούς για τα λιμάνια). Ο Ινδός πρωθυπουργός, Μόντι, όταν ήρθε τις προάλλες στην Αθήνα, το είπε ξεκάθαρα: Θέλουμε η Ελλάδα να γίνει η πύλη εισόδου μας στην Ευρώπη. Κάτι τέτοιο έλεγαν προ εικοσαετίας και οι Κινέζοι και σήμερα η Cosco είναι το απόλυτο αφεντικό στον Πειραιά…

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial