Ετήσια άνοδο τζίρου κατά 8% και διαδικτυακές πωλήσεις 217 εκατ. ευρώ σημείωσαν τα online φαρμακεία στη χώρα μας στο εννεάμηνο του τρέχοντος έτους, σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2022.

Όπως προκύπτει από τα στοιχεία που δημοσίευσε η Convert Group, το καταναλωτικό κοινό στρέφεται όλο και περισσότερο στα ηλεκτρονικά φαρμακεία για τις αγορές τους, καθώς οι παραγγελίες αυξήθηκαν κατά 4% σε σχέση με το περασμένος έτος. Οι πωλήσεις μάλιστα και στο τρίτο τρίμηνο του 2023 άγγιξαν τα 71 εκατ. ευρώ τη στιγμή που στη χώρα μας 321 φαρμακεία διατηρούν ηλεκτρονικά καταστήματα.

Παρατηρείται ωστόσο ότι κατά τη διάρκεια του Σεπτεμβρίου οι πωλήσεις των online φαρμακείων κατέγραψαν μείωση σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2022, γεγονός που οφείλεται στην εφαρμογή του Κώδικα Δεοντολογίας περί ανακοινώσεων μείωσης της τιμής (ιδίως σε προσφορές/εκπτώσεις/προωθητικές ενέργειες) στα ηλεκτρονικά καταστήματα, επηρεάζοντας φυσικά και online φαρμακεία.

Οι κατηγορίες των πωλήσεων

Αναφορικά με τις κατηγορίες των προϊόντων που επέλεξαν οι καταναλωτές σε επίπεδο εννεαμήνου, σύμφωνα με τα στοιχεία, προκύπτουν τα εξής: +10% αύξηση σε προϊόντα ομορφιάς και προσωπικής φροντίδας (περιποίησης προσώπου κατά 43%, αντηλιακή φροντίδα κατά 18% και περιποίησης σώματος κατά 9%), ενώ +4% σε συμπληρώματα διατροφής και βιταμίνες.

Μείωση ωστόσο στις πωλήσεις γνώρισαν τα βρεφικά και παιδικά είδη κατά 2% και τα προϊόντα υγείας κατά 21%, καθώς προϊόντα που βρίσκονταν για καιρό στις υψηλότερες θέσεις ζήτησης (όπως οι μάσκες προστασίας και τα διαγνωστικά τεστ κορωνοϊού) αποτελούν όλο και περισσότερο χαμηλή προτεραιότητα στα καλάθια του αγοραστικού κοινού.

Παράλληλα, η συγκράτηση των εκπτώσεων στο online κανάλι συνεχίστηκε και σε αυτή την περίοδο με ποσοστό 38% επί της Προτεινόμενης Λιανικής Τιμής από 43% που ήταν το αντίστοιχο περσινό διάστημα.

Τα διαδικτυακά κανάλια

Σχετικά με τα διαδικτυακά κανάλια, τα στοιχεία της έρευνας έδειξαν ότι οι διαφημίσεις  Google είναι το πρώτο κανάλι με τη μεγαλύτερη επιρροή στις πωλήσεις των online φαρμακείων καθώς έφεραν το 46% του συνόλου των παραγγελιών και αύξηση 5%. Τα οργανικά αποτελέσματα βρίσκονται στα ίδια επίπεδα με 14% όπως και οι απευθείας επισκέψεις με 10%. Οι μηχανές σύγκρισης τιμών εμφάνισαν πτώση κατά 4% με ποσοστό 13%, όταν την αντίστοιχη περίοδο του 2022 ήταν στο 17%.

Οι καταναλωτές προτιμούν ακόμη να κάνουν τις διαδικτυακές τους παραγγελίες κυρίως μέσω κινητών τηλεφώνων και tablet συσκευές με το ποσοστό να φτάνει το 68% έναντι των συσκευών desktop & laptops (32%). Όσον αφορά το πότε πραγματοποιούνται οι παραγγελίες, οι προτιμώμενες ώρες είναι οι πρωινές και μεσημεριανές ώρες (9:00-12:00 και 12:00-15:00), ενώ η Δευτέρα και η Τρίτη αποτελούν τις πιο δημοφιλείς ημέρες για τους καταναλωτές.

Σημειώνεται ότι τα παραπάνω στοιχεία που αφορούν στην περίοδο Ιανουάριος-Σεπτέμβριος 2023 αντλούνται από 97 online φαρμακεία, με την συμμετοχή 13 από τους 15 κορυφαίους παίκτες της αγοράς. Επισημαίνεται τέλος ότι στις διαδικτυακές αγορές δεν περιλαμβάνονται τα ΜΗΣΥΦΑ, δηλαδή τα μη συνταγογραφούμενα φάρμακα τα οποία διατίθεται μόνο στα φυσικά φαρμακεία.

Πηγή: thesstoday.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial