Εργαζόμενοι δήμου Θεσσαλονίκης: Με δυσκολία η αποκομιδή των σκουπιδιών – Εκτός λειτουργίας τα 2/3 των απορριμματοφόρων

Γιατί τα περισσότερα απορριμματοφόρα έχουν τεθεί εκτός λειτουργίας, σύμφωνα με τους εργαζόμενους – Στον αέρα η ανακύκλωση

Καμπανάκι για την αποκομιδή των απορριμμάτων αλλά και την ανακύκλωση στον δήμο Θεσσαλονίκης κρούουν οι εργαζόμενοι, σύμφωνα με τους οποίους «η κατάσταση στην καθαριότητα έχει ξεφύγει» ενώ προμηνύεται να είναι ακόμα πιο δύσκολη τους επόμενους μήνες αν δεν υπάρξει άμεση παρέμβαση από τη διοίκηση.

Όπως ανέφεραν σε συνέντευξη Τύπου εκπρόσωποι του Σωματείου Εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης, τα οχήματα – απορριμματοφόρα είναι παροπλισμένα,  καθώς τα 2/3 εξ αυτών είναι εκτός λειτουργίας. Σύμφωνα με τα στοιχεία παρουσίασαν για σήμερα, από τα 65 συνολικά απορριμματοφόρα του δήμου βγήκαν δρόμους για αποκομιδή μόλις τα 20 – 22 για την πράσινη γραμμή, ενώ σε λειτουργία καθημερινά ήταν μόλις 2-4 τράκτορες από τους συνολικά 14 που διαθέτει ο δήμος. Για τους μπλε κάδους, σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσίασαν, βγαίνουν σε καθημερινή βάση  4 ή 5 απορριμματοφόρα. Την ίδια ώρα, το έργο της Καθαριότητας καλούνται να φέρουν σε πέρας 200 εργαζόμενοι για την αποκομιδή και επιπλέον 240 για το σάρωμα – σκούπισμα, όταν θα έπρεπε, σύμφωνα με το Σωματείο Εργαζομένων, να είναι οι διπλάσιοι για να είναι σε ικανοποιητικό επίπεδο η καθαριότητα στην πόλη. «Δεν έχουμε οχήματα και οι εργαζόμενοι παλεύουν καθημερινά μόνοι τους να μαζέψουν τα σκουπίδια ώστε να είναι καθαρή η πόλη», σημείωσαν οι εκπρόσωποι των εργαζομένων στον δήμο Θεσσαλονίκης.

«Το χρέος στον εργολάβο για τη συντήρηση των οχημάτων»

Όπως εξήγησε ο πρόεδρος των Εργαζομένων Κωνσταντίνος Φουντούκης, «ο στόλος δεν είναι γερασμένος ούτε παλιός, είναι από το 2016 -17, ενώ πρόσφατα ο δήμος είχε προμηθευτεί άλλα οκτώ», τονίζοντας ότι «υπάρχει ζήτημα με το θέμα των επισκευών, το σύστημα του εργολάβου».

«Δίνουμε για δύο χρόνια 4,6 εκατ. ευρώ για συντηρήσεις και επισκευές και καταφέρνουμε να μην έχουμε οχήματα σε λειτουργία,  να μην έχουμε καθημερινά οχήματα για να εκτελέσουμε το έργο μας. Η κατάσταση έχει ξεφύγει γιατί υπάρχουν υποχρεώσεις της διοίκησης στον εργολάβο που δεν τις έχει καλύψει και ο εργολάβος λογικά δεν κάνει τη δουλειά του», υπογράμμισε ο κ. Φουντούκης, σημειώνοντας, πως σύμφωνα με πληροφορίες του,  το χρέος αγγίζει τα 1,6 εκατ. ευρώ προς τον εργολάβο.  

Στο πλαίσιο αυτό το μέλος του Δ.Σ. του Σωματείου Εργαζομένων Φώτης Μαρατζίδης επανέλαβε το αίτημά τους να γυρίσουν οι επισκευές των οχημάτων στο συνεργείο του δήμου Θεσσαλονίκης. «Τα τελευταία 3,5 χρόνια έχουν δοθεί 8-9 εκατ. ευρώ είτε με συμβάσεις είτε με απευθείας αναθέσεις στις ιδιωτικές εταιρείες που τα επισκευάζουν και δεν έχουμε στόλο», τόνισε χαρακτηριστικά, ζητώντας να προμηθευτεί με ανταλλακτικά το συνεργείο του δήμου για να γίνονται οι επισκευές.

Εξαιτίας αυτής της έλλειψης οχημάτων η αποκομιδή γίνεται καθημερινά μετ΄ εμποδίων. Μάλιστα, όπως σημείωσαν οι εργαζόμενοι, στο ιστορικό κέντρο τα όποια απορριμματοφόρα είναι σε λειτουργία περνούν τρεις φορές την ημέρα, ενώ από τις γειτονιές και τα στενά πολύ πιο αραιά και κυρίως όταν υπάρχει διαθέσιμο όχημα, με αποτέλεσμα να υπάρχουν οι καθημερινές εικόνες με τους ξεχειλισμένους από σκουπίδια πράσινους κάδους.  

Δεν υπάρχει διαθέσιμη περιγραφή.

Στον αέρα η ανακύκλωση με ευθύνη… όλων

Η Ελληνική Εταιρεία Αξιοποίησης Ανακύκλωσης έδωσε σταδιακά στον δήμο Θεσσαλονίκης 21 περίπου οχήματα αποκομιδής μπλε κάδου. Από αυτά, όπως ανέφερε ο κ. Φουντούκης, δουλεύουν μόνο 4 με 5. Από το 2016 η Εταιρεία Ανακύκλωσης δεν έχει δώσει κανένα απορριμματοφόρα και κάδους. «Ο δήμος Θεσσαλονίκης όλα αυτά τα χρόνια παλεύει μόνος του με δικά του οχήματα να εκτελέσει το έργο της Ανακύκλωσης», σημείωσε ο κ. Φουντούκης και κάλεσε την κυβέρνηση και την ΚΕΔΕ να ξεκαθαρίσουν επιτέλους τι είδους ανακύκλωση θέλουν.

Αναφορικά με το βίντεο που κυκλοφόρησε πρόσφατα στο οποίο διακρινόταν απορριμματοφόρο του δήμου της πράσινης γραμμής να αδειάζει μπλε κάδους, ο κ.Φουντούκης εξήγησε πως αποσπασματικά – όταν δεν υπάρχουν οχήματα να διατεθούν ή είναι με βλάβη – τυχαίνει να μαζευτούν τα σκουπίδια του μπλε κάδου με απλό απορριμματοφόρο της πράσινης γραμμής. «Όταν είμαστε μπροστά σε μια εστία, σε μια μικρή χωματερή, πρέπει να αποφασίσουμε εάν θα το αφήσουμε και πότε θα ανοίξει το Κέντρο Διαχείρισης Ανακυκλώσιμων Υλικών (ΚΔΑΥ) ή πότε θα έχουμε απορριμματοφόρο για να αδειάσουμε τον μπλε κάδο ή αν θα τα μαζέψουμε», υπογράμμισε ο κ. Φουντούκης, ξεκαθαρίζοντας πως «αυτό δεν είναι ο κανόνας». «Δεν είναι μυστικό ότι δεν γίνεται σωστά η ανακύκλωση. Μέσα στους μπλε κάδους υπάρχουν και σκουπίδια και πολλές φορές το ΚΔΑΥ δεν το δέχεται. Δεν έχει γίνει σωστή ενημέρωση για τους μπλε κάδους», τόνισε από την πλευρά του ο κ.  Μαρατζίδης.

Για τους καφέ κάδους που αναμένεται να τοποθετηθούν ο κ. Μαρατζίδης σημείωσε ότι και αυτή η γραμμή δεν θα πάει καλά, καθώς δεν υπάρχει προσωπικό. Όπως ανέφερε, ο δήμος έχει πάρει 6.500 καφέ κάδους και τρία οχήματα. «Θα γίνει ότι γίνεται σήμερα με την μπλε γραμμή», υπογράμμισε.

Τα προβλήματα των εργαζομένων

Οι εργαζόμενοι μίλησαν τέλος και για ελλιπή μέσα ατομικής προστασίας, ζήτημα για το οποίο στις τελευταίες κινητοποιήσουν τους η διοίκηση του δήμου τους πήγε στα δικαστήρια. Όπως είπε ο κ. Φουντούκης τα χρήματα που δόθηκαν ήταν μόλις 310 ευρώ για τις χρόνια ανά εργαζόμενο, ποσό που δεν καλύπτει τις ανάγκες.

«Δεν πλένουμε πιάτα, ούτε ασχολούμαστε με λουλούδια» σημείωσε ο κ. Μαρατζίδης, δείχνοντας τα γάντια που τους προμήθευσε ο δήμος. Επίσης οι εργαζόμενοι έκαναν λόγο για οκτώ θανατηφόρα δυστυχήματα εργαζομένων στην καθαριότητα τα τελευταία οκτώ χρόνια και δεκάδες σοβαρά ατυχήματα τα τελευταία τρία χρόνια.

Οι εργαζόμενοι κάλεσαν να λυθούν άμεσα αυτά τα ζητήματα προκειμένου να γίνεται σωστά η καθαριότητα. Μάλιστα το επόμενο διάστημα σε γενική συνέλευση θα καθορίσουν τη στάση που θα ακολουθήσουν το επόμενο διάστημα.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial