Task force για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων από την κατασκευή του flyover προτείνει το ΑΠΘ

Πόσο θα βελτιώσει το έργο την κυκλοφορία στην περιφερειακή οδό, σύμφωνα με τα στοιχεία του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής

Τη δημιουργία μίας ευέλικτης ομάδας τεχνοκρατών, η οποία θα αντιμετωπίζει άμεσα και σε επίπεδο Πολεοδομικού Συγκροτήματος Θεσσαλονίκης τις επιπτώσεις που θα έχει στο κυκλοφοριακό της πόλης η κατασκευή του flyover, προτείνει το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής του ΑΠΘ.

Μιλώντας στη Voria.gr ο διευθυντής του εργαστηρίου, Γιάννης Πολίτης, τονίζει ότι η Θεσσαλονίκη μπαίνει σε μία δύσκολη περίοδο, καθώς οι εργασίες θα επιβαρύνουν το έτσι κι αλλιώς κορεσμένο σήμερα οδικό δίκτυο. Ωστόσο, εκτιμά ότι οι οδηγοί θα προσαρμοστούν, όπως συμβαίνει πάντα σε ανάλογες παρεμβάσεις, ενώ η λειτουργία του έργου θα επιφέρει σημαντική βελτίωση στις κυκλοφοριακές συνθήκες της περιφερειακής οδού.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του Εργαστηρίου, η κυκλοφορία στην περιφερειακή είναι αυξημένη κατά 30% σε σχέση με το διάστημα ανάμεσα στα δύο lockdown του 2020. Ωστόσο, σε σχέση με τις μέγιστες τιμές που καταγράφηκαν το 2009, πριν από την οικονομική κρίση, υπολείπεται κατά 25%. Αυτή η διαφορά, πάντως, αναμένεται να καλυφθεί μέσα στο καλοκαίρι, όταν θα αυξηθεί και η τουριστική κίνηση, ενώ μοιραία η κατάσταση θα επιδεινωθεί με την κατασκευή του flyover.

«Σίγουρα μπαίνουμε σε περίοδο αρκετά δύσκολη. Έτσι κι αλλιώς το οδικό δίκτυο της πόλης και χωρίς την εγκατάσταση εργοταξίων στον περιφερειακό βρίσκεται σε κορεσμένη κατάσταση. Άρα, όταν μειωθεί χωρητικότητα από τρεις σε δύο λωρίδες, θα επιδεινωθεί η κατάσταση. Σε κάθε περίπτωση όταν γίνεται μία παρέμβαση για αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα υπάρχει αυτό το φαινόμενο της έντονης κυκλοφοριακής συμφόρησης, όμως όλα τα δεδομένα δείχνουν ότι το δίκτυο μετά από κάποιο χρονικό διάστημα ισορροπεί. Είτε οι οδηγοί βρίσκουν νέους δρόμους, είτε για κάποιες μετακινήσεις εξυπηρετούνται με διαφορετικό τρόπο. Οι οδηγοί θα προσαρμοστούν σε κάποιον βαθμό και δεν θα έχουμε τις εικόνες των προηγούμενων ημερών, αλλά σίγουρα το πρόβλημα θα είναι μεγάλο. Η Θεσσαλονίκη τα επόμενα χρόνια θα δοκιμαστεί», επισημαίνει ο καθηγητής.

Σημαντική αποφόρτιση

Οι μετρήσεις του Εργαστηρίου Συγκοινωνιακής Τεχνικής δείχνουν ότι η διαμπερής κυκλοφορία που θα απορροφήσει το flyover είναι περίπου στο 30% με 40% του υφιστάμενου κυκλοφοριακού φόρτου στο τμήμα από το τούνελ μέχρι τα νοσοκομεία. Το ποσοστό αυτό, που είναι υψηλότερο από το αναμενόμενο, δείχνει ότι το έργο μερικώς θα επιλύσει τα προβλήματα της περιφερειακής, η χωρητικότητα της οποίας επιπλέον θα αυξηθεί, δεδομένου ότι θα προστεθεί μία επιπλέον λωρίδα κυκλοφορίας.

Ο κ. Πολίτης εκτιμά επίσης ότι η επιλογή ο αυτοκινητόδρομος να μην έχει έξοδο προς το κέντρο της πόλης είναι σωστή. «Όλες οι μεγάλες πόλεις προσπαθούν με κάποιους ομόκεντρους κύκλους να διαχωρίσουν την περιαστική με την αστική κίνηση. Ουσιαστικά και η εξωτερική περιφερειακή οδός που σχεδιαζόταν τα προηγούμενα χρόνια, αλλά εγκαταλείφθηκε, προσπαθούσε να παραλάβει κινήσεις που δεν αφορούσαν την πόλη αυτή καθαυτή. Τον περιφερειακό τον χρησιμοποιούν και τουρίστες για να πάνε στο πιο σημαντικό τουριστικό θέρετρο της περιοχής, τη Χαλκιδική. Άρα θα πρέπει κατά το δυνατόν αυτές τις κινήσεις να τις διαχωρίσουμε και να αφήσουμε τη λειτουργία της πόλης στην υφιστάμενη περιφερειακή και τις διαμπερείς μετακινήσεις να τις δώσουμε στο flyover και στην όποια εξωτερική περιφερειακή. Εάν υπήρχε έξοδος, θα υπήρχε δυνατότητα κάποιοι οδηγοί να πάρουν το flyover για το κέντρο πόλης. Όμως το πιο σημαντικό είναι τι γίνεται μετά στην άκρη της πόλης, για παράδειγμα στην οδό Κατσιμίδη, όπου η ουρά με τους σημερινούς κυκλοφοριακούς φόρους φτάνει στις παρυφές του περιφερειακού. Αν της δώσουμε ακόμα μεγαλύτερη κυκλοφορία, τότε θα δημιουργούνταν ακόμα μεγαλύτερα προβλήματα», υπογραμμίζει.

Σε ό,τι αφορά τις ενστάσεις που κατατέθηκαν σχετικά με την έναρξη του έργου πριν από τη λειτουργία του μετρό, ο κ. Πολίτης σημειώνει: «Μετρό και flyover εξυπηρετούν διαφορετικούς σκοπούς μετακίνησης και διαφορετικού μήκους μετακίνηση. Δεν θα πρέπει να συγχέουμε τη λειτουργία του ενός έργου με την κατασκευή του άλλου έργου».

Ομάδα άμεσης δράσης

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, σύμφωνα με τον κ. Πολίτη, πρέπει να δημιουργηθεί άμεσα μία ομάδα επέμβασης για την άμβλυνση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων. «Θα πρέπει καταρχάς να υπάρξει μία ευέλικτη ομάδα, μία task force τεχνικών, που σε συνεργασία με εργολάβους θα μπορούσαν να λειτουργούν με τη λογική κάποιων γρήγορων πολιτικών εξάλειψης προβλημάτων. Δηλαδή, αν ο εργολάβος ενημερώσει ότι για δύο – τρεις μήνες θα έχουμε κάποιες παρεμβάσεις, αυτή η ομάδα να μπορεί πολύ γρήγορα να λαμβάνει αποφάσεις σε μητροπολιτικό επίπεδο για παρεμβάσεις που να αφορούν όλο το μήκος του Πολεοδομικού Συγκροτήματος που θα υφίσταται αυτές τις επιπτώσεις. Η ομάδα θα πρέπει να συσκέπτεται σε εβδομαδιαία βάση, να λαμβάνει άμεσα αποφάσεις, για παράδειγμα, όχι μόνο για τη στάθμευση, αλλά και για τη ρύθμιση των φαναριών στην Εγνατία, ώστε κατά το δυνατόν να μειώνονται τα προβλήματα», τονίζει ο κ. Πολίτης, σημειώνοντας ότι παράλληλα θα πρέπει να ενημερώνει τον κόσμο για το τι πρόκειται να γίνει.

Πηγή: voria.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial