O πιο εμπορικός δρόμος της πόλης νιώθει τις επιπτώσεις του e-commerce – «Αντιστάσεις» στα υψηλά ενοίκια

Αυξάνονται τα κενά καταστήματα στην οδό Τσιμισκή, καθώς μετά τις αυτοδιοικητικές εκλογές οι παρατάξεις των υποψηφίων κλείνουν τα εκλογικά τους κέντρα, με αποτέλεσμα να γίνεται ακόμη πιο φανερή η «κούραση» στη ζήτηση, για τον εμπορικότερο δρόμο της Θεσσαλονίκης.

Αυτή την περίοδο, σε όλο το μήκος της Τσιμισκή, από το ύψος της ΧΑΝΘ περίπου και προς τα δυτικά, ως την οδό Πολυτεχνείου, υπάρχουν περί τα 7-8 κενά καταστήματα, κάποια από τα οποία μάλιστα βρίσκονται στο λεγόμενο «καλό κομμάτι» του δρόμου, δηλαδή μεταξύ Διαγωνίου και Αριστοτέλους.

Η Τσιμισκή, από δρόμος των Τραπεζών κάποτε, τα τελευταία χρόνια έχει γίνει η «λεωφόρος των αθλητικών ειδών», ενώ μία ακόμη αλυσίδα, πολυεθνική, η JD Sports, πρόκειται να τοποθετηθεί στο κατάστημα με τον αριθμό 19. Υπάρχει κάποια κινητικότητα, από αλυσίδες ήδη τοποθετημένες στον συγκεκριμένο εμπορικό άξονα, που αλλάζουν σημείο, όπως συνέβη με την Oysho, ωστόσο αυτές οι κινήσεις δεν είναι αρκετές για αναθερμανθεί το ενδιαφέρον λιανεμπορικών επιχειρήσεων για την Τσιμισκή.

Όπως είπε στο makthes.gr ο κ. Χρήστος Ντινόπουλος, υπεύθυνος Συμβουλευτικής και Υπηρεσιών Συναλλαγών της Atria Property Services, μετά την έντονη κινητικότητα που είχε εκδηλωθεί το 2018-2019, η αγορά σταδιακά άρχισε να εμφανίζει σημάδια κάμψης στη ζήτηση, καθώς οι ενδιαφερόμενοι ψάχνουν είτε για μικρότερα καταστήματα από αυτά που είναι διαθέσιμα, είτε για χαμηλότερα ενοίκια.

Κυρίως η ζήτηση αφορά μικρά καταστήματα, από 20 τ.μ. έως 30 τ.μ., με τους υποψήφιους ενοικιαστές να είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ως 40 ευρώ/ τ.μ., αλλά όχι περισσότερο. Οι ζητήσεις αφορούν καταστήματα οπτικών, ανταλλακτήρια συναλλάγματος, καφέ – take away κ.αλ.

Να σημειωθεί ότι τα μισθώματα στην Τσιμισκή, είναι κατά πολύ υψηλότερα, για τα μεγαλύτερα καταστήματα. Έτσι, το τετραγωνικό μέτρο εκμισθώνεται προς 100-120 ευρώ, όταν πρόκειται για καταστήματα από 70 έως 150 τ.μ.

Τα μισθώματα είναι στο 50% αυτών της Τσιμισκή, όταν πρόκειται για καταστήματα σε άλλους, πολυσύχναστους δρόμους του κέντρου της πόλης, όπως π.χ. στην οδό Μητροπόλεως, στην οποία υπάρχουν επίσης αρκετά ξενοίκιαστα καταστήματα, φαινόμενο που παρατηρείται συχνά και σε δρόμους πάνω από την οδό Τσιμισκή.

Η κάμψη που καταγράφεται στη ζήτηση, αποδίδεται από τον κ. Ντινόπουλο, αφενός στο ύψος των μισθωμάτων και αφετέρου στην διάχυση του e-commerce, το οποίο κερδίζει έδαφος στο καταναλωτικό κοινό, ειδικά μετά την πανδημία.

Από την άλλη πλευρά, στα μεγάλα εμπορικά κέντρα της Θεσσαλονίκης, δεν υπάρχουν κενά καταστήματα, γιατί το σύνολο των προσφερόμενων υπηρεσιών προσελκύει μεγάλο αριθμό καταναλωτών. Μάλιστα, προ εξαμήνου περίπου, σε εμπορικό κέντρο στην ανατολική Θεσσαλονίκη, υπήρχε και λίστα αναμονής από επιχειρήσεις που ζητούσαν να μισθώσουν κατάστημα.

Τα καταστήματα λιανικής, στα malls, υποστηρίζονται από τα δυνατά food courts, τους κινηματογράφους που λειτουργούν σε αυτά, τα υπερμάρκετ των μεγάλων αλυσίδων, ενώ μεγάλη ευκολία για τους επισκέπτες, είναι η εύκολη πρόσβαση σε χώρους στάθμευσης, με free parking ή με πολύ χαμηλή χρέωση.

Η αγορά του εμπορικού κέντρου, μπορεί να συνεχίζει να είναι η αγαπημένη επιλογή για βόλτα, των Θεσσαλονικέων, όμως οι αλλαγές στις συνήθειες των καταναλωτών όπως και η απροθυμία των ιδιοκτητών, να προσαρμοσθούν στα νέα, πιο αβέβαια οικονομικά δεδομένα, λειτουργεί σε βάρος της αγοράς καταστημάτων στο κέντρο της πόλης.

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial