Το πιο θανατηφόρο δυστύχημα με τρένα στην Ιστορία της χώρας έχει βυθίσει στο πένθος το πανελλήνιο και μέχρι στιγμής έχει συλληφθεί ως υπαίτιος ο σταθμάρχης της Λάρισας, που φέρεται να παραδέχτηκε ότι ξέχασε να αλλάξει την τροχιά στις ράγες με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 43 επιβάτες

Ερωτηματικά για το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη προκαλεί η είδηση ότι για 12 λεπτά και απόσταση περίπου 20 χιλιόμετρα, οι αμαξοστοιχίες κινούνταν στην ίδια ράγα με αποτέλεσμα να συγκρουστούν! Το πιο θανατηφόρο δυστύχημα με τρένα στην Ιστορία της χώρας έχει βυθίσει στο πένθος το πανελλήνιο και μέχρι στιγμής έχει συλληφθεί ως υπαίτιος ο σταθμάρχης της Λάρισας, που φέρεται να παραδέχτηκε ότι ξέχασε να αλλάξει την τροχιά στις ράγες με αποτέλεσμα να σκοτωθούν τουλάχιστον 43 επιβάτες. Το πρωτοφανές για τα ελληνικά δεδομένα δυστύχημα, φαίνεται πως οφείλεται σε τρία εγκληματικά λάθη.

Η επιβατική αμαξοστοιχία είχε αναπτύξει ταχύτητα 166 χιλιόμετρα (το όριο στο σημείο είναι 160) και πάνω από 80 η εμπορική αμαξοστοιχία, όταν συνέβη η μοιραία σύγκρουση. Μετά την πρόσκρουση, στο βαγόνι-κυλικείο ξέσπασε φωτιά με αποτέλεσμα να αναπηδήσει και να πέσει πάνω στο δεύτερο και το τρίτο βαγόνι. Η θερμοκρασία που αναπτύχθηκε στο πρώτο βαγόνι έφτασε τους 1.300 βαθμούς Κελσίου με αποτέλεσμα τουλάχιστον 8 άνθρωποι να απανθρακωθούν. Από τα τρία βαγόνια ανασύρθηκαν οι περισσότεροι από τους νεκρούς ενώ συνεχίζονται οι έρευνες για τους αγνοούμενους. 

Τέμπη: Τα τρία εγκληματικά λάθη 

Ο μηχανολόγος – μηχανικός και δικαστικός πραγματογνώμονας σιδηροδρομικών ατυχημάτων Αναστάσιος Δέδες ανέφερε πως το δυστύχημα οφείλεται σε τρία λάθη: 

  1. Παρέμεινε η αλλαγή στη θέση του τρένου και πήγε προς την κάθοδο 
  2. Παρά το γεγονός ότι δεν έγινε αλλαγή δεν έγινε επιτήρηση από τον υπεύθυνο σταθμάρχη για το αν το τρένο πηγαίνει δεξιά ή αριστερά 
  3. Από τη στιγμή που το τρένο πήρε λάθος κατεύθυνση, πάνω στο πάνελ υπάρχουν δύο λαμπάκια που θα έδειχναν πού πήγαινε το τρένο και άρα θα είχε το χρόνο να δει αν πήγαινε σε λάθος κατεύθυνση και να τηλεφωνήσει στους μηχανοδηγούς 

«Αν δούλευαν τα φανάρια θα σταματούσε αυτόματα»

«Από τη στιγμή που έφυγε το τρένο από τη Λάρισα μέχρι το σημείο της σύγκρουσης ήταν περίπου 12 λεπτά. Το τρένο κινούνταν προς βορρά. Αν λειτουργούσαν τα συστήματα ασφαλείας δεν θα είχε γίνει η σύγκρουση, θα δούλευε η σηματοδότηση. Και αν γινόταν παραβίαση ερυθρού σηματοδότη το τρένο θα σταματούσε μόνο του. Δεν λειτούργησε τίποτα», τόνισε ο κ. Δέδες. «Αν γινόταν η σύγκρουση μέσα στο τούνελ που είναι σε απόσταση 50 μέτρων θα θρηνούσαμε τουλάχιστον διπλάσια θύματα. Οι καπνοί θα είχαν κάνει όλο τον κόσμο να πεθάνει από ασφυξία. Η σύγκρουση που έγινε στο σημείο που έγινε, τουλάχιστον έσωσε ανθρώπους. Θα σας πω ένα ενδεικτικό στοιχείο: ένα τρένο που κινείται με 90 χιλιόμετρα θέλει 270 μέτρα να ακινητοποιηθεί, φανταστείτε με ταχύτητα 160 χιλιομέτρων», αποκάλυψε. 

Τέμπη: Αν τους ειδοποιούσαν στο 1 χιλιόμετρο δεν θα είχε γίνει το ατύχημα 

«Το ατύχημα δεν θα μπορούσε να αποφευχθεί, εκτός αν κάποιος ειδοποιούσε τους μηχανοδηγούς ένα χιλιόμετρο πριν. “Ευτυχές” είναι ότι το ατύχημα δεν συνέβη μέσα στο τούνελ, θα είχαμε εξαΰλωση και η πιθανότητα επιβίωσης θα ήταν μηδαμινή», είπε από την πλευρά του ο εμπειρογνώμονας κ. Μιχαλόπουλος. «Θέλω να επισημάνω, εάν και σε ποιο βαθμό ήταν υποχρεωτική η άδεια κίνησης σε μία κοινή γραμμή, μίας εμπορικής και μίας επιβατικής αμαξοστοιχίας σε ένα σιδηροδρομικό δίκτυο χωρίς ηλεκτρονικό σύστημα επιτήρησης» σχολίασε δηκτικά ο κ. Μιχαλόπουλος. 

Το χρονικό ενός προαναγγελθέντος δυστυχήματος

Η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήταν κεραυνός εν αιθρία αφού υπήρξαν προειδοποιήσεις από το 2022, από συνδικαλιστές, με ανθρώπους να φτάνουν στο σημείο της παραίτησης για τις θανάσιμες παραλείψεις στο δίκτυο της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, για το οποίο είναι υπεύθυνο το Δημόσιο. Τη στιγμή που ο στόλος των τρένων έχει εκσυγχρονιστεί και οι ταχύτητες μπορούν να φτάσουν τα 200 χιλιόμετρα, το δίκτυο είναι απαρχαιωμένο και δεν υπάρχει αυτοματοποιημένο σύστημα ελέγχου. 

Ακολουθούν οι τέσσερις πιο τρανταχτές προειδοποιήσεις για την κατάσταση του δικτύου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τον τελευταίο χρόνο: 

  • 27 Απριλίου 2022: Επιστολή παραίτησης Χρήστου Κατσιούλη, επικεφαλής του αυτοματοποιημένου συστήματος ελέγχου σιδηροδρόμων (ETCS). Ο ίδιος με την επιστολή κατήγγειλε σοβαρές καθυστερήσεις στην υλοποίησης της σύμβασης αυτοματοποιημένου συστήματος με αποτέλεσμα «να επιτρέπεται η κίνηση των συρμών με 200 χιλιόμετρα ανά ώρα χωρίς να υπάρχει ένδειξη για κατάσταση της γραμμής, με ότι αυτό συνεπάγεται». 
  • 31 Οκτωβρίου 2022: Εξώδικο συνδικαλιστών από την Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης προς την διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και το υπουργείο Μεταφορών. Ανακοίνωναν τρία άγνωστα περιστατικά με εκτροχιασμούς συρμών, τον Αύγουστο του 2022 στην Τιθορέα, τον Οκτώβριο του 2022 στο Λιανοκλάδι και στην Τιθορέα. Οι συνδικαλιστές διαμαρτύρονταν για την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής. 
  • Φεβρουάριος 2023: Προειδοποίηση της Συνδικαλιστικής Κίνησης Σιδηροδρόμων με τη φράση «δεν θα περιμένουμε το δυστύχημα που έρχεται για να δούμε να χύνουν κροκοδείλια δάκρυα κάνοντας διαπιστώσεις». Οι συνδικαλιστές ανέφεραν πως τα ατυχήματα ήταν καθημερινά.
  • 15 Φεβρουαρίου 2023: Η Κομισιόν ανακοίνωσε την παραπομπή της Ελλάδας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο διότι «είχε αθετήσει υποχρεώσεις για τη δημιουργία ενιαίου σιδηροδρομικού χώρου». Ουσιαστικά, η χώρα παραπέμπεται στο δικαστήριο διότι δεν είχε αναβαθμίσει τις σιδηροδρομικές υποδομές.

Πηγή: reader.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial