Οι τιμές διαμορφώνονται με βάση την ποιοτική ταξινόμηση του κρέατος – «Γνώμονας των καταναλωτών να είναι η ποιότητα κι όχι η τιμή», λέει στο makthes.gr o πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Θεσσαλονίκης Νίκος Μπαλαμπανίδης

Τσικνοπέμπτη: Οι «μαέστροι» της ψησταριάς «ακονίζουν» τις τσιμπίδες - Πόσο κοστίζουν σουβλάκια, πανσέτες και λουκάνικα

Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την Τσικνοπέμπτη, με τις φετινές προετοιμασίες για το «τσίκνισμα» και τις προμήθειες σε κρέας, να κορυφώνονται σήμερα και αύριο.

Οι σούβλες, τα κάρβουνα και τα πιρούνια αναμένεται να πάρουν κυριολεκτικά φωτιά, μιας και το έθιμο της ημέρας επιβάλλει την κατανάλωση ψητού κυρίως κρέατος, ενόψει της επερχόμενης νηστείας της Σαρακοστής.

Οι τιμές διαμορφώνονται με βάση την ποιοτική ταξινόμηση του κρέατος

«Οι τιμές στα κρέατα παραμένουν σταθερές από τον Ιούλιο, οπότε και ανατιμήθηκαν γύρω στο 12%», εξηγεί στο makthes.gr ο πρόεδρος του Σωματείου Κρεοπωλών Νομού Θεσσαλονίκης Νίκος Μπαλαμπανίδης, σημειώνοντας πως «το κρέας έχει επτά διαφορετικές διαβαθμίσεις. Οι τιμές διαμορφώνονται με βάση την ποιοτική ταξινόμηση του κρέατος. Η τιμή στο χοιρινό σουβλάκι, για παράδειγμα, εξαρτάται από το τι κομμάτι κρέατος είναι, την ηλικία αλλά και το φύλο του ζώου. Γι’ αυτό και ένα σουβλάκι από κρέας θηλυκού ζώου, πλήρους ανάπτυξης και σωστής διατροφής έχει διπλάσια τιμή από ένα σουβλάκι από αρσενικό ζώο κακής ανάπτυξης και διατροφής».

Ενδεικτικά, στα κρεοπωλεία, το χοιρινό σουβλάκι κοστίζει 8-9 ευρώ το κιλό, η χοιρινή πανσέτα πωλείται γύρω στα 6,50-8 ευρώ το κιλό, ενώ η τιμή στα λουκάνικα μπορεί να φτάσει ως και τα 9 ευρώ το κιλό.

Γνώμονας να είναι η ποιότητα κι όχι η τιμή

Σε αντίθεση με τις υπεραγορές και τις πολυεθνικές εταιρίες, γνώμονας των συνοικιακών κρεοπωλείων είναι η ποιότητα και όχι η τιμή. «Όσοι ψωνίζουν από κρεοπωλείο έχουν ως βασικό κριτήριο την ποιότητα, το γευστικό και αρωματικό κρέας, ενώ ο βασικός λόγος επιλογής του σούπερ μάρκετ είναι οι τιμές», συνεχίζει.

Σύμφωνα με τον ίδιο, στην ίδια ποιότητα κρέατος, οι καταναλωτές θα βρουν χαμηλότερες τιμές στο συνοικιακό κρεοπωλείο απ’ ότι σε μια υπεραγορά, λόγω του χαμηλότερου κόστους παραγωγής και της πιο προσεγμένης δουλειάς.

Πρωταγωνιστής το χοιρινό σουβλάκι

Πρωταγωνιστής στις προτιμήσεις των καταναλωτών είναι για μια ακόμη χρονιά το χοιρινό σουβλάκι και ακολουθούν οι πανσέτες, οι μπριζόλες και τα λουκάνικα. Παράλληλα, την τιμητική τους έχουν και τα κιμαδοειδή δηλαδή τα σουτζουκάκια και τα κεμπάπ, ενώ τα τελευταία χρόνια το σουβλάκι κοτόπουλο κερδίζει έδαφος.

Την τελευταία στιγμή για… προμήθειες οι καταναλωτές

Σχετικά με τις παραγγελίες, μέχρι τώρα υπάρχει μία πολύ μικρή κινητικότητα και φαίνεται ότι οι περισσότεροι θα προμηθευτούν το κρέας που επιθυμούν την τελευταία στιγμή. «Κάποιοι σύλλογοι μόνο και σχολεία έχουν ήδη κάνει τις παραγγελίες τους για τις εκδηλώσεις που ετοιμάζουν».

Στους χονδρέμπορους απευθύνονται τα καταστήματα εστίασης

Όσο για τα καταστήματα εστίασης, ο πρόεδρος κρεοπωλών αναφέρει πως «παρατηρείται μια στροφή αγοράς κρέατος απευθείας από τους χονδρεμπόρους, οι οποίοι πια επεξεργάζονται κι αυτοί το κρέας. Το ποσοστό μαγαζιών που προμηθεύονται πρώτες ύλες από κρεοπωλεία είναι μικρότερο του 50%, κι αυτό οφείλεται και στο κόστος της ενέργειας, που αναγκάζει τους επιχειρηματίες να ψάχνουν φθηνότερες λύσεις κι επιλογές».

Συμβουλές για γευστικό και αφράτο κρέας

Τέλος, βασικές συμβουλές του κ. Μπαλαμπανίδη για τους καταναλωτές είναι να επισκεφτούν τα συνοικιακά κρεοπωλεία για να βρουν καλής ποιότητας κρέατα και επίσης -για να έχουν ζουμερό, νόστιμο και αφράτο κρέας- να μην παραψήσουν το κρέας, γιατί το υπερβολικό ψήσιμο, που συνήθως οι Έλληνες αγαπούν, καταστρέφει τα θρεπτικά συστατικά το κρέατος.

Πηγή: makthes.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial