Σωρεία αναφορών και καταγγελιών για παρανομίες στη λειτουργία του «Χωριού» – Τι απαντούν δήμος Θεσσαλονίκης και Εμπορικός Σύλλογος  

Πολλά ερωτήματα εγείρονται για τη νομιμότητα των διαδικασιών που ακολουθούνται για το στήσιμο και τη λειτουργία της Χριστουγεννιάτικης Αγοράς στην Αριστοτέλους, μετά τις αναφορές στο δημοτικό συμβούλιο Θεσσαλονίκης, για αδιαφάνεια στις συναλλαγές και σωρεία παρατυπιών και παρανομιών.

Από την πλευρά τους, οι φορείς, που έχουν την ευθύνη της λειτουργίας της “Χριστουγεννιάτικης Αγοράς”, δηλαδή ο δήμος Θεσσαλονίκης και ο Εμπορικός Σύλλογος Θεσσαλονίκης, υποστηρίζουν ότι όλα είναι νόμιμα και διαφανή και πως τηρούνται όλοι οι σχετικοί κανόνες που αφορούν στο στήσιμο και στη λειτουργία αυτών των εορταστικών χώρων.

Ωστόσο οι καταγγέλλοντες δημοτικοί σύμβουλοι Θεσσαλονίκης, στην τελευταία συνεδρίαση του ΔΣ, προέβησαν σε συγκεκριμένες αναφορές και κάλεσαν την διοίκηση του δήμου, να δώσει στοιχεία και να ρίξει φώς στην υπόθεση.

Τσαβλής: Διαπλοκή και αδιαφάνεια στις συναλλαγές

Ο πρώην πρόεδρος του δημοτικού συμβουλίου και σήμερα ανεξάρτητος σύμβουλος Θεσσαλονίκης,  Δρόσος Τσαβλής, μίλησε για «πετυχημένο θεσμό» αλλά που βαρύνεται από «παρατυπίες και παρανομίες».

Μίλησε για διαπλοκή μεταξύ διοίκησης και επιχειρηματιών και υποστήριξε ότι υπήρχαν επιχειρήσεις που πήραν, ρουσφετολογικά, αντί για ένα περίπτερο όπως ορίζει ο νόμος, μέχρι και 6 περίπτερα, ανάλογα της φιλίας και διαπλοκής που διατηρούν με τον δήμαρχο ή κάποιο αντιδήμαρχο.

Επίσης κατήγγειλε ότι, παρανόμως, δεν τηρούνται οι υγειονομικοί κανόνες στα περίπτερα εστίασης και πως η διοίκηση δεν έχει προσκομίσει «τα παραστατικά των οικονομικών συναλλαγών μεταξύ επαγγελματιών και δήμου Θεσσαλονίκης για να πειστεί γι αυτές τις περίεργες δωρεές» ενώ ζήτησε διευκρινήσεις για το «πού κατέληξαν τα χρήματα, τα οποία προορίζονταν για το στήσιμο του χωριού».

Τζακόπουλος: Έσοδα σε δήμο και εμπορικό σύλλογο χωρίς αποδείξεις;

Ακόμα πιο συγκεκριμένος στις αναφορές του για συναλλαγές χωρίς αποδείξεις για τα προηγούμενα έτη των διοργανώσεων, ήταν στην τοποθέτηση του, ο ανεξάρτητος δημοτικός σύμβουλος, Σάκης Τζακόπουλος, που έθεσε συγκεκριμένα ερωτήματα.

Μιλώντας για τα θέματα 31,32 και 33 της ημερήσιας διάταξης, που αφορούσαν την ίδρυση και λειτουργία της Χριστουγεννιάτικης Αγοράς και την παραχώρηση του κοινόχρηστου χώρου στην Αριστοτέλους, πάνω από την Εγνατία Οδό, αναφέρθηκε στη διοργάνωση του 2019.

Όπως είπε στο δημοτικό συμβούλιο, θέτοντας συγκεκριμένα ερωτήματα: Το 2019 με μεγάλες τυμπανοκρουσίες έγινε η οργάνωση της 1ης χριστουγεννιάτικης αγοράς στην πλατεία δικαστηρίων. Πάλι με συνεργασία ΔΘ και Eμπορικού Συλλόγου. Συμμετείχαν περίπου 50 επαγγελματίες. Βρέθηκα τις προηγούμενες μέρες με επαγγελματίες που συμμετείχαν. Διαπίστωσα ότι πάνω από 50% αυτών που συμμετείχαν δεν ήταν μέλη ούτε του ΕΕΘ ούτε του Eμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης.

Υγειονομικά υπήρχε πρόβλημα με την ύδρευση στους οικίσκους που γινόταν από ένα μπιτόνι με βρυσάκι και ένα μπιτόνι από κάτω για την αποχέτευση. Μπορούν έτσι να λειτουργούν μαγαζιά στην εστίαση; Αν πάει το υγειονομικό πως θα ξεπεραστεί το πρόβλημα;

Τότε οι επαγγελματίες πλήρωσαν 2500 ευρώ και της εστίασης 3000 ευρώ. Με ένα πρόσθετο κόστος 50 ευρώ για την κατασκευή και 10 ευρώ την ημέρα για την καθαρίστρια των WC. Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια αλλά περιμένω απαντήσεις για τα παρακάτω:

Από τα συνολικά χρήματα ο Δήμος πήρε το παράβολο συμμετοχής 400 ευρώ και τα υπόλοιπα τα έδιναν στον πρόεδρο του εμπορικού συλλόγου κ.Παντελή Φιλιππίδη στο χέρι, μου είπαν χαρακτηριστικά, χωρίς καμία απόδειξη. Είναι νόμιμο αυτό;»

Επίσης ονομάτισε συγκεκριμένα στελέχη που ενεπλάκησαν σ’ αυτές τις διαδικασίες και ρώτησε αν υπήρξε σχετική εξουσιοδότηση από το δήμο και ρώτησε τα εξής: Πως έγινε μετά η μοιρασιά των εσόδων με τον δήμο και τον εμπορικό σύλλογο;  Έγινε μέχρι σήμερα εκκαθάριση και από ποιον εγκρίθηκαν τα παραπάνω; Τι λέει ο Μ.Κούπκας για αυτά, σαν πρόεδρος τότε των εφοριακών και τότε αρμόδιος αντιδήμαρχος; Κ.Κούπκα είναι νόμιμη η παραπάνω διαδικασία; Τι περιλάμβανε η συμμετοχή του εμπορικού συλλόγου;

Με ποια κριτήρια επιλέχθηκαν οι συμμετέχοντες όταν στην εστίαση συμμετείχε εταιρεία με δραστηριότητα στην απόδειξη Χωματουργικές Εργασίες και με έδρα το Λάκκωμα ή γνωστό αρτοζαχαροπλαστείο της Θεσσαλονίκης που πήρε 6 οικίσκους; Φέτος μου μίλησαν ότι το κόστος ανέβηκε στα 3000 και 4000 ευρώ αντίστοιχα. Πάλι με τον ίδιο τρόπο θα λειτουργήσει; Είναι νόμιμη η διαδικασία; Πάλι τα ίδια θα κάνετε;».

Σωκράτης Δημητριάδης: Όλα νόμιμα και διαφανή

Από την πλευρά του δήμου ο αρμόδιος αντιδήμαρχος Σωκράτης  Δημητριάδης, ερωτηθείς από την Parallaxi για τις παραπάνω καταγγελίες τόνισε ότι πρόκειται για «καταγγελίες χωρίς καμία βάση».

Τόνισε δε πως «υπάρχει και η μέθοδος της λάσπης στον ανεμιστήρα». Αναφερόμενος στη σχέση του δήμου με τον Εμπορικό Σύλλογο τόνισε πως η σχέση είναι συγκεκριμένη βάσει σύμβασης: Έρχεται ο Εμπορικός Σύλλογος στήνει όλο το χωριό και πληρώνει στο δήμο ανα οικίσκο ένα τίμημα την ημέρα. Από κει και πέρα εμείς δεν εμπλεκόμαστε τι γίνεται όταν υπάρχει και το δικαίωμα της υπενοικίασης. Προφανώς ο Εμπορικός Σύλλογος τα νοικιάζει σ’ αυτούς που του αιτούνται και ορίζει μία τιμή για να καλύψει τα έξοδα μεταφοράς και κατασκευής  και να βγάλει ένα κέρδος υπέρ του Συλλόγου, και όλα αυτά βέβαια γίνονται με τα ανάλογα παραστατικά και αποδείξεις.

Παντελής Φιλιππίδης: Δεν υπάρχουν «μαύρα χρήματα» στον Εμπορικό Σύλλογο ούτε στο Δήμο

Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Παντελής Φιλιππίδης αρνήθηκε ότι υπάρχουν αδιαφανείς και μαύρες συναλλαγές στη “Χριστουγεννιάτικη Αγορά”.

«Μαύρα χρήματα δεν υπάρχουν ούτε στον Εμπορικό Σύλλογο, ούτε στο Δήμο. Δεν ξέρω από πού προκύπτει αυτό. Δεν υπήρξε κάτι τέτοιο» τόνισε και αναφερόμενος στα περί διαπλοκής και στην ανάληψη από επιχειρηματίες περισσότερων οικίσκων και περιπτέρων από όσα ορίζει ο νόμος σχολίασε πως «το 2019 ήταν αδύνατο να συμβεί αυτό καθώς υπήρχαν 8 περίπτερα άδεια».

Τόνισε πως δεν γνώριζε όσα είπε ο κ. Τζακόπουλος και πως αν ειπώθηκαν θα προσφύγει δικαστικά καταθέτοντα αγωγή. «Εμείς δεν κάνουμε τέτοιες διαδικασίες. Οι διαδικασίες γίνονται από το δήμο Θεσσαλονίκης» εξήγησε και διευκρίνισε πως «οι επιχειρηματίες πηγαίνουν στο δήμο Θεσσαλονίκης και καταθέτουν όλα τα απαραίτητα έγγραφα και δικαιολογητικά και αν εγκριθεί η συμμετοχή τους, εμείς παίρνουμε τη βεβαίωση που εκδίδει ο δήμος Θεσσαλονίκης. Αν δεν υπάρχει βεβαίωση δεν μπορούμε να βάλουμε κανένα μέσα. Όταν λοιπόν είναι όλα εντάξει πληρώνουν το παράβολο στο δήμο Θεσσαλονίκης και το τίμημα του ενοικίου του περιπτέρου τον πληρώνουν στο λογαριασμό του Εμπορικού Συλλόγου για να μπουν μέσα. Το τίμημα είναι 2050 ευρω για τα εμπορικά περίπτερα και 2600 ευρώ για την εστίαση συν ΦΠΑ. Φυσικά για όλα αυτά κόβονται τα απαραίτητα παραστατικά».

Πηγή: parallaximag.gr

Social media & sharing icons powered by UltimatelySocial